Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukproblemen met ip8500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afdrukproblemen met ip8500

Ik heb deze week 3 cartridges vervangen door MVCD geel; photomagenta en photocyaan.Ik heb hier nu precies zo een paarse zweem over mijn foto?Ik gebruik de standaard profielen en selecteer glossy photo papier extra.

Ik heb hier een topic gelezen over het niet goedvast klikken van de cartridges.Ik heb ze er allemaal uit gehaald,de lipjes iets meer uitgetrokken zodat ze goed klikken.Merk dat de 3 cartridges van MVCD losser zitten dan de originele.Ik heb terug een foto uitgeprint en vegeleken met een foto van voor het vervangen,terug een paarse gloed op de foto's.

mir
    Last edited by mir; 10 augustus 2006, 12:24.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Afrdukproblemen met ip8500

@ mod had dit niet in accesoires moeten staan??

Heb hier een tweede test gedaan op volledig A4 formaat

Last edited by mir; 5 augustus 2006, 20:49.

Comment

Re: Afrdukproblemen met ip8500

Niemand die me kan helpen?

mir

Comment

Re: Afdrukproblemen met ip8500

Ik heb mijn IP8500 nog maar pas en werk nog met de originele bijgeleverde inkt, dus ik kan je niet helpen.
        Maar zou het niet kunnen liggen aan het feit dat je maar 3 van de 8 tanks hebt vervangen door mvcd inkt?

Misschien mag je ze niet door elkaar gebruiken?

Ik ben wel nieuwsgierig naar de oplossing, gezien ik ook van plan ben om over te schakelen op 'andere' inkt.
        www.bigducksix.be

Comment

Ik heb ook een IP8500 en reeds drie cartridges vervangen door MVC; voorlopig is alles nog goed....
          Maar ik volg dit topic toch met bijzondere aandacht....
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
            Ik heb ook een IP8500 en reeds drie cartridges vervangen door MVC; voorlopig is alles nog goed....
            Maar ik volg dit topic toch met bijzondere aandacht....
            Ik heb hier al veel over mvcd inkt gelezen,steeds terug komende opmerking is dat de inkt moet klikken als je ze in de kop steekt.Dit is dus zeker het geval hier.Die foto's van die beestjes zijn met de zelfde instellingen afgedrukt enkel die 3 patronen vevangen die leeg waren.Misschien eens all patronen vervangen en opnieuw de test doen??

mir

Comment

Ik stop er mee,heb hier al zitten knoeien in fotoshop enz...
              Ik stuur morgen met de post die 2 A4 afdrukken op naar MVCD.
              Ben een benieuwd wat ze gaan vertellen

mir

Comment

De 11.213 leden van Belgiumdigital volgen dit ongetwijfeld met de meeste aandacht !

Update: Mir, ik ben eens in mijn doos MVCD-inkt gaan kijken. Alle kleuren zitten in kartonnen doosjes, maar enkele BLACK-cartridges zitten enken in een plastiekje.
                Last edited by Alfa Centauri; 7 augustus 2006, 10:05.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                  De 11.213 leden van Belgiumdigital volgen dit ongetwijfeld met de meeste aandacht !

Update: Mir, ik ben eens in mijn doos MVCD-inkt gaan kijken. Alle kleuren zitten in kartonnen doosjes, maar enkele BLACK-cartridges zitten enken in een plastiekje.

Sommige zullen wel denken dat het aan mij zal liggen.Maar ik kan toch niet meer doen dan de inktpatronen vastkklikken en printen he
                  Ik heb deze nacht alle inktpatronen vervangen maar dit bracht ook niks op.Mijn inkt is op de laatste computerbeurs in ICC Gent gekocht ik dacht ergens einde mei juni?Ze zaten elk in een plastieken zakje verpakt,enkel het rood zat in een kartonnen doosje.De patronen zitten wel losser dan de originele in de printkop.

Ik kan wel in photoshop de kleuren wat aanpassen,maar dat is toch niet de bedoeling dat ik bij elke foto de kleuren moet verkrachten om een deftige print te hebben.

mir

Comment

Steevaste gebruiker van mvcd inkt
                    Mijn printer is welliswaar een ouder model de i865
                    En ik wissel enkel van cartridge als daar om gevraagd wordt.
                    Als ze ver leeg zijn alles eruit en vernieuwen enkel de kleur en die kleine zwarte welliswaar
                    De grote zwarte wissel ik als die het vraagt niet vroeger
                    Maar bij de kleur is er eentje leg dan gan ze alle 4 de vuilbak in en plaats 4 volle
                    in de plaats.
                    Wat mij wel opvalt is dat de laatste tijd er regelmatig klachten zijn bij de mvcd inkt
                    Ik koop ze ook enkel op de pc beurzen in Antwerpen Bouwcentrum
                    Die gaan door in het begin en einde van het jaar
                    En ga daar mijn inkt halen bij de stand van mvcd
                    Maar die van mij zitten mmoi verpakt in en plastic en kartonnen doosje .
                    Er wel op letten dat je bovenaan het luchtgaatje openmakt door dat stickertje dat zijwaarts op de cartridge hangt zachtjes te verwijderen.
                    En er voor opletten dat het niet afspringt.

