Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tanks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Image tanks

Oorspronkelijk geplaatst door James71
    Goedkoper zijn ze weliswaar, maar niet zo robuust.
    Een ferme tik op je HD en je hebt gedaan met spelen komt nog eens bij kijken dat die dingen energie nodig hebben, je moet dus ook investeren in batterijen.
    Een ferme tik... Tja. Hangt er van af hoe jij met je spullen om gaat. Je geeft je camera of je lenzen toch ook geen ferme tik hoop ik ?

Energie: Meer dan de standaard 2 uur met een batterijlading moet dat ding voor mij op een dag niet doen.
    Een CF van 4Gb zet ik één à twee keer op de image tank: dat maakt 8 à 12Gb of 1352 à 2028 foto's in JPEG Fine, of meer dan ik op een gemiddelde vakantiedag nodig heb. En op een dag kom ik gewoonlijk ook wel eens ergens langs een café of restaurant, dus de batterij opladen hoeft absoluut geen probleem te zijn.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
      Een ferme tik... Tja. Hangt er van af hoe jij met je spullen om gaat. Je geeft je camera of je lenzen toch ook geen ferme tik hoop ik ?
      Het gaat niet alleen om ferme tikken. Ik had mijn imagetank behoorlijk goed opgeborgen, in een fototas bovenop een zooi kleren in een fietstas. Maar nog voordat ik serieus begon te fietsen begon de imagetank al kuren te hebben. Na een paar weekjes fietsen was ie helemaal kapot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M
        Het gaat niet alleen om ferme tikken. Ik had mijn imagetank behoorlijk goed opgeborgen, in een fototas bovenop een zooi kleren in een fietstas. Maar nog voordat ik serieus begon te fietsen begon de imagetank al kuren te hebben. Na een paar weekjes fietsen was ie helemaal kapot.
        Ligt dat aan het fietsen of aan de imagetank Ik vermoed eerder dat de tank niet helemaal goed wasen dat het fietsen hem definitief om zeep geholpen heeft.

Als het fietsen de oorzaak geweest is moet je camera ook kapot zijn namelijk Een harde schijf die niet in werking is is nauwelijks (op een normale wijze ) kapot te krijgen. Als de schijf wel in werking s moet je voorzichtig zijn, maar ook dan moet'ie echt wel wat kunnen hebben.

Dezelfde schijven zitten tenslotte in die straaljagers die we de afgelopen tijd hebben kunnen zien. Die jongens doen ook niet zo voorzichtig.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
          Ligt dat aan het fietsen of aan de imagetank Ik vermoed eerder dat de tank niet helemaal goed wasen dat het fietsen hem definitief om zeep geholpen heeft.

Als het fietsen de oorzaak geweest is moet je camera ook kapot zijn namelijk Een harde schijf die niet in werking is is nauwelijks (op een normale wijze ) kapot te krijgen. Als de schijf wel in werking s moet je voorzichtig zijn, maar ook dan moet'ie echt wel wat kunnen hebben.

Dezelfde schijven zitten tenslotte in die straaljagers die we de afgelopen tijd hebben kunnen zien. Die jongens doen ook niet zo voorzichtig.
          Ik had die Imagetank in november gekocht. Was dus vrij nieuw. Vandaar dat ik Imagetanks niet meer zo erg vertrouw. een mogelijkheid is dat er teveel techniek in een te kleine ruimte was gepropt, dat levert altijd problemen op. Ik denk dat ik er nog wel eentje haal, maar ik zal 'm nooit als enige back-up op reis gebruiken, voortaan wordt het ook CD's branden als 2e backup.
          De camera heeft het overigens prima overleefd.

