Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief: Manfrotto en balhead

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief: Manfrotto en balhead

Hallo,

nee, niet weer eens een vraag van: welk statief moet ik kopen?
    Ik heb reeds wat gezocht op dit forum en volgende info gevonden:
    1. Als statief zou ik kiezen voor een 055PROB. Ik heb voornamelijk dit statief gevonden via de zoekfunctie. Lijkt mij een populair (en hopelijk bijgevolg ook een stevig en betrouwbaar statief). Heeft er iemand echter negatieve punten te melden over dit statief?
    2. Als balhoofd zit ik te denken aan de 488RC4. Voornamelijk omdat ik naast portretfoto's ook wel graag eens een landschapfoto trek (pano's). Deze head heeft de nodige waterpassen en een speciale lock voor pano's. Ik kies echter voor een balhoofd ipv 3weg omdat ik voor portretten liever wat flexibeler ben ipv al die staafjes om aan te draaien. Opnieuw, iemand enig negatief commentaar hierover?

Re: Statief: Manfrotto en balhead

Statief is een goeie keuze: prijs/kwaliteit het beste van Manfrotto volgens mij.
    De keuze tussen balhoofd en 3-way is persoonlijk. Het balhoofd is sneller maar misschien minder precies. Ik gebruik liefst een 3-way kop. Voor pano's zie ik niet meteen voordelen in het ene of het andere. Ik weet dat macrofotografen vaak graag met balhoofden werken om sneller te kunnen vergrendelen als ze beestjes fotograferen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Owkey, thx voor de reactie. Aangezien niemand nog commentaar heeft ga ik overgaan tot de aankoop denk ik .

Comment

Ik heb een 190DB met 141RC three-way head en 486RC balhoofd. Ik verkies het balhoofd meestal, maar voor panos is die misschien minder geschikt omdat je de basis niet onafhankelijk van de bal kan roteren, wat met zwaardere modellen misschien wel kan.

In ieder geval is mijn balhoofd lichter, compacter en minder omslachtig in gebruik.

Mijn keuze voor de 190DB was misschien niet zo slim want daarvan kan je de middenstaaf niet horizontaal op je statief plaatsen (om macros te trekken, bvb.)

Dave
        pixelpusher

Comment

Working...
        X