Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag werking Canon Speedlite 580 EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag werking Canon Speedlite 580 EX

BEste,
    Ik heb een Canon EOS 20D en een speedlite 580 EX.

Als ik de camera op volautomatisch zet (groene ruit), dan brandt de pilot lamp eerst groen en vervolgens rood, wat niet meer dan normaal is.
    Voor zover ik lees zou de flitser bij de volautomatische stand en de P-stand van de camera, dezelfde werking moeten hebben. Doch brandt hier de groene lamp niet, en duurt het echt een eeuwigheid eer de rode lamp brandt.

Als ik op automatisch zet, het rode lampje brandt, en dan zet ik ze in P-A-of-M, dan gaat de flits af bij het nemen van de foto, maar de flitser laadt blijkbaar niet meer op (geen groen lampje, een rood lampje pas na enkele minuten) voor een tweede foto niet meer (ook het bliksemtje zie ik niet meer in de zoeker staan)...

Iemand enig idee wat hier gaande is ? Staat er het een of ander niet goed van deinstellingen van de camera ?
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

Re: vraag werking Canon Speedlite 580 EX

Ik zou zeggen, lees de handleiding. Daar staat alles mooi in.
    Bij mijn 420EX brandt het groene lampje na de flits om aan te duiden dat de belichting ok was.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

430EX idem dito.
      http://www.fotohans.eu

Comment

Nee, lees mijn vraag/probleem grondig.

Daar staat trouwens niets van in de handleiding, die ik heb doorgenomen (zie: voor zover ik lees...).

Jullie spreken over een lampje dat brandt als de belichting oke was (Flash exposure confirmation), terwijl ik over het lampje erboven spreek (Pilot lamp).

Het gaat trouwens over een lampje dat brandt VOOR het flitsen (het laden van de flitser) ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diedhert
          Daar staat trouwens niets van in de handleiding, die ik heb doorgenomen (zie: voor zover ik lees...).
          Je kan gelijk hebben... Maar over de meeste "verschrikkelijke problemen" met die flits, lees ik regelmatig dat je de handleiding 3x moet doorlezen, want dat de meesten hem toch niet echt goed kennen/kunnen gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
            Je kan gelijk hebben... Maar over de meeste "verschrikkelijke problemen" met die flits, lees ik regelmatig dat je de handleiding 3x moet doorlezen, want dat de meesten hem toch niet echt goed kennen/kunnen gebruiken.
            Ondertussen is het probleem blijkbaar opgelost. batterijen uitgetest en er zat er een kapotte bij ... 4 goede batterijen volledig opgeladen en alles werkt weer correct. Moet dus te maken hebben met een te lage spanning (+-=batterijen niet voldoende opgeladen).

Diederik

Comment

Working...
            X