Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaartjes voor Nikon D70S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaartjes voor Nikon D70S

Ik was onlangs aan het snuisteren in de rekken van de geheugenkaartjes.
    Het viel mij op dat Sandisk CF kaartjes heeft Extreme II(12mb/s) en Extreme III (20mb/s).
    Ik ga zaterdag mijn Nikon D70S toestel halen, en zal dus ook nog een geheugenkaart nodig hebben.
    Nu vroeg ik mij af, of een Extreme II voldoende is om de mogelijkheden (3 f/s) te kunnen gebruiken, of dat ik daadwerkelijk de extreme III hiervoor moet kopen...
    Niet dat ik mij dadelijk reeksen van tientallen foto's zie trekken... maar toch...

Het is gewoon een feit dat de Extreme III bijna dubbel zo duur is als de Extreme II.

Alvast bedankt....

Re: Geheugenkaartjes voor Nikon D70S

Door de buffer in de D70s kun je een hele serie achter elkaar schieten, aantal kun je zien als de ontspan knop half indrukt op boven display. Het enige waar in je het verschil in snelheid tussenbeide kaarten zal gaan merken is de tijd die verstrijkt als de buffer naar de kaart is geschreven.

Ook als je een cardreader gebruikt zal je een verschil merken bij het schrijven naar je computer.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hangt er helemaal vanaf of je veel fotos gaat trekken of niet? maar ik zou je idd de extreme III aanraden. scheelt een heel stuk in je oplaadsnelheid naar de pc toe. je fototoestel zelf zal deze snelheden helemaal niet halen. maar je zult er geen spijt van krijgen in het gebruiksgemak.
      Hangt natuurlijk ook van je budget af en hoeveel Giga . en in welke waarden je gaat fotograferen... RAW? Jpg fine? even het tegen en voor afwegen.
      een vééél te zware rugzak

Comment

Dus het maakt in weze niet echt superveel uit voor een "amateurke" zoals ik...

Heel fel bedankt voor de snelle reactie
        David

Comment

Koop u een transcend kaartje van 2 of 4 gig 120x, veel goedkoper en bijna even snel! Velen op dit forum hebben dit merk en zijn er tevreden van.
          http://shop.transcend.nl/product/pro...d=4&indexnum=2

Grts JVG
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heraut18
            Hangt er helemaal vanaf of je veel fotos gaat trekken of niet? maar ik zou je idd de extreme III aanraden. scheelt een heel stuk in je oplaadsnelheid naar de pc toe. je fototoestel zelf zal deze snelheden helemaal niet halen. maar je zult er geen spijt van krijgen in het gebruiksgemak.
            Hangt natuurlijk ook van je budget af en hoeveel Giga . en in welke waarden je gaat fotograferen... RAW? Jpg fine? even het tegen en voor afwegen.
            Ik denk dat ik inderdaad wel voor RAW ga kiezen, aangezien dat het meeste mogelijkheden biedt voor achteraf in PS nog te klodderen...
            Maar ik zeg het, heb het toestel pas volgende zaterdag, dus het kan allemaal nog veranderen...
            Zullen wel zien...
            En idd, het budget speelt redelijk mee, na de aanschaf van het toestel....
            Alleszins bedankt voor de reactie....

Comment

Working...
            X