Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 80DX of SB 800 op D100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB 80DX of SB 800 op D100

Ik heb de zoekfunctie al eens goed doorgespit, maar een duidelijk antwoord kan ik op mijn vraag nog niet helemaal vinden.

Wie heeft ervaring met het veranderen van flitser van de SB 80DX naar de SB 800 i.c.m. de D100

Ik ben benieuwd naar de verschillen hiertussen. Welke optie's zijn anders. Ik weet dat het TTL systeem anders is, maar stuurt de D100 dit ook aan.
    Zijn er nog andere mogelijkheden die erbij komen?

Ik ben benieuwd!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Re: SB 80DX of SB 800 op D100

Ik weet er ook het fijne niet van, maar de D100 zal de SB-800 net als de SB-80DX aansturen met D-TTL, en niet in I-TTL (laatste versie)

Hiervoor heb je een recenter toestel als de D50/70/80/200/... nodig

Kijk ook eens op http://www.bythom.com/flashcompare.htm

Daar heb je een lijst met de verschillen tussen Nikon Flitsers en de mogelijkheden...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

een D100 kan niets meer met de SB800 dat hin niet met de SB80 kan .. maar als je een SB800 koopt, kan je de extra mogelijkheden ook op je volgende body gebruiken

anderzijds .. een SB600 is goedkoop nieuw te kopen, en op een D100 (D-TTL ipv i-TTL) denk ik niet dat er enig verschil zal zijn

Comment

maar als je een SB800 koopt, kan je de extra mogelijkheden ook op je volgende body gebruiken
        Yep... en da's nu precies ook de reden die ik voor ogen heb! Maar dan moet ik wel zeker weten te kunnen werken met de combinatie.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

SB-800 zal net als de SB-80DX alle functies van de D100 ondersteunen, je zal zelf de switch bijna niet merken...

Ik de toekomst kan je met de SB800 dan inderdaad naar de nieuwere I-TTL bodies...
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Working...
          X