Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toploader voor cam + grip ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toploader voor cam + grip ?

Hoi!

Momenteel heb ik een lowepro topload zoom 2. Die is eigenlijk te klein geworden, in de zin van de grootte van de body met batterygrip eraanvast. Nu vroeg ik me af of er grotere toploaders bestaan, waar je de batterygrip op het toestel kan laten. Nu moet die er dus telkens af en appart opgeborgen worden of gewoon thuislaten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Alvast bedankt.
    Johan

Re: Toploader voor cam + grip ?

yowan,
    ik gebruik zelf een lowepro off road.
    één van de zijzakjes heb ik vervangen door een LC3.
    inhoud tas zelf:
    > eos D60 + BG-ED3 + 28-70 f2.8
    > charger CA-PS400 (2 batterijen ineens)
    > 100-300 f4.5-5.6 usm
    > extra batterijen
    inhoud zijtas LC3:
    > 70-210 f2.8 (lenshood in tas)
    inhoud andere zijtas: variabel (gsm, sleutels, waterflesje, ...)

heel handig overal mee te nemen
    en handige heupriem.

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

heb net de off trail2 gekocht
      daar kan een d200 met batterypack erop in
      zelfs een middelgrote tot grote zoomlens kan erop blijven staan
      verder nog 2 afneembare zijzakken voor grote lenzen
      you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

Even dit oude topic weer bovenhalen...

TS zegt dat een toploader "te klein" is geworden voor cam+grip, maar is "te klein" echt dat je de ritsluiting niet meer kan dichtdoen, of dat je het geheel er niet inkrijgt; of is het eerder omdat je nog wat andere prulletjes wil meenemen?

Want ikzelf zoek ook wel een oplossing zoals de toploader.
        Afhankelijk van m'n keuze moet een 400D+grip of een D80+grip erin passen, beiden uiteraard met lens.
        (als ik de binnenafmetingen vd tas (18x12,5x30) vergelijk met de afmetingen vd camera+grip lijkt mij dit toch doenbaar??)
        Iemand die me hier een duidelijk beeld kan van geven?
        Want op de ene plaats lees ik dat 't kan, op de andere niet...

Greetz!
        MCD
        www.mattiaspletinckx.com
        Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

gewoon eens gaan proberen, MCD.
          ondertussen heb ik een caselogic rugzak,
          waarvan ten stelligste werd beweerd dat een
          10D met grip er onmogelijk in zou kunnen.

welnu: zie HIER

dus gewoon kwestie van testen ...

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
            TS zegt dat een toploader "te klein" is geworden voor cam+grip, maar is "te klein" echt dat je de ritsluiting niet meer kan dichtdoen, of dat je het geheel er niet inkrijgt; of is het eerder omdat je nog wat andere prulletjes wil meenemen?
            Het gaat hem dus niet over "andere spulletjes", maar zoals in de titel geschreven om de toevoeging van de grip. De grip kan wel los in het voorste zakje (nipt, maar het gaat), maar dan moet ik telkens weer beginnen (de-)monteren. Ik zoek dus een toploader met genoeg ruimte om de grip op de camera te laten zitten.

Indien ik meer materiaal nodig heb, haal ik mijn Rover AW wel boven

Comment

Dank voor de uitleg, zal dan in de winkel zelf maar 's op zoek moeten gaan naar iets wat past

Greetz!
              MCD
              www.mattiaspletinckx.com
              Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

update :

Vrijdag met camera en al naar de winkel gegaan, waar m'n batterygrip op me lag te wachten.
                Dan maar direct zitten uitzoeken welke toploader m'n D80+grip+18-200VR+zonnekap kon herbergen.
                Het is de Toploader 65 AW van Lowepro geworden.
                Inhoud past er perfect in, maar meer dan dat ga je er niet inkrijgen, op geheugenkaartje of filtertje na dan in het voorste zakje.

Handig zo'n toploader, hangt comfortabel, ondanks het toch respectabele gewicht.

Mvg,
                MCD
                www.mattiaspletinckx.com

Comment

Inderdaad, het feit dat de gemonteerde grip erbij kan, is al een stapje in de goede richting Bedankt voor de tip.
                  Nu nog groot genoeg voor een gemonteerde 70-200 en 'k heb de ideale toploader gevonden!

Comment

Wel, wanneer je de totale lengte van je combinatie eens meet kan je daar gemakkelijk achterkomen.

de 65 AW is 20cm diep
                    de 70 AW is 25cm diep
                    de 75 AW is 32cm diep

Dus waarschijnlijk zal de 70 AW net volstaan (excl zonnekap wel te verstaan)

Greetz!
                    www.mattiaspletinckx.com

Comment

Working...
                    X