Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vosonic VP8360 of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vosonic VP8360 of niet?

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe image tank, mijn huidige Archos Multimedia Jukebox voldoet niet meer.

Ik twijfel echter nog tussen een doodgewone image tank, waar je enkel beelden kan overladen, of een Vosonic VP8360. Een Epson is me echt te duur. Een vosonic VP8360 met 120GB kan ik voor iets meer dan 400 euro vinden.
    Een Seitec Image Tank 120Gb kost me ongeveer 160 Euro, wel een serieus verschil.
    Ik zou enkel de Vosonic overwegen als het bekijken van beelden, en het afspelen van films ECHT goed is.
    Mijn huidige archos speelt ook films, mp3, en foto's, maar het schermpje is echt te klein (1.8 inch of zo ).
    Ik heb ook niet echt een idee van de draagbaarheid van zo'n vosonic. En hoe lang doet ie op een batterij? Ik heb geen zin om een ganse hoop batterijen, laders en kabels mee te sleuren als ik eens dat ding wil gebruiken.
    Heeft hier iemand ervaring mee?
    Thanks !!
    SKurt.be
    www.SKurt.be

Re: Vosonic VP8360 of niet?

Het scherm van de vosonic is nu ook weer niet zo groot 2.5"
    Als je hem nu echt alleen wil voor films te bekijken vind ik het een wat zotte aankoop.

Ik gebruik hem zelf voor foto backup/storage, als mp3 speler en mobiele harde schijf voor allerlei data.
    Maar heb er ook een filmpje op staan. (maar dit is eigenlijk maar voor de show )
    Misschien dat ik in het vliegtuig ofzo daar wel ééns een filmpje op durf zien als ik mij echt zou vervelen. Maar als ik hier een grote TV naast mij heb staan ga ik niet op dat kleine ding zien natuurlijk.

Over de baterij vond ik het volgende terug.

Non-Stop Photo backup : Approx. 38 times for 1G
    Non-Stop Music Playback :Approx.12 hours
    Non-Stop Video Playback :Approx. 4 hours

Het gewicht van dat ding valt heel goed mee, amper 236 gram
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

Comment

2.5"??? Je zal wel 3.5" bedoelen waarschijnlijk.

In ieder geval, bedankt voor je reactie en voor je pm met je opinie.

Wel, de films, is wel hip natuurlijk. Maar als ik me eens ergens verveel zou ik een aflevering van een of andere reeks kunnen bekijken bvb.
      Of de kids op de achterbank zoet houden, voor zover dit mogelijk is met 3 kwiestenbiebels

Hoofddoel blijft natuurlijk als opslagmedium voor foto's.

De levensduur van de batterij lijkt ok, en aangezien het geen speciale batterij is zul je wel makkelijk een reserve batterij vinden op eBay of zo aan een redelijke prijs.

In ieder geval bestel ik binnenkort de 120Gb 2.5 inch schijf. Nu nog even zien wat ik "errond" gooi
      SKurt.be
      www.SKurt.be

Comment

Hallo,

Had nog juist voor mijn verlof ( 09/06/06) mijn toestel ontvangen.
        Enkel gebruikt om Nef & Jpg op te slaan, de batt. was nog maar 1 x opgeladen dus nog geen volledige cap.
        Geen negatieve ervaring behalve 1 feit.
        Heb 1 x Transcent Cf 4 Gb en daar had hij problemen mee?
        Al de rest onbekende merken, kleiner dan 4 Gb en Transcent 2 Gb SD geen probleem?
        Heb de upgrade van de VP 8360 al binnengehaald maar nog niet toegepast.
        Volgens Vosonic zou dat helpen??
        21 Kine zou ook hetzelfde toestel bezitten + 4 Gb Transcent Cf, maar heb nog niets gehoord?
        Voor de rest nog geen testen gedaan met filmpjes enz.
        Wel filmpjes opgenomen met Canon A610 en overgesluisd naar VP8360, perfect verlopen.
        Leuke display voor Mp3 & radio, ontvangst Fm matig, maar ja altijd hetzelfde probleem, gebruikt hoofdtelefoonkabel als antenne,dus niet zo ideaal.
        Tot hiertoe geen spijt van aankoop

Leo59

Comment

De levensduur van de batterij lijkt ok, en aangezien het geen speciale batterij is zul je wel makkelijk een reserve batterij vinden op eBay of zo aan een redelijke prijs.

Wat ook handig is: ik heb onlangs bij www.d95.nl een houder gekocht voor 4 AA batterijen (kost 15 EUR + verzendingskosten).

Deze wordt extern aangesloten i.p.v. de lader en als je batterijen van 2500 mAh gebruikt gaan deze veel langer mee dan de interne Li ion batt. Als je steeds een opgeladen setje bij hebt verlies je ook maar enkele seconden als je moet wisselen.

mvg.
          JP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005

Wat ook handig is: ik heb onlangs bij www.d95.nl een houder gekocht voor 4 AA batterijen (kost 15 EUR + verzendingskosten).

