Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod

Ik ben van plan een monopod aan te kopen nu heb ik de Bilora 1119 zien staan en deze is reeds voorzien van een zwenkkop met snel wisselplateu voor 69€ maar is vij zwaar van uitvoering als ook van gewicht (1.4kg)
    op lange tijd denk ik dat dit een nadeel is want body+enkele lenzen+flits +monopod dit zal aardig beginnen wegen en dan begin je te selecteren.
    of beter een lichter type kopen en is het wel nodig die zwenkkop op een manfrotto staan deze niet op of moeten afzonderlijk worden aan geschaft
    wie heeft er ondervinding?
    Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Re: Monopod

Persoonlijk heb ik voorkeur voor een kilo'tje minder op mijn rug. Heb me wel een Manfrotto 234RC aangeschaft, omwille van het snelkoppelsysteem dat toch wel handig is, vooral bij lenzenwissel. Voorheen werkte ik met de cam rechtstreeks op de pod, wat meestal best lukte. Maar af en toe merk je dat je het hele zaakje aan het tillen bent uit de hand als je in de hoogte wil werken. En daar dient ie dus net niet voor die monopod...
    Overigens vind ik naast het gewicht en de stevigte maar één ding heel belangrijk: dat je hem met één hand kan verzetten in hoogte. De draaisystemen vind ik daarbij dus niet handig, geef mij maar klepjes. Het automatisch schuifsysteem van de 334B van Manfrotto lijkt me ideaal, maar hij is nog onderweg dus daar kan ik je nog geen ervaringen over kwijt.
    Mvg,
    Eric
    Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Re: Monopod

Als gewicht belangrijk is , neem dan een monopod van carbon, die zijn zeer stevig en wegen maar een fractie van de Alu-broertjes. Ze kosten wel meer .
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
      X