Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De prefecte LCD Cover !! (voor o.a d200)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De prefecte LCD Cover !! (voor o.a d200)

Is het echt nodig om het in Europa te kopen? Ik heb ze maandag besteld en ze waren vrijdag binnen. Ik ken menige online shop in Nederland, die dat tempo niet haalt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

tip voor D70-gebruikers: de handleiding raadt aan enkel links en rechts een kleefstrookje aan te brengen. Als je dat doet kruipt echter langs boven en onder stof tussen het beschermplaatje en de LCD. Met een blaaspeer krijg ik dit stop niet weggeblazen. Ik denk dat je beter wat langer prutst en ook boven en onder een afsluitend strookje aanbrengt. Men levert genoeg strookjes mee om dit te doen. Om een reeds gekleefde cover te verwijderen kan je voorzichtig met tandflos-draad eventjes tussen cover en camera de kleefstrips 'wegzagen'.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        tip voor D70-gebruikers: de handleiding raadt aan enkel links en rechts een kleefstrookje aan te brengen. Als je dat doet kruipt echter langs boven en onder stof tussen het beschermplaatje en de LCD. Met een blaaspeer krijg ik dit stop niet weggeblazen. Ik denk dat je beter wat langer prutst en ook boven en onder een afsluitend strookje aanbrengt. Men levert genoeg strookjes mee om dit te doen. Om een reeds gekleefde cover te verwijderen kan je voorzichtig met tandflos-draad eventjes tussen cover en camera de kleefstrips 'wegzagen'.
        Inderdaad : ALTIJD rondom strip plakken anders krijg je er stof onder. Ook op de hoeken goed laten aansluiten zodat het luchtdicht wordt
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Is het echt nodig om het in Europa te kopen? Ik heb ze maandag besteld en ze waren vrijdag binnen. Ik ken menige online shop in Nederland, die dat tempo niet haalt.
          Yep, prima service en ik denk dat de prijs niet lager kan.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
            Bedoel je hiermee ter vervanging van het originele, "vaste" plastic schermpje op de camera? Waar kan je dat dan bestellen, ben ik nog nergens tegengekomen... En het lijkt me ook niet zo simpel om het schermpje effectief te vervangen (oude eraf zonder het toestel te beschadigen, nieuwe er weer goed op).
            Ja, het origineel kost maar een paar dollar, dus waarom rotzooien met iets dat je er nog overheen plakt. Verwisselen gaat met een zuignapje, zie bijv. hier:

(late reactie, ik weet het).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Ja, het origineel kost maar een paar dollar, dus waarom rotzooien met iets dat je er nog overheen plakt. Verwisselen gaat met een zuignapje, zie bijv. hier:

Ze hebben me vorige week verteld dat het bij Canon het geval is.
              Maar bij een Nikon
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Ze hebben me vorige week verteld dat het bij Canon het geval is.
                Maar bij een Nikon
                Daar moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven. Ik zag de ontbeantwoorde vraag van drd staan en aangezien hij Canon heeft haakte ik even in. Over Nikon niets dergelijks tegengekomen, sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

Beter laat dan nooit, niet mee inzitten! Hier heb ik iets aan, bedankt!
                  Groeten, David

Comment

Ik ben ook van plan om zo bescherming aan te kopen.
                    Echter heb ik vernomen dat het reinigen van de binnenkant (achter eerst het wegnemen van de beschermingsfolie) met een doekje krasjes kan nalaten en dat gebruik van alcohol ook niet goed is.

Hoe zou het best dan gereinigd worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteveDDT Bekijk bericht
                      Ik ben ook van plan om zo bescherming aan te kopen.
                      Echter heb ik vernomen dat het reinigen van de binnenkant (achter eerst het wegnemen van de beschermingsfolie) met een doekje krasjes kan nalaten en dat gebruik van alcohol ook niet goed is.

Hoe zou het best dan gereinigd worden?
                      Ik heb een speciaal lensdoekje en dat heb ik gebruikt. Nooit last gehad van krasjes. Gewoon even met wat adem bewasemen en schoonpoetsen.
                      Zo simpel als wat.

alex

Comment

Alex,

bedoel je een micro vezel doekje? Is het een droog doekje?

Comment

Bedankt voor de tip. Heb hem ook gelijk besteld. Ben benieuwd naar de resultaten. (Al lezende denk ik dat het mij niet teleursteld).

Fried

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteveDDT Bekijk bericht
                            Alex,

bedoel je een micro vezel doekje? Is het een droog doekje?
                            Ja het is gewoon een droog doekje. je kunt ook een brillendoekje (geen BILLENDOEKJE LOL) gebruiken

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb er inmiddels toch al een aantal gemonteerd

alex

Comment

Inderdaad een mooie protector die er bij mij op de 30D ook opzit.

Had echter wel juist toen ik die ging vastplakken een haartje er tussen zitten.
                              De lcd wel 3x gekuist voordien en dan juist als ik de protector ga plakken, komt daar een haartje tussen te zitten. Grrrrrr

Is er toevallig ook een beschrijving hoe je deze er later weer kunt afhalen?
                              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                                Inderdaad een mooie protector die er bij mij op de 30D ook opzit.

Had echter wel juist toen ik die ging vastplakken een haartje er tussen zitten.
                                De lcd wel 3x gekuist voordien en dan juist als ik de protector ga plakken, komt daar een haartje tussen te zitten. Grrrrrr

Is er toevallig ook een beschrijving hoe je deze er later weer kunt afhalen?
                                gewoon een dun vislijntje of tandflos er onderdoortrekken. is geen enkel probleem

alex

Comment

Working...
                                X