Deze wordt extern aangesloten i.p.v. de lader en als je batterijen van 2500 mAh gebruikt gaan deze veel langer mee dan de interne Li ion batt. Als je steeds een opgeladen setje bij hebt verlies je ook maar enkele seconden als je moet wisselen.

mvg.
            JP
            Hou wel rekening met het feit dat een Li-On batterij van 1400mAh ongeveer even lang mee gaat als een NiMh van 2500mAh(ze zijn efficienter en behouden hun spanning beter, zodat je er meer uit krijgt)
            Ook is de zelfontmlading van NiMh veeeeeeel groter dan van Li-On batterijen.
            14 dagen merk je niet met Li-On maar bij NiMh schiet er dan niet veel meer over.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt
              2.5"??? Je zal wel 3.5" bedoelen waarschijnlijk.
              inderdaad, ik was verkeerd.
              Het scherm is 3.6" om juist te zijn.
              Ik had naar de maat van de HD gezien, deze is 2.5".
              Veel plezier ermee, de kids zullen het ook wel leuk vinden.
              Zo lang ze er dan niet mee gaan gooien
              Canon EOS 5D met 3KG glas
              https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                Hou wel rekening met het feit dat een Li-On batterij van 1400mAh ongeveer even lang mee gaat als een NiMh van 2500mAh(ze zijn efficienter en behouden hun spanning beter, zodat je er meer uit krijgt)
                Ook is de zelfontmlading van NiMh veeeeeeel groter dan van Li-On batterijen.
                14 dagen merk je niet met Li-On maar bij NiMh schiet er dan niet veel meer over.

Hubert

Hubert, ik heb de proef gedaan met een nieuwe Lion batterij en nieuwe AA's van de Aldi (2300 mAh). Met de AA batt. kon ik drie maal zoveel CF kaartjes wegschrijven voor hij het opgaf. Het enige nadeel is dat de spanningsindicator op de Vosonic niets aanduidt wanneer hij extern gevoed wordt.

Ik ben op mijn laatste reis dikwijls in de problemen gekomen omdat mijn Lion
                het opgaf na 5 GB en ik tot een stuk in de nacht moest wachten om mijn batterij op te laden. Daarom vind ik die externe voeding handig, ik heb immers altijd volle AA's bij de hand.

mvg.
                JP

Comment

@JP: Thanks: interessant om weten, nu weet ik dat ik geen extra batterij hoef te kopen maar gewoon mijn arsenaal aan AA baterijen verder kan gebruiken
                  SKurt.be
                  www.SKurt.be

Comment

Wat betrefd problemen met de 4Gb kaartjes:
                    kijk eens of de harde schijf van de vosonic FAT of NTFS is.
                    Ik vermoed FAT en die kan geen bestanden groter dan 4Gb wegschrijven.
                    Je kunt de harde schijf via je pc formatteren en in laten delen als NTFS. Maar kijk wel even na of alles dan nog goed werkt.
                    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje
                      Ik vermoed FAT en die kan geen bestanden groter dan 4Gb wegschrijven.
                      Dat hoeft ook niet. We ziojn zover nog niet dat een camera files van 4GB genereerd

Het zou kunnen dat de VP8360 nog geen FAT32 zou aankunnen op de kaartinterface(dit zou me verbazen maar je weet nooit). In dat geval zal de kaartlezer enkel kaartjes tot 2gb aan kunnen.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                        Het zou kunnen dat de VP8360 nog geen FAT32 zou aankunnen op de kaartinterface(dit zou me verbazen maar je weet nooit). In dat geval zal de kaartlezer enkel kaartjes tot 2gb aan kunnen.

Hubert
                        Kan ie wel hoor, m'n Sandisk 4GB Ultra II copieert perfect aan exact 6MB/sec op de VP8360... Ik gebruik Ultra/Ultra instellingen voor hd en cardreader maar je moet al je kaartjes eerst testen of ze het aankunnen... Ik heb een oudere Ridata 52x 512MB en die copieert hij enkel goed bij 'high' cardreader instelling...

Misschien staat de instelling te hoog voor je kaart? Probeer eerst eens met de nieuwe firmware 1.2.5 en de instellingen beiden op 'normal'... ga geleidelijk aan omhoog naar high en ultra tot je problemen ondervind natuurlijk...

Batterij gaat erg lang mee, bij mijn toestel zaten wel 2x 2300mAh batterijen, ik kan op internet enkel 2100mAh batterijen vinden...
                        De ene batterij is een 'Camera Devices' CD-NP100 3.7V 2300mAh ('cells from japan' staat erop)
                        De andere is een Sanyo-UR18650F 3.7V 2300mAh (cell made in japan/assembled in taiwan). Ik kocht het toestel bij www.jaldigital.com.au (gratis extra batterij).
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb deze op het oog. Gaat die samen met Transcend kaartjes dat jullie weten?
                          Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                          Sigma 18mm - 125mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maartje
                            Ik heb deze op het oog. Gaat die samen met Transcend kaartjes dat jullie weten?
                            @Maartje: sorry, maar dit vroeg je in jouw topic, verknoei mijn topic niet over de VP8360. Ik hoef niet te weten of andere image tanks gaan met jouw Olympus.

folks: geef aub antwoord op de vraag van Maartje in dit topic: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=121040

@Wim: heb jij dan geen invoertaksen moeten betalen?

About the 4GB, ik heb een bericht gevonden op het dpreview forum van iemand die 8 Gb kaartjes leest ermee, dus 4 Gb moet ook wel lukken zeker?
                            SKurt.be
                            www.SKurt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKurt
                              @Maartje: sorry, maar dit vroeg je in jouw topic, verknoei mijn topic niet over de VP8360. Ik hoef niet te weten of andere image tanks gaan met jouw Olympus.

folks: geef aub antwoord op de vraag van Maartje in dit topic: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=121040

@Wim: heb jij dan geen invoertaksen moeten betalen?

About the 4GB, ik heb een bericht gevonden op het dpreview forum van iemand die 8 Gb kaartjes leest ermee, dus 4 Gb moet ook wel lukken zeker?
                              Sorry, vind wel dat je erg bot reageert. In mijn topic wordt niet gereageerd. Maar goed, ik ga daarheen.
                              Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                              Sigma 18mm - 125mm

Comment

Working...
                              X