Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon RS80N3 Afstandsbediening UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon RS80N3 Afstandsbediening UPDATE

Een vraag over deze afstandsbediening:

Resulteert gebruik in een afdrukvertraging? (kan het me niet voorstellen...)
    Is het mogelijk om de afstandsbediening te vergrendelen (voor lange sluitertijden met BULB), zonder dat je de knop ingedrukt moet houden?

Is het een verstandige aanschaf, of kan ik beter via de softwarematige remote capture via een laptop werken (volgens mij kan ik daarmee de sluiter ook niet lang openlaten staan in BULB)

plaatje

Heeft iemand ervaringen met dit ding? Kon het niet terug vinden via de zoekfunctie in dit forum, of op de canon-site...
    Last edited by azhrarn; 2 augustus 2006, 23:34. Reden: vervolgvraag toegevoegd.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Re: Canon RS80N3 Afstandsbediening

in het bakske zit eigenlijk niks... gewoon doorverbindinskes.
    werk dus hetzelfde als je shutterknop. En als je de grijze induwt en dan het plaatje schuift dan kan je bulb gebruiken, totdat je deze terugschuift.

(eigenlijk veel geld voor wat het is, maar superhandig!!! zo'n speciale connector kan je niet apart kopen en op ebay verkopen ze namaak, maar voelt nogal cheap...)
    Last edited by de.lesse.be; 2 augustus 2006, 14:03.
    -=- Light is the key...

Comment

afdrukvertraging: neen
      bulb: is mogelijk
      verstandige aankoop: absoluut. vooral icm een statief is dit zeer aangenaam werken

veel geld? op een nederlands foto forum staan ze (in kopie) te koop voor 21 euro inclusief verzending naar belgie, kan je niet voor sukkelen!
      Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

Comment

Heb er zo eens een van Adidt gekocht voor 10€ dacht ik. Werkt perfect. Ook eens een site tegen gekomen waar ze te vinden zijn met 4 meter kabel. Ebay staat er alvast vol van.
        Last edited by Maarten_T; 2 augustus 2006, 14:04.

Comment

Nieuw zijn de ORIGINELE te verkrijgen rond de 50€. (en die mag je wel eens van enkele meters laten vallen zonder dat ze uit elkaar liggen...
          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Nieuw zijn de ORIGINELE te verkrijgen rond de 50€. (en die mag je wel eens van enkele meters laten vallen zonder dat ze uit elkaar liggen...
            Stoch veel geld voor plastiek en draadjes hé. Maar de Canon plastiek is misschien sterker

Comment

Normaal gezien kan je zolang belichten als je wil.
              Heb maandag een cloon (Compatibel met RS-80N3) besteld voor €21, verzendingskosten naar België inbegrepen.
              http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...ghlight=remote
              Mijn reserve accu's komen ook hier vandaan.
              Last edited by jpjp; 2 augustus 2006, 19:34.

Comment

Re: Canon RS80N3 Afstandsbediening (UPDATE)

Kijk eens aan. Nuttige reacties en al mijn vragen beantwoord.

@Maarten_T;
                plastic en plastic zijn twee verschillende dingen. Sommigen scheuren als je er al naar kijkt, anderen mogen overreden worden door een 10-tonner. Behalve naam schijnt er toch behoorlijk kwaliteitsverschil in de gebruikte materialen te zitten, als ik enkele testen mag geloven; ik ben namelijk het de door jou genoemde merk gaan opzoeken.
                Maar dan nog... als ze werken, werken ze. Toch kies ik waarschijnlijk voor de originele.

Rest mij een vervolgvraag: Is het nuttig c.q. interessant om 100 euro meer uit te geven voor die remote control. Lijkt mij niet, maar wie weet zijn er ervaringen.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

Comment

Re: Canon RS80N3 Afstandsbediening UPDATE

Ik ben aan het twijfelen om dit product te kopen voor zelfportretten of andere foto's waar ikzelf bij op zou willen staan.
                  Maar ik heb nog 3 vraagjes.
                  -Werkt dit hetzelfde als de sluiterknop ? (Half indrukken=AF doordrukken foto nemen)
                  -Is de Canon ET-1000 N3 verlengkabel rechtstreeks aan te sluiten op de Canon RS80N3 of komt deze nog eens achter de 80cm draad ?
                  -En past en werkt dit op mijn 40D ?

Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

Die kabel kan je niet losmaken dus tel die 80cm bij je verlengkabel op. Verder werkt ie inderdaad hetzelfde als de sluiterknop (half/doordrukken)

Ik heb 'm en ook die met de timerfunctie in. Dat is pas handig. Dat ze die nog niet voor de 400D hebben gemaakt...

Dave
                    pixelpusher

Comment

Waarvoor kun je die timer functie van de TC-80N3 dan gebruiken ?
                      Dit is verder toch het einge verschil tussen de TC-80N3 en de RS-80N3 he ?
                      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

Die timerfunctie is vrij uitgebreid. Ik gebruik het vooral als ik time-lapse wil doen. Je kan het in combinatie met Macro ook gebruiken om over langere tijd meerdere foto's te nemen.

Daarnaast kan je volgens mij ook langere belichtingen dan 30s heel precies instellen, als je je toestel in BULB stand zet.

Zo zijn er nog mogelijkheden. Die TC-80N3 is wel een stuk groter, en de kleinere ligt mij beter in de hand voor bepaalde zaken.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Working...
                        X