Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod voor gebruik in de bergen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monopod voor gebruik in de bergen

Ik heb de Gitzo 1560 op Photokina vast gehad. Volgens mij is dit geen goede monopod, te buigzaam en niet sterk genoeg, ook de ballhead die erop staat zal het gewicht van je lens niet kunnen houden.

De Gitzo GM2540 leek mij een veel beter keuze. Het gewicht is ook 0.4kg maar dit is zonder het ballhead. Dit is echter een zeer dure monopod ; rond de 250 euro voor zover ik mij herinner.

Voor een goed ballhead ga je nog eens zo'n 0.35kg erbij doen.

Wat wil je fotograferen in tijdens je bergwandelingen ?

Comment

Zouden Norwic wandelstokken misschien stabiel genoeg en geschikt zijn om een balhoofd op te monteren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Zouden Norwic wandelstokken misschien stabiel genoeg en geschikt zijn om een balhoofd op te monteren?
        Draai ze op de lengte die je gaat gebruiken om foto's te trekken. (Ongeveer kinhoogte.)
        Hou hem dan schuin en duw er in het midden op. Indien hij niet doorbuigt denk ik wel dat je hem ken gebruiken.
        Die van mij is zo'n ski/wandelstok.

Zal deze avond een foto nemen en hier plaatsen.
        Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Comment

Zoals gezegd. (Modjes, ik hoop dat het mag.)

Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Comment

Ik heb er geen, maar je kan het ook maken van zo een uitschuifbare stok waar je verfroller of waar een dweil op kan, en die kan je dan ook nog in hoogte verstellen

Is maar een idee

mvg

Comment

ik denk dat die nét zal inschuiven op't moment dat je dé foto gaat nemen ...

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Voor een trektocht door de bergen zou ik opteren voor een touw, de touw met een lus rond je voet, en een lus rond het voorste van je lens. Die lus rond de lens met zo een haakje waar men de touwen van tenten of windschermen mee aanspant, trappenloos instelbaar en weegt niets, kost niet niets, en neemt geen plaats in. Ik gebruik de touw ook maar wel voor een 300.

£Rizze

Comment

Working...
                X