Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schrijf/leessnelheid geheugenkaarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schrijf/leessnelheid geheugenkaarten

Weet iemand waarom de schrijf en leessnelheid van een geheugenkaart , word bepaald met Bv 60x of 100x
    één maal is 150 KB/sec., vanwaar komt deze bepaling ? en waarom geven ze de snelheid van een geheugenkaart niet gewoon aan in Mb/sec.
    Als ik het niet mis voorheb, is de schrijfsnelheid van een CD bv. éénmaal gelijk aan de werkelijke tijd van muziek weggeschreven als TRACK, zo ga je aan een muziekcd waar één uur muziek (in tracks) opstaat en die je schrijft aan een snelheid van bv. 4X, 15 min. schrijven, of heb ik dat verkeerd.

Re: Schrijf/leessnelheid geheugenkaarten

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Weet iemand waarom de schrijf en leessnelheid van een geheugenkaart , word bepaald met Bv 60x of 100x
    één maal is 150 KB/sec., vanwaar komt deze bepaling ? en waarom geven ze de snelheid van een geheugenkaart niet gewoon aan in Mb/sec.
    Als ik het niet mis voorheb, is de schrijfsnelheid van een CD bv. éénmaal gelijk aan de werkelijke tijd van muziek weggeschreven als TRACK, zo ga je aan een muziekcd waar één uur muziek (in tracks) opstaat en die je schrijft aan een snelheid van bv. 4X, 15 min. schrijven, of heb ik dat verkeerd.
    Deze getallen worden gebruikt om reclame te maken, ze zeggen niet zo veel over werkelijke snelheden. Ongetwijfeld zal van hetzelfde merk een 150x kaartje sneller zijn als een 80x, maar dan weet je nog weinig.
    Maar echte gemeten snelheden vind je hier: http://www.robgalbraith.com/bins/index.asp
    Klik op deze pagina aan de linkerzijde op CF/FD en het werkt
    Kies je camera en vergelijk
    Last edited by steldat; 8 september 2006, 18:49. Reden: Foute link
    Canonvijfdeemarkdrie

Comment

de aangehaalde link geeft een 'error 404 website not found'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        de aangehaalde link geeft een 'error 404 website not found'
        Ik heb het gezien , maar heb de link aangepast, weet niet waarom het niet werkte, maar in ieder geval zou het zo ook moeten lukken.
        Succes
        Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Working...
        X