Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod voor gebruik in de bergen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod voor gebruik in de bergen

Hallo,

in september trekken m'n vriendin en ik weer de bergen in. Wat we nog niet hebben en zeker dit jaar toch willen meenemen is een monopod statief.

Wat we zoeken moet voldoen aan de volgende vereisten :

- instaat zijn om een Eos 5D met Sigma 50-500 te kunnen dragen
    - snel en eenvoudig los te koppelen van camera
    - weersbestendig
    - robuust, eventueel als wandelstok bruikbaar (geen must)
    - niet te zwaar
    - snel en eenvoudig in en uit te schuiven.

Heeft er iemand suggesties voor ons ?
    Patrick

Canon Eos 5D/10D - EF 16-35 1:2.8 L USM - EF 28-135 1:3.5-5.6 IS - EF 70-200 F2.8 L USM - Sigma 50-500 1:4-6.3 APO DG HSM - Speedlite 550EX

Re: Monopod voor gebruik in de bergen

Kies bvb. uit de Manfrotto reeks een model én lengte die best passen met uw behoeften/postuur.

Koop daarbij een Manfrotto quick-release systeem (naar eigen voorkeur en budget).

Kijk eens op hun site...

Comment

Gitzo heeft een monopod die je eveneens als wandelstok kan gebruiken (of omgekeerd): Gitzo G1560 monotrek

Kijk maar eens op http://www.gitzo.com

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie
        Gitzo heeft een monopod die je eveneens als wandelstok kan gebruiken (of omgekeerd): Gitzo G1560 monotrek

Kijk maar eens op http://www.gitzo.com

Peter
        Die Gitzo Monotrek lijkt ideaal voor wat ik voor ogen heb.
        Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben ?
        Patrick

Canon Eos 5D/10D - EF 16-35 1:2.8 L USM - EF 28-135 1:3.5-5.6 IS - EF 70-200 F2.8 L USM - Sigma 50-500 1:4-6.3 APO DG HSM - Speedlite 550EX

Comment

Bij AS Adventure zag ik vandaag een LEKI trekkingstock staan die ook als monopod fungeert doordat de bovenste dop eraf schroeft.
          Kost dacht ik 50 €.

https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Re: Monopod voor gebruik in de bergen Gitzo 1560

even een oude koe oprakelen, dit was de enige hit bij het zoeken op de G1560.

Iemand deze uiteindelijk gekocht ?

70 € bij konijn incl balhoofd.

maar de eOpinions zijn niet zo onverdeeld positief precies ...

Buy & sell electronics, cars, clothes, collectibles & more on eBay, the world's online marketplace. Top brands, low prices & free shipping on many items.
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

instaat zijn om een Eos 5D met Sigma 50-500 te kunnen dragen
              Zware lens voor een berg wandeling.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Ik denk dat de combinatie monopod/trekkingstok altijd een compromis zal blijven. Voor het ene te licht (statieffunctie) en voor het andere te zwaar (trekkingfunctie). Dat is hetgene waar je rekening mee zal moeten mee houden.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik moet je inderdaad ook bewonderen dat je zo een gewicht aan materiaal mee omhoog neemt ... Ik heb jarenlang massa's bergtochten begeleid en ik vond elke gram die niet écht nodig was, teveel...
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Ik heb de leki sierra photo en ben er zeer tevreden over, maar ik gebruik hem vooral ook als wandelstok.
                    Daarvoor moest hij stevig zijn en een goed grip hebben op allerlei terrein.
                    Hij is heel snel van hoogte te verstellen en onder de houten knop bovenop zit een schroefdraad voor je camera.
                    Ik zou er wel volledig uitgeschoven geen 500mm lens opzetten.
                    Niet omdat de stok het niet zou houden maar of hij dan nog echt 100% stabiel is betwijfel ik.
                    Je kunt hem in de grond prikken en met een rubber dop ook op vastere grond goed gebruiken.
                    Zelf heb ik dacht ik €9.95 voor betaald bij Bever Zwersport.
                    Marlies
                    Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

respect dat je zo'n zware lens mee de berg op zeult, ik zou het niet doen.

denk best dat je is gaat zien in een winkel en gaat aanvoelen wat het beste werkt.

Ik zelf gebruik in de bergen altijd mn twee leki's (antishok wandelstokken). daarnaast heb ik een kleinere monopod bij die aan mn rugzakhangt voor de camera. Dit omdat ik mn wandelstokken te intensief gebruik dat een compromis niet mogelijk is.

als je nog nooit met wandelstokken de berg bent in getrokken kan ik je alleen zeggen neem je om da wandelstok af te stellen voor te stijgen en tzal ook uitvissen zijn voor te dalen. (en wandelen met 1 stok vind ik verre vanaangenaam dan nog liever geen)

maar tis natuurlijk persoonlijke ervaringen.
                      BD0789BE

Comment

Heb de mijne zelf gemaakt.
                        Wel geen snelkoppeling maar werkt toch goed.
                        Kostprijs viel ook mee. 0€.
                        Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marver Bekijk bericht
                          Heb de mijne zelf gemaakt.
                          Wel geen snelkoppeling maar werkt toch goed.
                          Kostprijs viel ook mee. 0€.
                          0 euro? Waar haal jij je materiaal dan vandaan? Uit de grond?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            0 euro? Waar haal jij je materiaal dan vandaan? Uit de grond?
                            Had nog een wandelstok liggen van jaren terug. (ong. 15jaar geleden gekregen om te wandelen in Oostenrijk)
                            Op zolder nog een oud defect Bilaro statiefje.
                            Kop eraf genomen, stuk van het handvat van de wandelstok afgezaagd.
                            Tussen stukje laten draaien en alles gemonteerd.
                            Tussen stukje is op m'n werk gratis gedraaid.
                            Dus vermoed wel dat dan kunt stellen dat het niks gekost heeft.
                            Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marver Bekijk bericht
                              Had nog een wandelstok liggen van jaren terug. (ong. 15jaar geleden gekregen om te wandelen in Oostenrijk)
                              Op zolder nog een oud defect Bilaro statiefje.
                              Kop eraf genomen, stuk van het handvat van de wandelstok afgezaagd.
                              Tussen stukje laten draaien en alles gemonteerd.
                              Tussen stukje is op m'n werk gratis gedraaid.
                              Dus vermoed wel dat dan kunt stellen dat het niks gekost heeft.
                              Volledig akkoord. Een mooi voorbeeldje van recyclage!

Comment

Working...
                              X