Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 en flitser van ander merk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50 en flitser van ander merk

Hallo,

Kan een Nikon D50 overweg met een flitser van een ander merk ? BV Metz ?
    Of is dat niet aan te raden voor verschillende redenen ?

Help aub.
    Nikonian

Re: Nikon D50 en flitser van ander merk

Je hebt allereerst de 2 Nikon's SB600 en SB800 die van een prima kwaliteit zijn.
    Metz heeft ook 1 of 2 nieuwe flitsen die compatiebel met Nikon zijn. Ik denk dat ze minstens even goed of zelfs beter zijn dan de Nikon's maar zeker duurder.
    Dan heb je de 2 Sigma's ST en Super die kwa specs ongeveer overeen komen met de Nikon's maar wat goedkoper zijn en ook wat minder duurzaam zijn gebouwd. Geen probleem als je ze af en toe gebruikt maar bij echt veelvuldig gebruik, raad ik toch de Nikon's aan.
    Ik heb zelf de SB800 en de Sigma Super en ze zijn beiden goed, alleen heeft de de SB800 volgende voordelen:
    - is iets krachtiger.
    - steviger build kwaliteit waaronder zeker een metalen flitsvoet tov plastiek voor Sigma. Bij druk op de behuizing kraken de plastiek voegjes van de Sigma terwijl dit niet is met de Nikon.
    - Nikon standaard met omnibounce geleverd(niet bij de SB600)
    - Nikon heeft ook een 3 tal filters erbij(niet bij de SB600)
    Of deze verschillen de meerprijs waard is, moet je zelf uitmaken.

Dan heeft Foto konijnenberg nog de Tumax, die vermoedelijk vergelijkbaar is met de Sigma ST(SB600).
    Of hij dit waar kan maken zal uit testen moeten blijken.
    Ik heb hier nog niemand testen van de Tumax(van de Metz trouwens ook niet) zien neerpennen.

Hubert
    Last edited by hub2805; 18 juli 2006, 17:03.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

SB600 en vooral SB800 zijn natuurlijk ideaal want dedicated i-TTL voor Nikon DSLRs.
      Wanneer je echter maar occasioneel eens een flitser gebruikt, kan je overwegen om een gewone automatische flitser te gebruiken die (los van de camera) via een slave-unit door de ingebouwde flitser kan geactiveerd worden. Deze laatste moet je dan wel in "manual mode" zetten anders lukt het niet.
      Vanzelfsprekend is het verstandig om eerst wat proefopnamen te maken om de beste uitlichting te vinden. Maar dat is ook vaak noodzakelijk wanneer men i-TTL flitsers gebruikt!...

Comment

bedankt voor de reacties.... 't zal toch maar de Nikon SB600 worden denk ik... om problemen en teleurstelling te vermijden.
        Nikonian

Comment

Working...
        X