Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichtinssetje voor juwelen en horloges

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belichtinssetje voor juwelen en horloges

Een vriend van mij heeft mij gevraagd om na te trekken indien er iets bestaat om zijn juwelen en horloges in een soort lichtbakje te plaatsen om deze te fotograferen... Kan mij iemand op het juiste spoor zetten?

Re: Belichtinssetje voor juwelen en horloges

kijk eens bij GSL -> http://www.gsl.be
    en hier direct bij de juiste plaats. -> http://www.gsl.be/shop/index.php/cPath/3_86

Lesley.
    -=- Light is the key...

Comment

Hello,

ik zou hier eens kijken :

véél goedkoper en ik heb er ondertussen eentje besteld om 1/18 schaalmodellen te fotograferen, kit met lichttent en lampen bij elkaar.

Johan

Comment

Dank voor de snelle respons, links reeds doorgestuurd

Comment

Nog enkele nuttige links :

tabletopstudio

en voor de doe het zelf liefhebber :

lichttent

Alain
          Last edited by alainD; 10 juli 2006, 16:02.

Comment

Bij nader inzien toch ook zelf een vraag:

Welke stof wordt het best gebruikt bij zo'n lichttent?

Is dit een speciale stof (kleurneutraal, en andere eigenschappen) of zit daar in praktijk niet zoveel verschil op?

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
              Bij nader inzien toch ook zelf een vraag:

Welke stof wordt het best gebruikt bij zo'n lichttent?

Is dit een speciale stof (kleurneutraal, en andere eigenschappen) of zit daar in praktijk niet zoveel verschil op?

Alain
              Ik denk wit spinaker nylon. Gewoon katoen zoals een laken is te dik en neemt teveel licht weg. Bij zeilmakerijen (zoals bij ons in Fryslan) kan je voordelig restanten kopen.
              Gegroet Auke
              Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

waar woon je ? heb in de week mijn kelder opgeruimd, en de losse wanden van zo'n tentje staan nu klaar om in de loop van de maand naar de container te doen, je mag ze gratis hebben dus, enkel beetje poetsen in in mekaar klikken,formaat is +- 80x100 cm

Comment

Klik eens hier: http://strobist.blogspot.com/2006/07...to-studio.html Gewoonweg geniaal!
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

Comment

Niet vergeten de horloge ook op het juiste uur te zetten, tien voor twee, of vier na vier.

Zo duur is een licht tent ook niet. Ik gebruik een Cubelight van Lastolite van 90cm. Deze is wel redelijk prijzig, maar er zijn ook veel goedkopere modellen te verkrijgen. Op de site van tabeltop studio zie ik terug dat zij enkel geen difussors voor hun lampen hebben hangen, waardoor je nog teveel reflectie krijgt naar mjin mening. Zie bijvoorbeeld de gouden Rolex waar storende vlekjes zitten langs de datum, dit is te voorkomen met difussors.

Nog een kleine (eigelijk hele grote) hint voor zilver: zorg dat je een atlijd een zwart stuk karton bij de hand hebt, in de meeste gevallen als je zilver fotografeert wordt je zilver veel te wit, hierdoor lijkt de belichting heel plat. De structuur gaat verloren en je ziet geen lijnen meer. Hou je een eenvoudig stuk zwart karton boven het onderwerp krijg je in het zilver een zwarte lijn (indien de reflectie juist zit)!, deze geeft weer rondig en structuur aan het onderwerp.
                    Als je wilt kan ik je wel een voorbeeldje posten om het verschil te laten zien, maar dat zal voor morgen worden.
                    Last edited by Maarten_T; 13 juli 2006, 18:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic
                      Heb dit vanmiddag eens geprobeerd, en ik moet zeggen, het resultaat valt me helemaal niet tegen. Moet nog wel even dat licht goed hebben, mis nog een lamp voor boven de doos en nog wat spelen met de afstand van de flitsers, hihihi.

Deze doos kost dus noppes, Nada .. niks. !!!

Ik heb een paar voorbeeldjes online gezet
                      Let niet op detail svp, gaat hier om het idee

http://www.myphotoshoots.com/lightbox/index.html
                      Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Working...
                      X