Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 gbCF kaartje Sandisk Ultra II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1 gbCF kaartje Sandisk Ultra II

Vrienden

Ik weet niet of ik hier mag posten, maar MAKRO verkoopt zijn SANDISKS voor 44,95 euro > ULTRA II van 1 gb CF!

Lijkt me voor een fysieke winkel in België vrij goedkoop, of niet. Geen verzendkosten, en voor problemen loop je even de MAKRO terug binnen.

Is een 1gb voor een D200 aan te raden, of is dat te klein. Iemand een idee hoeveel RAW's er op een 1gb kunnen. (Ik heb namelijk géén D200 om op te testen).
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Re: 1 gbCF kaartje Sandisk Ultra II

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens

Is een 1gb voor een D200 aan te raden, of is dat te klein. Iemand een idee hoeveel RAW's er op een 1gb kunnen. (Ik heb namelijk géén D200 om op te testen).
    Ongeveer 60.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

tiens, bij transcend heb je voor dezelfde prijs een 2 gb kaartje ....

Comment

Vrienden

Ik weet niet of ik hier mag posten, maar MAKRO verkoopt zijn SANDISKS voor 44,95 euro > ULTRA II van 1 gb CF!

Lijkt me voor een fysieke winkel in België vrij goedkoop, of niet. Geen verzendkosten, en voor problemen loop je even de MAKRO terug binnen.

Voor die prijs koop je bijna overal een 1 GB Extreme CF kaart van SanDisk of een normale 2GB CF kaart
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Vrienden

Persoonlijk vind ik 2GB het minimum, daar gaan 110 Raw (niet gecompresseerd) +basic Jpeg op.
          Als je panning doet, is zelfs dit kaartje snel vol.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

.................
            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
              Persoonlijk vind ik 2GB het minimum, daar gaan 110 Raw (niet gecompresseerd) +basic Jpeg op.
              Gewoon tussendoor je vollekaart overschrijven naar de 20 GB Gmini 400 van Archos. Dan heb je aan een kaart van 1gb voldoende, ik zelf heb voor de zekerheid nog een reservekaartje. Als je aan 20 gb niet voldoende hebt, er bestaan ook HD tanks van 60 gb.
              Wat bedoelt u met panning? Weer nieuwe turbotaal?
              Last edited by Binnenuit; 16 augustus 2006, 00:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                Gewoon tussendoor je vollekaart overschrijven naar de 20 GB Gmini 400 van Archos. Dan heb je aan een kaart van 1gb voldoende, ik zelf heb voor de zekerheid nog een reservekaartje. Als je aan 20 gb niet voldoende hebt, er bestaan ook HD tanks van 60 gb.
                Wat bedoelt u met panning? Weer nieuwe turbotaal?
                turbotaal?

eerder engelse fotografie termen

1 gig is voldoende indien je er twee hebt

1 kaartje in je body, 1 kaartje overpompen. zo kun je blijven door werken!
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                  Sinds wanneer zou een foto in panning meer plaats innemen dan een andere foto?
                  Bedoel je niet reeksopnamen?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                    Gewoon tussendoor je vollekaart overschrijven naar de 20 GB Gmini 400 van Archos. Dan heb je aan een kaart van 1gb voldoende, ik zelf heb voor de zekerheid nog een reservekaartje.
                    Als je tussendoor wil overzetten naar een "ander toestel" (om het merkloos te houden) kan je best altijd met twee kaartjes werken, zo kan je overzetten wanneer je dit best past en kan je ondertussen nog verder fotograferen.
                    Wat grootte van kaartjes betreft ... hangt van uw gebruik af en type toestel (megapixels).
                    Persoonlijk zou ik volgende als minimumkaartje aanraden :
                    <6 MPX => 1GB
                    >6 <10 MPX => 2GB
                    >10 MPX => 4GB

Maar ja ... da's echt een persoonlijke voorkeur ...
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Afhankelijk van de aard & hoeveelheid van de opnamen, zou ik opteren voor twee CF (Transcend ) kaartjes van 2 Gb ... en zeker twee batterijen voor de D200 (want die gaan niet zolang mee als die van de D70 heb ik zo de indruk!?... )

Comment

dus 1 van 2 gb en 4 gb zou moeten volstaan, terwijl ik nog 3 van 512 heb voor in de D70, en een nieuwe PD70X te verwachten heb ... t moet wel lukken, nu eerst nog aan mijn D200 zien te geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                          Afhankelijk van de aard & hoeveelheid van de opnamen, zou ik opteren voor twee CF (Transcend ) kaartjes van 2 Gb ... en zeker twee batterijen voor de D200 (want die gaan niet zolang mee als die van de D70 heb ik zo de indruk!?... )
                          heb ook die indruk

tja, lcd is al veel groter en slorpt prolly veel elentriek
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                          X