Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb het over een origineel van vb. canon. dat kost maar 5€. excl verzending. (ter info)
Bedoel je hiermee ter vervanging van het originele, "vaste" plastic schermpje op de camera? Waar kan je dat dan bestellen, ben ik nog nergens tegengekomen... En het lijkt me ook niet zo simpel om het schermpje effectief te vervangen (oude eraf zonder het toestel te beschadigen, nieuwe er weer goed op). Het eindresultaat zou dan in elk geval "properder" zijn dan een third-party cover die erbovenop is gekleefd. Graag wat meer info als het kan, want je hebt me toch benieuwd gemaakt
Lijkt me trouwens ook uit je reactie dat je dit al gedaan hebt, wat is jouw ervaring?
Yep, vorige vrijdag geleverd
De procedure van Alex is een zeergoede leidraad
Extra tip 1 : Alex zegt dat je best het glas reinigt omdat de lijm van het beschermpapier sporen nalaat. Dat is ook zo. Gebruik hiervoor geen Eclipse of andere alcohol dinges. Rond het glas hebben ze een zwarte rand geverfd zodat je de plakstrips niet ziet. Een nadeel, de verf is niet Eclipse bestendig. Ik kan het weten
Extra tip 2 : Wees voorzichtig met de niet krasbestendige (binnen) kant van het glas. Je hier sneller een krasje op dan verwacht.
Extra tip 3 : Heb geduld met het uitvoeren van de procedure want het is een prullenwerkske
Ik heb de XT protector besteld voor mijn 30D
Na het verwijderen van de folie aan de niet krasbestendige kant heb ik deze zoals in de instructies proper gemaakt met een speciaal papieren lensdoekje.
Nu staat die vol kleine krasjes!!!
Comment