Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cokin polarisatiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cokin polarisatiefilter

Ik gebruik sinds kort een cokin polarisatiefilter, maar veel effect geeft dat toch niet vind ik,...
    Is dat normaal?

Re: cokin polarisatiefilter

Je weet hoe je hem moet gebruiken ?

Anders (wel in het 't engels)

of de search op Accessoires forum
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik weet hoe het werkt, maar wat ik ambetant vind is dat er geen soort van gradaties opstaan (op de filter zelf) je moet het telkens weer zo een beetje uitzoeken,...

Comment

Hieruit blijkt dus dat je niet weet hoe werkt. Ik heb trouwens nog nooit een pola met indicaties gezien.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is toch een kwestie van enkel te draaien tot het gewenste resultaal niet?

Comment

Als je'm hier gebruikt, met dit weer, dan zal je inderdaad niet veel merken.
            Je hebt veel zon nodig en de zon moet loodrecht tov de polarisatiefilter staan (daarom kun je eraan draaien).
            Wanneer je dichter bij de evenaar komt, zul je ook een duidelijker effect zien.

Ikzelf heb ook een cokin circular pola en ben heel tevreden van deze filter.

Ziehier een voorbeeld : locatie Dominicaanse Republiek : http://www.itne.be/jan/palenta/photo...p&currentPic=0
            palenta !!

Comment

Working...
            X