Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsset

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsset

Hallo

Ik vraag me af of ik hiermee iets zou zijn..
    Is dit genoeg om een model volledig uit te lichten?
    Eventueel met behulp van reflectieschermpje..

Alvast bedankt!
    Mathieu

Falcon Eyes Studio Flitsset DE-150B
    - 2x flitser DE150
    - 2x statief 2,50 meter geveerd
    - 1x softbox 60x60
    - 1x paraplu 60cm.
    - 2x 220volt kabel (5 meter)
    - Incl. Synchrokabel
    >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

Re: Flitsset

Falconeyes zijn voor hun geld best aardige flitsers, maar ik zou toch kiezen voor een 300 WS type inplaats van een 150 WS type. Deze flitsers hebben wel een iets langere herlaadtijd dan bijvoorbeeld een Style s van Elynchrom. Erg belangrijk is een flitser die continue regelbaar is

Voor de softbox best een groter model zoals 90X90 cm, en paraplus van 105 cm.
    Niet vergeten een infraroodzender voor de sturing van de flitsen, veel beter dan een kabel,
    omdat je daar toch maar op trapt tijdens de sessie.

Ook erg belangrijk voor je studio is een degelijke flitsmeter.

MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 26 juli 2006, 11:52.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ga akkoord met mijn voorganger kwa kracht van de flitsers en de grootte van de softbox.

Kijk ook hier eens: http:\\www.fotowalser.de

Ik heb daar een set gekocht met 3x350W, en ik ben er best tevreden van, en zeker van de prijs.
      SKurt.be
      www.SKurt.be

Comment

ja het kan hoor, ik heb zelf 4x 300 ws en gebruik de flitsers vaak op 1/8 vermogen voor half totaal en portret. Ik heb dan de sofboxen (wel grotere als 60x60) op 1 mtr van het model staan en heb dan 1/125 F8.
        Voor andere leuke dingen zoals honinggraat en kleurenfilters en snoots gaat het vermogen wel flink omhoog.
        Als je al een groot reflexiescherm hebt, dan zit daar vaak een diffuus paneel in (zonder hoezen) als je die voor een flitser zet (zonder softbox) dan heb je vaak een groot diffuus oppervlakte. en dus een egalere belichting om een full-body uit te lichten.

Marco
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Heb zelf Falcon 2xDE300 en 1xDE150. De 300 W/s versies vind ik zeer goed, en prima om een model uit te lichten (naar f = 8.0 bij ISO 100). De 150 W/S zou ik nooit meer kopen: net iets te weinig vermogen, geen controle of de flits is afgegaan
          (door doven van instellicht of toon)... Een lange oplaadtijd tov de DE300. Kortom, liever iets meer investeren en meteen voor minimum de 300 versie gaan!
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Ik heb een DE-150 set en geraak daar ver genoeg mee. Je moet zien hoe intensief en waarvoor je ze gaat gebruiken hé. Een hoop foto's op m'n site zijn met die set getrokken, kan je zelf oordelen...
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

Comment

Ik kan zo'n SS110B setje kopen voor 160 EUR..
              Doen?

Comment

ss110 is nog kleiner he, met mindere statieven etc. kost nieuw 199 eur dus niet echt een koopje, zit een softboxje van 45 cm bij en een 60 cm paraplu.
                Het is net wat je wil, als je standaard portretjes maakt, kan het best allemaal, maar als je iets wil uitproberen, spelen en er wat meer mee wil doen, kan het niet.
                Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Ik kan hem nieuw hebben voor 160 EUR (geen BTW hé )

Comment

Wanneer je een flitser op zijn vole vermogen gebruikt zal de tijd om terug op te laden ook veel langer duren dan wanneer je een 300 watt op de helft zet.

Ga voor de 300 watt !!
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
                    X