Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testpersonen gezocht om CF/SD kaarten te testen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Testpersonen gezocht om CF/SD kaarten te testen

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Aha,

Mijn Transcendje komt er zelfs beter uit dan de Extreme III

Hubert
    Goeie cardjes heeft u te koop Hubert , als ik er nieuwe wil dan zal ik overwegen bij een nieuwe actie bij u in te kopen

Comment

zie, nog voor ik een conclusie maak, doen anderen dat al voor mij. Blijkbaar toch ineteressant voor sommigen. In ieder geval nu al allemaal heel hartelijk bedankt voor de medewerking. Vanaf maandag ben ik in verlof en kan ik mijn excelleke beginnen bijwerken.
      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Yep dat is het juist men trekt direct al conclusies. Alhoewel hoe meer resultaten er verschijnen hoe meer gelijk ik krijg.....

Comment

Vandaag ook Transcend 120x (4GB) getest in de D200 en dan via USB2 naar de laptop. Om te kunnen vergelijken herhaal ik ook even de snelheden van de Sandisk Ultra II en Extreme III, die op identieke wijze gemeten zijn (de gegevens zijn min/max/gemiddeld):

- Transcend 120x (4GB): 4.5/4.7/4.5
          - Sandisk Ultra II (1GB): 3.6/4.1/4.1
          - Sandisk Extr III (2GB): 3.9/4.7/4.6

In mijn PCMCIA adapter (Sandisk Ultra) zijn ze allemaal even traag: ongeveer 1.1 MB/s.

Dit bevestigt dat de Transcend 120x grosso modo even snel is dan de Sandisk Extreme III - misschien inderdaad zelfs iets sneller want grotere kaartjes durven al eens trager zijn dan kleinere. En dat voor minder dan de helft van de prijs... bye bye Sandisk, wat mij betreft.
          Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd
            In mijn PCMCIA adapter (Sandisk Ultra) zijn ze allemaal even traag: ongeveer 1.1 MB/s.
            PCMCIA is de laptopversie van ISA, een hopeloos verouderde 16-bit bus die pokketraag is. Ik heb ooit CardBus adapters gevonden, maar enkel in de US bij Delkin (niet Belkin). Die zou nog sneller zijn dan FireWire, maar is dus blijkbaar niet zo gegeerd.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd
              (de gegevens zijn min/max/gemiddeld):

- Transcend 120x (4GB): 4.5/4.7/4.5
              - Sandisk Ultra II (1GB): 3.6/4.1/4.1
              - Sandisk Extr III (2GB): 3.9/4.7/4.6

Kris
              Kris als ik dat zo zou bezien zou ik zeggen dat het gem voor Transcend 4.6 zou moeten zijn, voor de Ultra II , 3.85 eb voor de Extreme III , 4.3.
              Het hangt natuurlijk af van de gewichten op min en max maar een gem dat bijna hetzelde of hetzelfde is als het max is niet echt een gemiddelde.

Je conclusie kan ik zeker wel volgen.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                Het hangt natuurlijk af van de gewichten op min en max maar een gem dat bijna hetzelde of hetzelfde is als het max is niet echt een gemiddelde.
                Dat is niet correct. In de reeks (1, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9) is 1 het minimum, 9 het maximum en 8,2 het gemiddelde. Het gemiddelde is niet zozeer (min + max) / 2, en hoeft dat zelfs niet te benaderen.

Daarbij komt dat Flash geheugen zich uniformer gedraagt dan een harde schijf bijvoorbeeld. Het begin van het Flash kaartje werkt evensnel als het einde, daarom is er zo weinig variatie. De enige variatie die optreedt is als de USB bus of de CPU ook nog even iets anders moet doen, wat voor kleine neerwaartse piekjes zorgt. En het zijn die piekjes die het minimum bepalen, maar het gemiddelde ligt dicht tegen het maximum. Althans, dat lijkt mij een logische verklaring.

Dave
                pixelpusher

Comment

Correct. Als je de snelheidscurve bekeek was dit in de drie gevallen een bijna perfecte horizontale (op de "gemiddelde" snelheid). De Sandisken hadden in het begin een héél kort dipje en de Transcend had op het einde een kort piekje naar boven, vandaar dat de min en max waarden wat raar doen. Voor mij zijn ze betekenisloos, vandaar dat ik ze in een eerdere post niet had vermeld.

Kris

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                  Dat is niet correct. In de reeks (1, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9) is 1 het minimum, 9 het maximum en 8,2 het gemiddelde. Het gemiddelde is niet zozeer (min + max) / 2, en hoeft dat zelfs niet te benaderen.

Daarbij komt dat Flash geheugen zich uniformer gedraagt dan een harde schijf bijvoorbeeld. Het begin van het Flash kaartje werkt evensnel als het einde, daarom is er zo weinig variatie. De enige variatie die optreedt is als de USB bus of de CPU ook nog even iets anders moet doen, wat voor kleine neerwaartse piekjes zorgt. En het zijn die piekjes die het minimum bepalen, maar het gemiddelde ligt dicht tegen het maximum. Althans, dat lijkt mij een logische verklaring.

Dave

Comment

Working...
                  X