Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip voor en nadelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Batterijgrip voor en nadelen

    some love it, others don't

    met een grip heb je een extra afdrukknop
    je body weegt zwaarder, ligt dus anders in de hand
    2 batterijen gaan langer mee dan 1 ( no **** sherlock! ) maar dan moet je er wel 2 hebben.


    persoonlijke mening: men body weegt al zwaar genoeg. daar komt nog eens een zware lens bij (tele of 'dure' lens), soms nog een flits. een extra grip zou me té zwaar wegen
    moet niet veel op staan of je hebt >3 kilo.. dat een hele dag rond men nek
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: Batterijgrip voor en nadelen

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
      moet niet veel op staan of je hebt >3 kilo.. dat een hele dag rond men nek
      Heb een lekkere handstrap aan toestel en grip... en die hangt dus lekker in mijn hand... (is superhandig!!)
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #18
        Re: Batterijgrip voor en nadelen

        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        Heb een lekkere handstrap aan toestel en grip... en die hangt dus lekker in mijn hand... (is superhandig!!)
        Superhandig om te dragen, maar als je iets wil veranderen aan de instellingen moet je je hand onder die strap uithalen .... Been there done that , maar dat is waarschiijnlijk ook weer subjectief
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #19
          Re: Batterijgrip voor en nadelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Visio
          , en die schroef komt ook sneller los .. dus regelmatig aandraaien en 't valt best mee
          De schroef komt niet los bij mij, maar ik voel gewoon dat er beweging zit tussen body en grip, niet veel, maar toch.

          Maar ik vind dit nadeeltje niet opwegen tegen alle voordelen. En ik weet nu ook waarom de grip van de D200 zoveel goedkoper is dandie van de D100.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Batterijgrip voor en nadelen

            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Heb een lekkere handstrap aan toestel en grip... en die hangt dus lekker in mijn hand... (is superhandig!!)
            Heb je dus ook niks aan de 2 knop en set wiltjes.

            Ik gebruik de Optech USA elastische draagriemen en het lijkt net of je camera maar de helft weegt als je niet iedere keer die tik bij elke stap in je nek krijgt. Tweede voordeel van deze riemen is dat ze aweet goed afvoeren, vorige maand getest, ze worden niet vochtig het lijkt net of het vocht er gewoon doorgaat en aan de buitenkant verdampt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Batterijgrip voor en nadelen

              Op mijn D100 had ik een batterijgrip, indertijd direct aangekocht bij aankoop van het toestel. Was echt wel handig, zorgt voor betere grip, ook vertikaal, en je kan er twee batterijen in kwijt. Nadeel is wel dat je toestel plots veel groter en opvallender wordt.

              Sinds de aankoop van mijn D200 heb ik nog geen bijhorende grip gekocht wegens geen budget meer, maar ooit wil ik er terug eentje. Ik krijg nu kramp aan de pols bij het nemen van vertikale foto's...

              Comment


              • #22
                Re: Batterijgrip voor en nadelen

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                Ik vermoed niet dat er nog veel mensen zijn met zo'n handicap.
                Ik blijf ervan overtuigd dat de meeste mensen die grip kopen omdat hun camera er dan wat groter uitziet.
                Ik heb het geprobeerd (ik heb de grip gratis gekregen bij aankoop), en zelfs wanneer ik de hele dag in portretmode schiet, hou ik hem er liever af.


                sugar
                Ik zou niet zonder willen, camera (350D) is gewoon beter in balans, en makkelijker hanteerbaar. Ook de portret bediening is errug handig. Dáárom heb ik hem dus erbij gekocht.

                Het interesseert mij echt niet hoe mijn camera eruitziet, als is ie knalroze met bloemetjes en een oranje lens, als ie maar foto's maakt
                --
                Groeten
                MarSu

                Comment


                • #23
                  Re: Batterijgrip voor en nadelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Superhandig om te dragen, maar als je iets wil veranderen aan de instellingen moet je je hand onder die strap uithalen .... Been there done that , maar dat is waarschiijnlijk ook weer subjectief
                  Nee, dat is niet subjectief maar gewoon waar Na een dag op het circuit doet m'n hand ook verrekte pijn door het gewicht en de strap

                  Maar het alternatief bevalt me helemaal niet. De 10D is met grip en een 100-400 perfect in balans. Zodanig zelfs dat ik met IS in mode 2 op 1/125ste nog zonder problemen scherp schiet op 400mm. Zonder grip en strap heb ik de camera niet goed genoeg vast om dat te doen.

                  Het is maar net wat je schiet. Ik heb letterlijk grip nodig om die combi in bedwang te houden. Met lichtere, kortere lenzen wordt een grip al snel een last. Puur uit gemakzucht haal ik hem er nooit af
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #24
                    Re: Batterijgrip voor en nadelen

                    Een grip is pas echt bruikbaar als ook de instellingen van diafragma en sluitertijd via de grip zijn in te stellen. De grippen die ik gehad heb en ook de Fuji S3 en Kodak 14n en SLR/n missen de beide instelwieltjes, zodat ik de in 35 jaar opgebouwde routine om de normale ontspanknop te gebruiken nog steeds niet heb afgeleerd.
                    Daarnaast is er het punt van gewicht: een aan de body meegebouwde ontspanknop levert altijd minder gewicht op dan een complete batterypack.
                    Wat betreft het z.g. voordeel van meer accu-levensduur is gebleken dat als je het gewicht en of prijs van de grip aan accu's meeneemt, dat je dan altijd langer door kunt dan iemand die de grip heeft gekocht.
                    Ik weet nog iemand die voor 20 euro accupacs heeft waarmee je een Coolpix 5000 kunt pimpen, maar hard loopt het niet dus dat zal wel een reden hebben.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #25
                      Re: Batterijgrip voor en nadelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Ik vermoed niet dat er nog veel mensen zijn met zo'n handicap.
                      Ik blijf ervan overtuigd dat de meeste mensen die grip kopen omdat hun camera er dan wat groter uitziet.
                      Inderdaad. Sugar heeft gelijk. Ik heb zelf een heel klein pikkie wat me een vreselijk minderwaardigheidscomplex heeft opgeleverd. Door zo'n grip aan te schaffen hoop ik dat anderen me meer serieus zullen nemen. Wat moet ik met die extra knopjes en batterijruimte en de mogelijkheid makkelijker in de portretstand te fotograferen? Helemaal niks. Nee, als ik met grote lenzen en een grip op de camera rondloop hoop ik dat mensen mij zullen bewonderen en denken dat ik fors geschapen ben.

                      Ik heb een tuin van 2 x 3 meter maar niettemin ben ik gisteren bij de bouwmarkt een tuinslang gaan halen van 60 m, zodat het personeel daar denkt dat ik een grote tuin heb.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Batterijgrip voor en nadelen

                        ik heb een grip op m'n 300D gemonteerd omdat ik sinds de 70-200 L 2.8 constant moest tegenwringen , wat resulteerde in pijnlijke pols na een dag foto's maken .
                        Met de grip erop is heel de handel wel zwaarder maar heb ik geen last meer van dat tegenwringen

                        ps leonidas : is jou tuin maar 60 meter hoog ?
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                        Comment

                        Working...
                        X