Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser kopen voor 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitser kopen voor 350D

Blijkbaar past niet zomaar om 't even welke flitser op mijn toestel.
    Ik zou er mij één willen kopen maar vraag even jullie raad voor ik me er zelf in ga verdiepen.
    Waar moet ik op letten bij de aankoop van een flitser, zij het nieuw of occasie?
    Hij moet vooral dienen voor het algemene werk, niet voor intensief gebruik maar moet toch wat mogelijkheden bieden, laat ons zeggen.

Re: Welke flitser kopen voor 350D

regelmatig zijn er hier op de koopjeshoek flitsers te koop!
    je kunt het ex topmodel de 550 van canon voor heel interessante prijzen kopen als je er snel bij bent. (doe es een search op het verkoopforum zo heb je een idee van de richtprijzen)

Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Eigenlijk is mijn vraag méér:
      Welke eisen moet ik stellen aan een flitser opdat hij zou beantwoorden aan wat ik ervan verlang (zie toppicstart)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten
        Eigenlijk is mijn vraag méér:
        Welke eisen moet ik stellen aan een flitser opdat hij zou beantwoorden aan wat ik ervan verlang (zie toppicstart)
        Enkele factoren waar ik aan denk
        richtgetal (hoe krachtig is ie)
        is ie Ettl ( wat het betekent weet ik niet precies maar thaaft iets te maken dat hij zelf de kracht aanapast)
        en hoe snel herlaad hij (ik bedoel hoe snel kan ik een tweede foto nemen
        hoe groot en zwaar mag hij zijn

Ik hoop je wat verder geholpen te hebben

Grts JVG
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Hi,
          Ik heb in feite dezelfde vraag. Ben ook op zoek naar flits voor 350D. Waarschijnlijk blijf ik best bij Canon?
          Canon 350D + 10/22MM + EFS17/85 + 70/200-2,8+grip

Comment

Ik heb de Sigma EF-500 DG Super EO-ETTL II gekocht in 2e hands van een mede-forumlid, en ben er zeer tevreden mee. Ik kan wel niet vergelijken met de Canon flitsers, en ik ben ook geen "zware" gebruiker...
            Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd
              Ik heb de Sigma EF-500 DG Super EO-ETTL II gekocht in 2e hands van een mede-forumlid, en ben er zeer tevreden mee. Ik kan wel niet vergelijken met de Canon flitsers, en ik ben ook geen "zware" gebruiker...
              1. Wat is zo de richtprijs voor dergelijke flitser?
              2. Ik mag vermoeden dat die prijs ook sneller zakt dan bij tweedehandscamera's?
              3. Op een flitser komt "sleet", is die ergens mee te controleren (minder lichtsterk, vergeeld licht)?
              4. Is de sigma een waardige tegenganger voor de Canon 580EX bvb?
              Last edited by dréten; 12 augustus 2006, 10:26.

Comment

Probeer een 420EX in occasie te vinden. Deze heeft alle basis functionaliteit die je zoekt, is compact, weegt relatief weinig en is in occasie aan een mooie prijs te vinden. De 430 (opvolger) is ook leuk, maar die ga je in tweedehands moeilijk vinden denk ik.
                De grotere, duurdere en zwaardere modellen heb je imho niet nodig.
                Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

430 lijkt me een zeer goede optie of idd de voorloper de 420 occasion.
                  http://www.fotohans.eu

Comment

Dacht dat 580EX het topmodel was... Met de 580EX kan je er wel anderen triggeren en er is momenteel ook €50 cashback op. Blijft natuurlijk niet goedkoop (heb hem ook niet)

Comment

toch nog even aangepaste extra vraagjes opnieuw stellen:
                      1. Ik mag vermoeden dat de tweedehandsprijs ook sneller zakt dan bij tweedehandscamera's?
                      2. Op een flitser komt "sleet", is die ergens mee te controleren (minder lichtsterk, vergeeld licht)?
                      3. Zijn Sigma/Metz enz. een waardige tegenganger voor de Canon flitsers?

Comment

Ik gebruik op Speedlite 430EX op mijn 350D en ben hier zeer teverden mee, hij kan zowat alles wat ik er van verlang en is nog een beetje betaalbaar.
                        Canon EOS 5D met 3KG glas
                        https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred.
                          Ik gebruik op Speedlite 430EX op mijn 350D en ben hier zeer teverden mee, hij kan zowat alles wat ik er van verlang en is nog een beetje betaalbaar.
                          Hier ook zo, zeer tevreden van.. Voor mij zou het nog wat sneller mogen gaan, het herladen..

grtz
                          Mijn werkjes

Comment

nog een klein vraagje:
                            wat is er verbeterd aan de 430 tov de 420?

alvast allemaal bedankt voor de tips.

Dré

Comment

Working...
                            X