Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar snelle flits.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar snelle flits.

Ik ben op zoek naar een flits welke een zeer korte oplaadtijd nodig heeft. Dit moet dus logischerwijze dienen zodat ik snel opnames achter elkaar kan maken. Heel veel licht is er niet nodig, het zal dienen voor in een lichttent van 90cm. Op volle kracht ga ik ze hier niet nodig hebben.

Volgende flitsen had ik in gedachte:

Wat net het verschil is tussen die twee is de oplaad tijd, en hier is de goedkopere sneller, < 1s voor de tweede en 1.4s voor de eerste. Dus voor mijn doeleinde lijkt mij de tweede het best geschikt, kan iemand mij vertellen wat er dan beter is aan die eerste omdat hij duurder is?

ps: andere suggesties mogen ook

Re: Op zoek naar snelle flits.

Misschien kun je dan ook eens aan continue licht denken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
      Misschien kun je dan ook eens aan continue licht denken?
      Ja dat heb ik al, maar het moet flitslicht zijn, continue licht bevriest geen beweging, dan kan ik druppeltjes water enz vergeten.

Comment

Op mijn analoge Minolta Dynax4 gebruikte ik vroeger een goedkope Vivitar (de 730AFM), die je op "lo" kan zetten, voor haast ongelimiteerde lichtsalvo's.

edit ... Oei, je bedoelde een studio-exemplaar .
        Last edited by dg; 15 juli 2006, 02:07.
        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Sowieso lijkt mij een 500 w/s flitser nogal overkill voor een lichttent van 90 cm.
          Zo'n krachtige flitsers is goed wanneer je (groepen van) personen wil fotograferen maar bepaald niet nodig voor voorwerpen in een lichttent.

Over de oplaadtijd valt op te merken dat hoe kleiner het gebruikte vermogen hoe korter de oplaad tijd.
          Maar wanneer je vallend druppels wil gaan fotograferen en je dus heel snel achter elkaar wil fotograferen vermoed ik dat elke studio flitser te kort schiet. Hoogstens kun je het stroboscoop effect van een gewone flitser gebruiken. Maar vergeet niet dat de snelheid van de gemiddelde digitale camera (snelheidsmonster als de eos 1d mark IIn even buiten beschouwing gelaten) ook niet zo snel is dat je daar bij vallende druppels wat aan hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
            Sowieso lijkt mij een 500 w/s flitser nogal overkill voor een lichttent van 90 cm.
            Zo'n krachtige flitsers is goed wanneer je (groepen van) personen wil fotograferen maar bepaald niet nodig voor voorwerpen in een lichttent.

Over de oplaadtijd valt op te merken dat hoe kleiner het gebruikte vermogen hoe korter de oplaad tijd.
            Maar wanneer je vallend druppels wil gaan fotograferen en je dus heel snel achter elkaar wil fotograferen vermoed ik dat elke studio flitser te kort schiet. Hoogstens kun je het stroboscoop effect van een gewone flitser gebruiken. Maar vergeet niet dat de snelheid van de gemiddelde digitale camera (snelheidsmonster als de eos 1d mark IIn even buiten beschouwing gelaten) ook niet zo snel is dat je daar bij vallende druppels wat aan hebt.
            Deze flitsen zijn in te stellen van 1/1 tot 1/32. Daarmee dat deze in aanmerking kwamen, dan kon ik ze meerdere doeleinden gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
              Als deze flitskop zal worden gebruikt voor macrofotografie en ook een lens gebruikt wordt met een F32 is 500ws heel erg prettig om mee te werken op korte afstand om een grote diepte scherpte te krijgen. Met een lichttent zal de flitskop al snel 100cm vanaf het onderwerp gezet worden waardoor met 100iso en F32 500ws wel nodig is.

Ook de reden dat deze flitser 1/1 tot 1/32 traploosregelbaar zijn maakt het dus ook geschikt voor allround fotografie in en buiten de studio. Tevens is deze ook uit te breiden met een accu zodat je er ook mee op locatie (bos, strand enz) te gebruiken is zonder 220volt.
              Professionals in Studio fotogragie

Comment

Working...
              X