Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin Filters (P-serie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cokin Filters (P-serie)

    Iemand ervaring met deze filters ?

    Ik zou eventeel willen overgaan tot de aanschaf van deze filterhouder en bvb een ster-filter enzo

    Ik heb al wat documentatie meegekregen van de winkel

    Heb bvb gezien dat je ook filters hebt blauw/transparant om bvb de lucht beter te laten uitkomen

    Is zo'n filter bvb meer doeltreffend dat een beetje te photoshoppen ?

    heb hiermee absoluut geen ervaring


    grtz
    Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

  • #2
    Re: Cokin Filters (P-serie)

    Ik heb een aantal P-filters van cokin.
    Ene is infrarood. Andere is mist maar heb ik eigenlijk bijna nog nooit gebruikt.

    Ik ben tevreden van het systeem.
    Het werkt goed zonder problemen, robust en met goede resultaten.
    Cokin wordt wel aanzien als wat budget.

    Als je uw lucht donker wilt krijgen, zou ik geen cokin P-filter nemen.
    Neem daarvoor een polarizer. Werkt heel goed en kan ook voor andere zaken gebruikt. Mijn polarizer is ook al cokin en ben ik ook tevreden van.
    Het toepassen van een blauwe kleurovergang daarentegen kan je veel beter in photoshop dan een P-filter te gebruiken.
    Het voordeel van een polarizer tov photoshop dan weer is dat je in PS heel wat werk hebt om de selecties te maken. De polarizer doet dat gratis voor u en kan zoals gezegd nog voor andere zaken gebruikt.
    Dus : om lucht te verdonkeren : polarizer.

    Zoiets als een sterfilter kan je ook in photoshop.

    In feite kan je nagenoeg alles dat de P-filters kunnen in PS. De infrarood filter is daar een uitzondering op omdat infrarood in PS per definitie geen echte infrarood is.
    Ook de mistfilter kan je in PS nabootsen. Is een miskoop geweest.
    Last edited by PSG; 23 september 2006, 21:45.

    Comment

    Working...
    X