Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het best formateren in de camera, "format" kan je vinden in het meny van de camera !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Het is verstandiger om de kaart in de camera te formateren ipv in de kaartlezer van je PC. Ik heb om me heen al eens een paar gevallen gezien waar het formateren op de PC tot problemen leidde.
oké oké,
als je de kaart in je fototoestel wil gebruiken, dan formatteer je natuurlijk best in je toestel zelf.
misschien wenst de TS de kaart in een palmtop of een gps te gebruiken?
dan zal een formatering in de cam weinig zin hebben denk ik.
mm
oké oké,
als je de kaart in je fototoestel wil gebruiken, dan formatteer je natuurlijk best in je toestel zelf.
misschien wenst de TS de kaart in een palmtop of een gps te gebruiken?
dan zal een formatering in de cam weinig zin hebben denk ik.
mm
Een format is universeel.
Enkel toestellen zoals de hard-disk in de XBox heeft een ander systeem.
Tussen fototoestellen, mp3-players, pc, gsm, .... allemaal 't zelfde. (98% toch )
Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff MySite - All your base are belong to us - What you say
'k denk het toch niet ...
als ik mijn cf's in de pc formateer krijg ik toch mooi "Err" op het display van m'n eos D60.
of is m'n camera dan stuk?
mm
Nope, maar als ik datzelfde doe, dan moet ik op m'n D200 ook eerst eens een format doen voordat ie goed werkt, en wat zie ik dan eenmaal terug op de pc? M'n D200 heeft een "hidden file" aangemaakt in de root van dat kaartje, geeft het kaartje het label "NIKON D200 en maakt een directory DCIM aan.
EDIT: hmm, blijkt dus wel direkt te werken zonder format op de camera, maar maakt terug het label, de hidden file en de directory aan vanzelfs
Trouwens hoe formatteer je die op je pc? In FAT32 of FAT16? Kan je D60 FAT32 aan?
Last edited by TedereTijger; 2 augustus 2006, 19:33.
Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff MySite - All your base are belong to us - What you say
Zoals m'n leraars altijd zeiden: je moet niet denken, je moet zeker zijn
Oorspronkelijk geplaatst door mm
dus niet?
Als het FAT16 betreft wel, betreft het FAT32 dan zal het enkel de "recentere" toestellen zijn die dat aan kunnen.
Anyway, met m'n universeel bedoelde ik dat als je bij 1 formaat blijft (16 of 32) dat het formatteer proces toch altijd het zelfde resultaat opleverd.
Wat het desbetreffende toestel nadien nog doet (zoals bvb de directory DCIM aanmaken), dat staat LOS van het formatteer proces. (dat is dan specifiek tov de toepassing)
Elke camera maakt een DCIM map aan. Dat is een internationale standaard. Als je een kaartje in verschillende toestellen gebruikt kun je dit verifiëren.
Degene die E-books hebben van Thom Hogan kunnen de uitgebreide uitleg lezen
Comment