Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backpack Lowepro / Tamrac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Backpack Lowepro / Tamrac

Ben nog steeds op zoek naar de ideale foto-rugzak.
    Ik sta een beetje op twijfel om een Lowepro Dryzone te kopen, maar na wat research zie ik dat deze wel echt loodzwaar is: bijna 3,5 kg !!! ( 3,35 kg vond ik op het net )
    Steek daar dan eens een MarkII in en twee lichtsterke Lenzen, dan is dat ding niet meer te tillen.

Enfin, na mijn vorig topic hieromtrent kreeg ik de raad van Tom om ook eens bij Tamrac gaan te kijken. Tom beweerde dat Tamrac degelijker was afgewerkt...
    Hij raadde mij de Tamrac 5 aan en die kost ongeveer 120 euro. Zeer schappelijke prijs.

Mijn rugzak moet niet per sé waterdicht zijn, want hoe dikwijls komt dat voor....tenzij je er gaat met kajakken natuurlijk..

Maar heeft Tamrac ook zo geen systeem als Lowepro met zijn AW-serie ?
    Ik bedoel een ingebouwde cape ?

Of heeft Tamrac ook echte "dryzones" ?
    Ik kan ze op het eerste zicht toch niet vinden...
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Backpack Lowepro / Tamrac

Indien de ideale fotozak zou bestaan, dan was het antwoord al vrij simpel.
    Uit mijn eigen ervaring; ik heb verschillende fototassen:
    1 grote fotorugzak (Lowe Pro Phototrekker AW), 1 middelgrote fotorugzak met laptopsleuf (Lowe Pro Computrekker AW), 1 kleinere fotorugzak (Lowe Pro Trim Trekker), 1 grote reportagetas (Rowi), 1 kleine reportagetas (Samsonite 200).
    Voor grote reizen (+ 2 weken) gebruik ik de eerste 2 naargelang de te mee te nemen materiaal. Beide vind ik ze fantastisch, zelfs in de regen. Het handigst is de Computrekker AW.
    Voor thuis is mijn TrimTrekker nog steeds de meest gebruikte. Deze rugzak/schoudertas combinatie is eerder klein, maar superpraktisch.
    Mijn advies: begin met een Lowepro Minitrekker/Computrekker AW en koop later ter aanvulling een grotere fotorugzak waar je alles in kwijt kan. Het is zeer handig meerdere tassen te hebben, geloof me.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Thx voor je reactie, Vantje.
      Ik heb reeds 3 tassen: ( ) Een Lowepro Magnum AW, een Nova 4 en een Lowepro Video.
      Maar ik ben op zoek naar een goede rugzak voor,iets langere tochten.

Ik vond deze een heel interessante:

Tamrac 5577 Expedition 7, Multi-Format, Professional = 169 euro
      maar wat is dan het verschil met deze, die meer dan het dubbele kost ?

Tamrac 777 - Summit Photo Backpack - Black = 395 euro

Maar ik heb totaal geen ervaring met Tamrac. Sommigen beweren dat ze beter zijn afgewerkt dan de Lowepro's - anderen beweren net het tegendeel...
      Last edited by Alfa Centauri; 24 juli 2006, 18:40.

Comment

Ik ben zelf ook op zoek naar een rugzak en kwam ook de Tamrac 5577 Expedition 7 tegen.
        Ziet er mij een zeer handig en deftige rugzak uit.

Het enige wat ik mij nog afvraag is of ik deze kan volladen en dan bij de handbagage in het vliegtuig mag steken.
        Canon EOS 5D met 3KG glas
        https://reisforum.net

Comment

Neem het van mij aan. Je kan geen rugzak beoordelen op een prentje en wat tekst.
          Je moet het ding aandoen, liefst met het gewicht dat je wil mee dragen.
          Een goedkope rugzak met slecht draagcomfort neem je eenmaal mee daarna blijft hij in de kast zodat het toch een duurkoop wordt
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred.
            Het enige wat ik mij nog afvraag is of ik deze kan volladen en dan bij de handbagage in het vliegtuig mag steken.
            Eind juni met Lufthansa in Zaventem vertrokken.
            Mijn Lowepro Phototrekker AW volgeladen met camera's, lenzen, batterijen, image tank enz.
            Totaal gewicht handbagage: 12 kg.
            De dame aan de check-in had beslist om mij het leven wat moeilijk te maken.
            8 kg was de regel zei ze, tot 10 kg kon het nog net, 12 kg was te veel.
            Na veel gepalaver moest ik 2 kg in mijn grote bagage steken.
            Het vliegtuig zat overigens maar halfvol.
            Bij terugkeer maakten ze geen problemen.

Hypocrisie ten top: in de taxvrije zone mag je vervolgens nog wijn, parfum, sterke drank, sigaretten en souvenirs kopen. Hier speelt het bijgevoegde gewicht plots geen rol meer.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Thx voor je reactie, Vantje.
              Maar ik ben op zoek naar een goede rugzak voor,iets langere tochten.
              Wat bedoel je met langere tochten ? Als je kleding, tent, slaapzak, eten, drank, etc ... moet meenemen op een trektocht, dan is er eigenlijk geen goede oplossing en moet je je behelpen met een trekkingrugzak en veel fantasie.

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Maar ik heb totaal geen ervaring met Tamrac. Sommigen beweren dat ze beter zijn afgewerkt dan de Lowepro's - anderen beweren net het tegendeel...
              Ik heb de Tamrac Expedition 4. Daar past mijn D200 + 70-200 + 1.4 extender net in. Verder vind ik hem degelijk afgewerkt en stevig genoeg om hem overal mee naartoe te zeulen. Over de ritssluiting is nog een extra stuk stof die je met behulp van een touwtje dicht kan trekken, zodat (regen)water niet op de ritssluiting komt. De sluitingen van de kleine zakjes zijn met waterdichte ritsen.

Let echter bij een grotere rugzak goed op. Er MOET en goede heupgordel aan zitten, zodat je het gewicht op de heupen draagt en niet op je schouders.
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy
                Wat bedoel je met langere tochten ? Als je kleding, tent, slaapzak, eten, drank, etc ... moet meenemen op een trektocht, dan is er eigenlijk geen goede oplossing en moet je je behelpen met een trekkingrugzak en veel fantasie.
                Misbegrepen Ik bedoel dat als je een volledige dag rondloopt met een Lowepro Magnum AW over één schouder, je dat wel voelt - goe goed die schouderstrap ook is.

Dus ik zoek een goede ergonomisch gevormde rugzak en zeker met een stevige beltgordel.

Ik twijfel momenteel over de Tamrac Expedition 7.

Comment

Working...
                X