Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gossen lichtmeter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gossen lichtmeter

Heeft iemand hier ervaring met Gossen lichtmeters? Ik loop nu te pielen met een EYZ-Balance schermpje van Lastolite. (wat overigens prima werkt) Maar ik wil het nog makelijker. Dus dan kom je al snel bij een lichtmeter uit. Nu is mij oog gevallen op een Gossen Digisix. Een klein en betaalbaar apparaatje. Is dit wat, of is het net niks? http://www.gossen-photo.de/english/foto_produkte.html
    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

Re: Gossen lichtmeter

Als je een externe lichtmeter wenst, dan kan je best een kopen die ook flitslicht kan meten zodat je ook voor studiowerk je gerief in huis hebt.
    De door U voorgestelde meter is niet geschikt voor flitslicht .

Een zeer goede en veel gebruikte meter is de Auto IV van Minolta, maar Gossen zal ook wel wat in huis hebben, ik heb daar geen ervaring mee !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bij de set flitsen die ik gehuurd heb zat een Gossen variosix F bij.
      Compact en handig en eenvoudig in gebruik (eerste keer dat ik een (flits)lichtmeter gebruikte, ik had het alleen maar zien doen).

Op de demo bij GSL liep de man van de winkel rond met een Polaris lichtmeter, maar ik heb niet gezien welk model.

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Tijgerhaai,
        Je kunt inderdaad beter een lichtmeter kopen die ook voor flitslicht werkt. Koop daarom ipv. de digisix, de digiflash. Werkt perfect. Als je ook nog met spotmeting aan de slag wilt, dan kun je instappen op de variosix F2+spotstuk.
        ----
        Rense (http://rense.smugmug.com)

Comment

Ik heb de Sixtomat Digital, een fantastich appararaat voor een redelijke prijs en zeer nauwkeurig

Comment

Working...
          X