Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nexto OTG is uit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nexto OTG is uit

De nieuwe Nexto is leverbaar blijkbaar, voor mensen die enkel een snel backupmedium (haalt 20MB/sec max via CF en nieuw is dat hij via USB2 ook kan copieeren...) zoeken zonder veel blabla, voor 164 euro (transport tijdelijk gratis) heb je een 40GB versie.

Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: Nexto OTG is uit

Die "ex GST" die tussen haakjes staat in de titel, wil dat zeggen exclusief btw ?
    Is ook "maar" een hdd die op 5400tpm draait ipv wat we gewoon zijn in ons pc's 7200tpm, die kost 100 euro meer voor zelfde capaciteit.
    Of je kan voor de 80G gaan op 5400tpm, 199.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

ex GST moet je niet naar kijken, dat is een regionale sales tax enkel voor inwoners van Australië. Voor export wordt daar geen tax meer bij aangerekend dus de prijs is meteen wat je gaat betalen.

Ik betwijfel het nut van een 7200tr harddisk in zo'n toestel, ze worden alleen maar warmer en verbruiken meer stroom. Een 5400 tr harddisk is zowiezo al veel sneller dan gelijk welke CF kaart... Als een harddisk 20MB/sec kan schrijven is dit al meer dan genoeg, meestal is ofwel de controller in het toestel ofwel het kaartje zelf de flessehals...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ben allesbehalve een "veelschieter"; ben dus nog praktisch nooit in de problemen geraakt met mijn voorradige CF-kaartjes, en ik ken van die image tanks dus eigenlijk bitter weinig.
        Maar voor die prijs... ik wist niet dat die zo goedkoop konden zijn, dus heb er dan ook even langer dan 10 seconden bij stil blijven staan. En er is één ding bij de "specifications" dat ik niet goed begrijp:
        "CF Type II slot that also acts as fast FireWire card reader (but not for USB connection)."
        Zoals ik het lees kan je je CF-kaart rechtstreeks in de image tank steken (="CF type II slot"), maar dan, hé... Iemand met enige verduidelijking?

Comment

De vorige versie had ook Firewire verbinding, deze heeft enkel USB2... ik vermoed dat het een copy-paste foutje is op z'n website...

De fabrikant:

Ik vind het nut van dergelijk bakje redelijk beperkt tegenwoordig dankzij de lage prijzen van kaartjes... Je kan het gebruiken als extra backup, mocht je een kaartje hebben dat defect geraakt of verloren/gestolen op vakantie bijvoorbeeld... Persoonlijk zou ik daarom al vlugger voor een versie kiezen met meer mogelijkheden dan enkel en alleen CF copieeren... groter wordt het niet, wel multifunctioneler.

Comment

Working...
          X