Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik koop een DSRL maar wat erbij ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik koop een DSRL maar wat erbij ?

Ik heb hier al veel gelezen over het reinigen van sensors, stof, vuil, tape etc etc

Nu stel ik me de vraag wat je allemaal nodig hebt, oftewel wat moet een beginner zich zeker aanschaffen ?

Uiteraard een body met één of meerdere lenzen, een memory card, een zakje om dat allemaal in te steken maar wat nog ?

Een doekje of stof van een lens te vegen ?
    Een compressor om lenzen uit te blazen ?
    Een hoge druk reiniger ?

Wie kan hier een zinnig lijstje van maken ?

Greg
    Last edited by Grf; 15 juli 2006, 17:15.
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Re: Ik koop een DSRL maar wat erbij ?

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
    Een hoge druk reiniger ?
    Met een blaaspeertje kom je meestal wel toe, maar dat heb ik niet in de tas zitten. De sensor reinigen, dat doe ik liefst thuis .

De sensor moet niet dagelijks gereinigd worden .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Met een blaaspeertje kom je meestal wel toe, maar dat heb ik niet in de tas zitten. De sensor reinigen, dat doe ik liefst thuis .

De sensor moet niet dagelijks gereinigd worden .
      Koop wel direct een deftige peer zoals de Canon lense Blower.
      Het beste en robuuste artikel van Canon
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ok dat valt mee, dan wordt het toch niet zo'n dure hobby

Dus een blaaspeertje voor onderweg en de sensor gaat thuis gewoon in de afwasmachine

Thanks !
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

- Een UV filter voor elke lens, ter bescherming van uw objectieven.
          - En een polarisatie filter is ook wel eens gemakkelijk om te hebben.
          - Extra setje batterijen als je camera op batterijen werkt.
          - Een snellader voor de batterijen. (langzame lader schijnt volgens bepaalde bronnen slechter te zijn voor de batterijen)
          - Beschermfolie voor het schermpje (kreeg ik er gratis bij)

Dit zijn enkele dingen die ik erbij zou nemen, of proberen er bij te vragen

Comment

Een blaaspeertje blaast het stof in de body gewoon naar een andere plaats.
            Na enkele bewegingen van de spiegel dwarrelt dat stof toch terug op de sensor.
            Blaaspeertje is wel nuttig om de achterzijde van de lens te ontstoffen voor je ze op de body plaatst.

Neem om te starten er de 18-200mm lens bij. Dat bespaart je veel lenswisselingen.

De Sony A100 staat op je verlanglijst. Voor die camera heb je geen kuismateriaal nodig. Die reinigt zelf ultrasoon zijn CCD. Gewoon regelmatig het stofzakje leegschudden zoals bij de Nilfisk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
              Neem om te starten er de 18-200mm lens bij. Dat bespaart je veel lenswisselingen.
              Hoewel dit een ander topic is ben ik idd ook aan het twijfelen over een lens (niet echt origineel ik weet het).

De Sony A100 staat op je verlanglijst. Voor die camera heb je geen kuismateriaal nodig. Die reinigt zelf ultrasoon zijn CCD. Gewoon regelmatig het stofzakje leegschudden zoals bij de Nilfisk.
              Ja ik heb zelfs al adaptor stukken gezien om er een Nilfisk op aan te sluiten en zo het stof reservoir leeg te maken

Maarre ik geloof wel dat die sensor door te trillen het stof naar beneden kan gooien MAAR dan zit je met hetzelfde probleem als het blaaspeertje .... het blijft er ergens in liggen !

G
              like.no.other

Comment

Een blaaspeertje blaast het stof in de body gewoon naar een andere plaats.
                Na enkele bewegingen van de spiegel dwarrelt dat stof toch terug op de sensor.
                Blaaspeertje is wel nuttig om de achterzijde van de lens te ontstoffen voor je ze op de body plaatst.

Dit stofprobleem is veel minder groot dan hier op het forum soms wordt voorgesteld. Als je paar simpele regels toepast tijdens de wissel kan je al veel voorkomen. (hier zijn op BD al boeken overgeschreven)

Trouwens ik geloof maar gedeeltelijk in de zelfreinigend sensors.
                Dikwijls lijkt het stofje 'vastgekleefd' op het glas van de CCD. Dan zal schudden ook wel niet meer helpen.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
                  Ik heb hier al veel gelezen over het reinigen van sensors, stof, vuil, tape etc etc

Nu stel ik me de vraag wat je allemaal nodig hebt, oftewel wat moet een beginner zich zeker aanschaffen ?

Uiteraard een body met één of meerdere lenzen, een memory card, een zakje om dat allemaal in te steken maar wat nog ?

Een hoge druk reiniger ?

Wie kan hier een zinnig lijstje van maken ?

Greg

Nooit vergeten : Eh goe lief om uwe zak te dragen
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Nooit vergeten : Eh goe lief om uwe zak te dragen
                    Waar vinde da nog ??
                    Mvg,
                    Marijn

My Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reus
                      Waar vinde da nog ??
                      Voor u zeker niet bij de dwergjes

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reus
                        Waar vinde da nog ??
                        Ik heb er zo nog eentje !
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voor u zeker niet bij de dwergjes
                          ja het zou nogal een zicht zijn e , een dwergvrouwke met een grote fototas + trapladderke + Reus

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Ik heb er zo nog eentje !
                          Zeldzaam dezer dagen prijs uzelf gelukkig
                          Mvg,
                          Marijn

My Flickr

Comment

Working...
                          X