Grts
                    Formatje

Comment

Heb mijn IP4000 een maand niet gebruikt (wegens verlof). Cyaan is nu volledig verstopt. Reiniging en diepreiniging brachten geen oplossing.
                      Printkop een dag in MVDC oplosmiddel gedompeld maar dit hielp ook niet.
                      Heb reeds van elke kleur ruim 20 MVDC patronen gebruikt zonder probleem.

Is het een toeval dat de patronen die ik laatst gebruikt heb ook aangekocht zijn op de MVDC-stand in het Bouwcentrum? Zij waren verpakt in plastic zakjes zonder doosje.
                      Kost me wel een nieuwe printerkop maar ondertussen heb ik toch al honderden € profijt gedaan.
                      Alleen... indien er wat mis is met de rest van mijn patronen (50 stuks) riskeer ik wel dat mijn nieuwe printkop ook naar de eeuwige jachtvelden verhuist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir
                        Sommige zullen wel denken dat het aan mij zal liggen.Maar ik kan toch niet meer doen dan de inktpatronen vastkklikken en printen he
                        Ik heb deze nacht alle inktpatronen vervangen maar dit bracht ook niks op.Mijn inkt is op de laatste computerbeurs in ICC Gent gekocht ik dacht ergens einde mei juni?Ze zaten elk in een plastieken zakje verpakt,enkel het rood zat in een kartonnen doosje.De patronen zitten wel losser dan de originele in de printkop.

Ik kan wel in photoshop de kleuren wat aanpassen,maar dat is toch niet de bedoeling dat ik bij elke foto de kleuren moet verkrachten om een deftige print te hebben.

mir
                        Hallo Mir,

Ik kan je alvast zeggen dat het zekers niet aan u ligt. Het volgende is wat heeft geholpen bij mij (i9950). Ik moet er wel bijvertellen dat alle spuitmonden nog open waren maar wel aan het dicht slibben:

1 ooit heb ik bij Qjet cartridges gekocht met een reinigingsvloestof in. Die heb je nodig.
                        2 uitzoeken welk patroon of patronen die problemen geven. BV geel

3 in fotoshop maak je op een a4 blad een kader bijna bladvullend met BV 100% yellow

4 Vervang de geel patroon door de reinigspatroon en druk dan dit blad af.

5 je ziet dan het resterende geel afdrukt worden met na enkele cm een overgang naar een vuile tint (dit is de reinigsvloestof)

6/ deze laat je best een nachtje inwerken

7 de dag nadien vervang je terug de patronen en druk je opnieuw dit blad af. opnieuw (maar dan omgekeerd) zie je de kleur veranderen van het ene naar het andere.

In principe is deze dan terug goed. Indien niet herhalen tot het goed is. Is het niet meer goed te krijgen na zeg maar een 5 a 10 keer deze procedure. dan vrees ik het ergste.
                        e

Wat ook kan helpen is het volgende: sommige patronen van MVCD zijn moeilijk te starten. Dit kan je forceren door (best boven een wasbakje ofzo) eens lichtje te blazen in het gaatje boven de sponsjes totdat er inkt uitvloeit. Daarna de patroon terugplaatsen. Kan dan wel even duren vooralleer de printkop terug gevuld is met inkt.
                        Als dit alles niet help is volgens mij het laatste middel: alles vervangen door canon inkt en hopen dat het terug goed komt.

succes ermee,

Ik hoop dat het nu toch duidelijk mag zijn dat er een en andere serieus fout is met die nieuwe patronen van MVCD.
                        Last edited by Rover; 7 augustus 2006, 17:37.

Comment

Kijk eens of de printkop goed contact maakt met de koperen plaatjes van de printer.
                          Ik had op een dag zomaar geen geel meer nadat ik een nieuwe gele cartridge van MVCD erin gedaan heb. Een verstopte spuitmond was het niet omdat ik paar minuten geleden enkele afdrukken had geprint zonder problemen. Een software-reiniging hielp niet. Toen heb ik de printkop eruitgehaald en opnieuw stevig teruggestopt.

Voila, het probleem was over.

Ik heb een Canon ip5000 met mvcd inkt.
                          Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blord
                            Kijk eens of de printkop goed contact maakt met de koperen plaatjes van de printer.
                            Ik had op een dag zomaar geen geel meer nadat ik een nieuwe gele cartridge van MVCD erin gedaan heb. Een verstopte spuitmond was het niet omdat ik paar minuten geleden enkele afdrukken had geprint zonder problemen. Een software-reiniging hielp niet. Toen heb ik de printkop eruitgehaald en opnieuw stevig teruggestopt.

Voila, het probleem was over.

Ik heb een Canon ip5000 met mvcd inkt.
                            Maar als ik alle patronen van canon (die bijna leeg waren) terug plaats en ik doe een reiniging dan zijn mijn afdrukken weer perfect.

mir

Comment

Hallo Mir,

juist hetzelfde voorgehad na vervanging van photomagenta patroon.
                              Het kwam alleen terug goed met gebruik van een originele Canon photmagenta patroon.

De patronen van MVCD (photomagenta) zaten allen in een plastic zakje. Aandrukken, letten op vastklikken heeft niet geholpen.

Ik gebruik nu voor photomagenta originele Canon patronen
                              Groetjes

Pedro

Comment

Working...
                              X