Hallo,
Ik sta op het punt een degelijk statief aan te schaffen. Ik dacht aan de Manfrotto 055PROB met een bal- of een 3-wegs hoofd.
In de eerste plaats zou mijn voorkeur uitgaan naar een balhoofd vanwege de grote 'vrijheid' die je daarmee hebt. Ik twijfel dan tussen de 486RC2 en de 488RC2. Hierbij weet ik niet waarom er bij de 486RC2 geen Ball Lock knop is en bij de 488RC2 wel. Waarom is dit en welk balhoofd zou jij dan kiezen ?
Moest ik een 3-wegs hoofd aanschaffen, dan gaat mijn voorkeur uit naar de 141RC.
Verder heb ik nog een kleine vraag. In het boek van Manfrotto staat dat je met de 2 balhoofden een panorama van 360° kan maken, maar hoe gaat dat dan in zijn werk ? Met een balhoofd kan je dan toch gemakkelijk naar onder bewegen, wat toch niet de bedoeling kan zijn, terwijl je de camera verplaatst om een ander deel van het panorama te fotograferen ? Een 3-wegs hoofd lijkt me veel handiger te zijn, ondanks de grootte !
Wat zou jij doen ? Verkies jij een balhoofd of een 3-wegs hoofd en waarom ?
Alvast bedankt,
Jochen
Ik sta op het punt een degelijk statief aan te schaffen. Ik dacht aan de Manfrotto 055PROB met een bal- of een 3-wegs hoofd.
In de eerste plaats zou mijn voorkeur uitgaan naar een balhoofd vanwege de grote 'vrijheid' die je daarmee hebt. Ik twijfel dan tussen de 486RC2 en de 488RC2. Hierbij weet ik niet waarom er bij de 486RC2 geen Ball Lock knop is en bij de 488RC2 wel. Waarom is dit en welk balhoofd zou jij dan kiezen ?
Moest ik een 3-wegs hoofd aanschaffen, dan gaat mijn voorkeur uit naar de 141RC.
Verder heb ik nog een kleine vraag. In het boek van Manfrotto staat dat je met de 2 balhoofden een panorama van 360° kan maken, maar hoe gaat dat dan in zijn werk ? Met een balhoofd kan je dan toch gemakkelijk naar onder bewegen, wat toch niet de bedoeling kan zijn, terwijl je de camera verplaatst om een ander deel van het panorama te fotograferen ? Een 3-wegs hoofd lijkt me veel handiger te zijn, ondanks de grootte !
Wat zou jij doen ? Verkies jij een balhoofd of een 3-wegs hoofd en waarom ?
Alvast bedankt,
Jochen
Comment