Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser SB-R1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser SB-R1

heeft er op BD iemand deze "close up" flitser?

is het iets handig? zijn dure prijs waard?
    en men belangrijkste vraag: hoe laad je die flitsers op??
    foto als spiegel of als venster?

Re: flitser SB-R1

belangrijkste vraag: hoe laad je die flitsers op??
    Niet opladen, ze werken op van die dure 3 volt CR 123 batterijen (goed voor ongeveer 150 maal flitsen, genereertijd tot ongeveer 6 sec. voorgeschreven door Nikon, blijkbaar zijn er reeds fabrikanten die oplaadbare CR 123 batterijen op de markt brengen, dat zijn 3,6 volt versies voorzien van een stukje electronica die deze spanning terug naar 3 volt brengt, deze moeten wel opgeladen worden met een speciale lader, en deze batterijen hebben maar met moeite de helft van de capaciteit van de niet herlaadbare, dus maar een 70 tal flitsen.
    Het systeem zelf, zou blijkbaar heel gebruiksvriendelijk en handig zijn, maar het ganse gedoe met de batterijen weerhoud mij momenteel ook nog om het aan te schaffen, ik denk er eerder aan om mij nog een tweede SB 800 aan te schaffen, ik heb namelijk de Sc29 kabel, en wanneer je de tweede Sb 800 als draadloze slave insteld heb je ook een prachtig TTL systeem, dat bovendien ook nog heel wat krachtiger (veelzijdiger) is , het is welliswaar minder handig om te velde te gebruiken, maar er zijn ook beugels verkrijgbaar, waar je alles kan op monteren.
    Ga je het SB R1 systeem zeer veel gebruiken Ok. zou ik zeggen, afgezien van de batterijen,is het maar voor af en toe, dan is een SC29 kabel met een tweede SB 800 volgens mij een betere optie.
    Het mooiste wat ik ooit zag was een zelf gemaakt systeem met een achttal dikke glasvezelgeleiders , dat ding was wel gemaakt door profesionelen die zoiets moesten ontwerpen voor een autogordelfabrikant, het werkte gewoon met een Nikon SB 800 flits boven op een D2X op deze flits zat gewoon een kap van waaruit deze glasvezels vertrokken op de lens zat een ring waar iedere glasvezel op een klein kogelkopje gemonteerd was dat ook nog eens op deze ring kon veschoven worden, zodat je er Bv. 6 rechts en twee links kon zetten, deze glasvezels waren van het merk schott met een diameter van 8mm, en blijkbaar ook zeer duur, maar het resultaat was

Comment

Re: flitser SB-R1

Ik heb het systeem ... eigenlijk de SB-R1C1. Nu omtrent de levensduur van de batterijen kan ik me niet uitspreken, daar ik er nog maar één maal op uit getrokken ben. Ik heb 3 batterijen nodig ... eentje voor de commander, en eentje voor elke flitser. Batterijen kosten ongeveer een 7 EUR per stuk.

Tot hiertoe heb ik er al prachtige resultaten mee gehaald, gewoon zuiver op i-TTL. Voor de rest ben ik helemaal te spreken over de kit. Je krijgt een kistje waar al je apparatuur insteekt. Je flitsers, adapterringen, de ring zelf, een diffuser-plaat (of hoe noemde da), een flexibel arm voor die kaart op je ring te monteren, kleurenfilters voor je flitsers, diffusers voor je flitsers, plaatjes om je flitsers op een statief te monteren ... noem maar op.

Ik ben er best tevreden over ja.
      Frank
      http://www.mirrorshades.be

Comment

Working...
      X