Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio flitsers of lampen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio flitsers of lampen

wat is nu zo hier het verschil in eindresultaat?
    zijn de resultaten zoveel beter met flitsers??
    ik hoor zo weinig over studiolampen maar lijkt me toch enkele niet te versmaden voordelen te hebben ....

Re: studio flitsers of lampen

Oorspronkelijk geplaatst door johnny1
    ik hoor zo weinig over studiolampen maar lijkt me toch enkele niet te versmaden voordelen te hebben ....
    Zoals?

Groeten, Miriam

Comment

op voorhand te kunnen zien hoe de belichting eruit gaat zien....
      makkelijker mee te werken ....
      de aankoopprijs....

allee ik weet het niet he dat is gewoon mijn idee daarover maar ken er niks van vandaar ook deze vraag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johnny1
        op voorhand te kunnen zien hoe de belichting eruit gaat zien....
        makkelijker mee te werken ....
        de aankoopprijs....

allee ik weet het niet he dat is gewoon mijn idee daarover maar ken er niks van vandaar ook deze vraag
        Bij een flitsinstallatie heb je proportioneel werkende instellichten, met twee minuten instructie werk je er minstens net zo makkelijk mee als met een gewone lamp en eenvoudige flitssets zijn al voor zeer schappelijke prijzen beschikbaar.

Voordelen van een flitsinstallatie:
        • veel minder warmteontwikkeling (prettig voor fotograaf en model)
        • veel meer licht (kortere belichtingstijden en indien gewenst meer scherptediepte door de mogelijkheid verder te diafragmeren)
        • veel meer lichtvormers mogelijk (paraplu, softbox, snuit, honingraat, enz.)
        • betere kleurtemperatuur en spectrale verdeling. (in gloeilicht zit teveel rood en veel te weinig blauw)

Het is echt niet voor niets dat ouderwetse studiolampen niet meer in een fotostudio voorkomen.

Groeten, Miriam

Comment

Working...
        X