Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

    Ik heb een 2e hands extender gevonden buiten Europa op ebay.Staat momenteel op een bod van 33 euro.Is dit betrouwen?Kan daar veel aan mankeren?Als ik de foto bekijk zie ik dat de coating toch wat versleten is zie deze foto :http://www.maxwaugh.com/ebay/lens2.jpg

    Wat denken jullie er van?

    Komen er bij een 2e hands artikel ook invoertaxen op?

    mir

    edit: moest dit eigenlijk niet bij lenzen staan ipv accessoires
    Last edited by mir; 14 september 2006, 17:15.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

    check in ieder geval z'n feedback.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

      Als de feedback OK is en de prijs is redelijk, dan zou ik er geen probleem mee hebben. Ik zou wel een mail sturen voor extra foto's waarbij je ook het glaswerk te zien krijgt.

      En douanetarieven: op lenzen is dat 6%. Stel dat de verkoper op de transportdocumenten €50 als waarde invult, dan komt er hoogstens €3 bij (als de mensen van de douane jouw kleine pakje al niet over het hoofd zien).
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Als de feedback OK is en de prijs is redelijk, dan zou ik er geen probleem mee hebben. Ik zou wel een mail sturen voor extra foto's waarbij je ook het glaswerk te zien krijgt.

        En douanetarieven: op lenzen is dat 6%. Stel dat de verkoper op de transportdocumenten €50 als waarde invult, dan komt er hoogstens €3 bij (als de mensen van de douane jouw kleine pakje al niet over het hoofd zien).
        Normaal heb je bij de post ook nog een kleine 10 euro douane behandelingskosten en dat is bovenop de feitelijke douanekost.

        Edit : Belgische "De Post"
        Last edited by alainD; 14 september 2006, 20:27.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

          Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
          Normaal heb je bij de post ook nog een kleine 10 euro douane behandelingskosten en dat is bovenop de feitelijke douanekost.
          Nog nooit gemerkt... Ik laat mijn spullen gewoonlijk naar mijn werkadres in Nederland komen (daar is altijd iemand om in ontvangst te nemen; thuis niet), en daar geldt dit blijkbaar niet. TPG-Post rekent de werkgever in elk geval niets aan.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Nog nooit gemerkt... Ik laat mijn spullen gewoonlijk naar mijn werkadres in Nederland komen (daar is altijd iemand om in ontvangst te nemen; thuis niet), en daar geldt dit blijkbaar niet. TPG-Post rekent de werkgever in elk geval niets aan.
            Ik jammer genoeg al wel, wel met de Belgische "De Post". Ik heb ook al vernomen (gelukkig niet zelf meegemaakt) dat er soms eerst een brief komt van de douane met een vraag naar de waarde (+aantonen ervan) en dat het dan "lang" kan duren eer je je pakketje hebt.

            Alain

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

              Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
              Ik jammer genoeg al wel, wel met de Belgische "De Post". Ik heb ook al vernomen (gelukkig niet zelf meegemaakt) dat er soms eerst een brief komt van de douane met een vraag naar de waarde (+aantonen ervan) en dat het dan "lang" kan duren eer je je pakketje hebt.

              Alain
              Dat noemen ze "pech hebben" zeker . Ik heb al een keer of tien iets uit de VS laten overkomen en nog nooit een probleem mee gehad. Trouwens ook nog maar 2 keer het douanetarief aangerekend gekregen. Gemiddeld genomen een heel voordelige zaak dus. Mij hoor je niet klagen .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Dat noemen ze "pech hebben" zeker . Ik heb al een keer of tien iets uit de VS laten overkomen en nog nooit een probleem mee gehad. Trouwens ook nog maar 2 keer het douanetarief aangerekend gekregen. Gemiddeld genomen een heel voordelige zaak dus. Mij hoor je niet klagen .
                Als je regelmatig geen al te dure zaken buiten de EU besteld is dat inderdaad geen groot probleem. Ik bestel echter vrij weinig buiten de EU en dan kan dat wat meer meewegen.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

                  In mijn ervaringen zou 'k zeggen, vermijd nog te bestellen in "het oosten".
                  Gegarandeerd controle, vanuit de u.s. of a***ol*s nog geen controles. (ook niet van een saxofoon, €271 incl verzendkosten)
                  Nog iets wat me opvalt ingeval ik toch bestel in 't oosten, er blijkt een aangegeven-waarde-limiet te zijn waarboven ze het pakketje controleren of niet. Dit lijkt ergens rond de 50 euro te liggen, boven dat bedrag heb je 't spek aan je been.
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

                    Als je koopt bij een handlaar in het oosten, vraag hem op de verpakking van zijn zending te zetten : "repaired lens".
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Als je koopt bij een handlaar in het oosten, vraag hem op de verpakking van zijn zending te zetten : "repaired lens".
                      Ja, prima tip !
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

                        Ondertussen zitten ze al aan 66$ + 12$ verzending of 22$ verzekerde zending.

                        Dus zou al 71 euro zijn extender + verzekerde zending.Is op zich nog een koopje maar misschien komener dan toch nog kosten bij..
                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 1.4 extender 2e hands via ebay?

                          Bij m'n laatste bestelling uit 't oosten is er zo'n goeie 1/3de van de prijs bij gekomen, dus denk dat je dan nog beneden de 100 zit.... tja
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

                          Comment

                          Working...
                          X