Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 350d:afstandsbediening of draadontspanner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eos 350d:afstandsbediening of draadontspanner

kan iemand mij snel met deze kwestie helpen?
    ik wil één van volgende zaken aankopen maar heb geen idee welk nu eigenlijk de meeste mogelijkheden bied (en het handigst is)

ofwel de RS-60E3 draadontspanner
    ofwel de RC-1 afstandbediening
    ofwel de RC-2 afstandbediening

wie kan mij een beetje raad geven?
    http://www.insectennet.be/gallery_index/index.html
    http://www.pbase.com/insects

Re: eos 350d:afstandsbediening of draadontspanner

Hallo !
    Poste onlangs dit berichtje :

Heb me pas een afstandbediening RS-60E3 aangeschaft voor een Canon 350d.
    Is dit normaal ? :
    - Het drukpunt om scherp te stellen maakt direkt een foto. Wanneer ik met de ontspanknop op de body werk, kan ik prima eerst scherpstellen en pas na doordrukken een foto nemen. De afstandbediening neemt gelijk na het scherpstellen een foto. Iemand hierma ervaring ?
    - Met de ontspanknop op de body gaat het toestel direkt aan, ook als het in standby is gagaan. Dit werkt niet met de knop op de afstandbediening.
    Weet iemand raad ?
    Bedankt.
    Jos

Comment

Ik heb de draadloze RC-1 en dat is in elk geval handig omdat het meer afstand toelaat, zou ik denken. Heeft helaas enkel een 3-standen knopje: af, direct foto nemen of foto nemen na 2 seconden. Op mijn 6 jaar oude Olympus heb ik meer mogelijkheden.
      In de 350D manual staat ook dat je binnen de 4 minuten een foto moet nemen, geloof ik. Heb nog niet getest of ie daarna idd niet meer wakker is te krijgen.

Ik denk dat zo één met draad andere mogelijkheden biedt voor bepaalde foto's (lange belichtingen), zoals jcuypers zegt.
      Last edited by maGuy; 6 juli 2006, 02:11.

Comment

Hello,

heb zelf een RS60E3 voor mijn 350D gekocht, en het enige nadeel vind ikzelf het draadje dat nogal kort is, maar verder ben ik uiterst tevreden hierover.

Gebruik dit vooral om foto's van mijn modelauto's te nemen met de camera op statief, en ik kan perfect scherpstellen door de knop half in te drukken en dan pas de foto nemen, net zoals met de knop op de camera zelf.

Uit 'sleep' wakker worden heb ik niet geprobeerd met de draadontspanner.

Het voordeel van een draadontspanner tov de IR versie is dat je met de IR versie altijd naar de camera moet 'wijzen', de ontvanger zit trouwens vooraan, dus moet je in het 'zichtveld' van deze ontvanger staan, met de draadontspanner kan je staan of zitten waar je wilt.

Johan

Comment

Ik heb zelf de draadontspanner, en dat is voor mij voldoende. Ik heb een set verloopstekkertjes gekocht waarmee je de kabel kan verlengen, mocht ik dat nodig hebben.

Dave
          pixelpusher

Comment

Kijk hier even , al batterijen en afstandsbediening gekocht via deze man , perfecte aflevering telkenmale :

1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
              Hello,

Het voordeel van een draadontspanner tov de IR versie is dat je met de IR versie altijd naar de camera moet 'wijzen', de ontvanger zit trouwens vooraan, dus moet je in het 'zichtveld' van deze ontvanger staan, met de draadontspanner kan je staan of zitten waar je wilt.

Johan
              bovenstaande is niet helemaal waar, ik heb zelf de RC1 (nog weinig gebruikt) maar je kan aan de zijkant van je camera staan (weet even niet of het links of rechts is) en dan schieten
              ***Canon 350D en een variatie aan glaswerk van 10 tot 300mm***

Comment

mercikes voor de reacties maar na wat denkwerk heb ik gewoon besloten zowel de rc-1 als de rs 60e3 te kopen, ze hebben beide hun voor en nadelen (verdere shots met mezelf = draadloos, langs achter de camera = met draad).

en tis nu niet dat het zoveel kost in vergelijk met de rest van het materiaal hé (lenzen....)
                http://www.insectennet.be/gallery_index/index.html
                http://www.pbase.com/insects

Comment

Hoi,

Ik heb ze toevallig allebei. Het voordeel van de RC-1 is dat de foto ook na 2 seconden na indrukken genomen kan worden. Het voordeel van de RC-1 is ook dat deze aan de riemband bevestigt kan worden zodat je het altijd bij je hebt. Dit maakt dat ik hem ook veel vaker gebruik dan de draadontspanner.

Het voordeel van de draadontspanner is dat je altijd achter je camera blijft. De infrarood ontvanger zit aan de voorkant van de camera. Wanneer ik langdurig de camera op statief gebruik, dan loont het me om de draadontspanner uit de tas te halen.

De RC-1 gebruikt batterijen, en die gaan echt reuzelang mee. Let wel, de RC-1 is makkelijker te verliezen dan de draadontspanner.

De RC-1 heeft een groter rijkwijdte. Als ik onweer tracht te fotograferen, dan is de draadontspanner weer makkelijker omdat je de knop ingedrukt kunt houden.

Succes!

Groet,
                  Don
                  Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                  http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don_Rietbroek
                    Het voordeel van de RC-1 is ook dat deze aan de riemband bevestigt kan worden zodat je het altijd bij je hebt.
                    Wow! Supertip Ik dacht nochtans dat ik de manual had bekeken... Nu snap ik pas de constructie van dat raar ding

Comment

Ik heb nog een kleine toevoeging:

Bij het maken van panorama foto's is de draadontspanner weer erg makkelijk. Wanneer de belichting eenmaal is ingesteld en de AF op M staat is het een kwestie van ronddraaien en klikken met de draadontspanner in de hand!
                      Last edited by DoSaas; 29 september 2006, 14:13. Reden: kleine toevoeging als tip
                      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                      http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Working...
                      X