Comment

geheugenkaart geen bewegende onderdelen, harde schijf wel en dus in sé kwetsbaarder

Comment

Ik had die Imagetank in november gekocht. Was dus vrij nieuw. Vandaar dat ik Imagetanks niet meer zo erg vertrouw. een mogelijkheid is dat er teveel techniek in een te kleine ruimte was gepropt, dat levert altijd problemen op. Ik denk dat ik er nog wel eentje haal, maar ik zal 'm nooit als enige back-up op reis gebruiken, voortaan wordt het ook CD's branden als 2e backup.
              De camera heeft het overigens prima overleefd.
              Mogen we dan weten van welk merk dit was? of welk model?
              Ik heb zelf ook een Sony imagetank kapot gehad ( deze is gewoon gesneuveld nadat ik deze als externe HD gebruikt had voor een backup van 35GB) de volgende dag werkte hij niet meer) Ik de HD eruitgehaald en in mijn laptop gestoken en deze werkte nog perfect. dus het lag aan de electronica van de imagetank zelf.
              Ik ben nu ook nog op zoek naar een imagetank ik twijfel nog tussen de nieuwe epson op een vosonic. (maar vanwege het prijsverschil misschien toch maar vosonic). Deze heeft ook meer mogelijkheden denk ik.

Ik wil nog even vertellen als je zo een sony image tank open doet en ziet hoe goed die HD daar in hangt op die rubberen voetjes, die moet echt wel tegen een val kunnen. zo is dat meestal in laptops en andere imagetanks ook.

Ik heb hier normaal nog een foto van, zal hem ééns zoeken.
              Canon EOS 5D met 3KG glas
              https://reisforum.net

Comment

Mijne sony HDPS-M1 imagetank die ik opengedaan heb...

Was niet meer te maken hebben ze bij de Makro gezegd, heb dan ook mijn geld terugggekregen.

Dit is de enige foto die ik heb waar te ophanging een beetje goed te zien is.
                Je kan die HD nog ongeveer 1 cm naar beneden duwen in die rubber als je wil. De ophanging is echt wel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred.
                  Mogen we dan weten van welk merk dit was? of welk model?
                  Het is een model dat onder verschillende merken verkocht wordt. Ik heb 'm onder de merknaam Hama gezien, ikzelf had 'm onder het label Inovix van Mediamarkt. Is alleen een HD met interne voeding en kopieerprogramma, je moet er een aparte cardreader aan koppelen mbv een USB kabel.

Comment

Apacer heeft/had enkele "dics steno" modellen die CD's of DVD's branden. Ik heb ooit de CP100 die CD's bakt gezien aan een dikke 100 euro.

Ikzelf heb genoeg kaartjes voor een dag (tot nu toe toch) en gebruik een laptop als imagetank 'savonds. Dan maak ik ook ineens 2 copies op DVD-RW (of DVD-R als een volledige DVD vol is). Dat is natuurlijk niet echt handig als je gaat trekken met de tent of in hutten.

Alain

Comment

Het is een model dat onder verschillende merken verkocht wordt. Ik heb 'm onder de merknaam Hama gezien, ikzelf had 'm onder het label Inovix van Mediamarkt. Is alleen een HD met interne voeding en kopieerprogramma, je moet er een aparte cardreader aan koppelen mbv een USB kabel.
                      aha, ok zolang het maar geen Vosonic of Epson is want één van deze wil ik gaan kopen deze lijken mij wel betrouwbaar. maar ja... dacht ik van die sony ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                        Tuurlijk niet, is bij wijze van spreken he maar feit blijft dat die dingen vanwegen hun "bewegende delen" (zie ook post van Kruger) nu eenmaal ontvankelijker zijn voor mogelijke defecten dan een CF kaartje

Comment

Het nadeel van een image tank is terug dat je het kaartje uit uw camera moet halen, om de foto's eraf te halen.
                          De kaartjes uit de camera halen is niet goed voor het kaartje en ook niet voor de camera.
                          Op de koper kontakten van zowel het kaartje als de camera zit een uiterst dun laagje goud, omdat dit een zeer goede geleiding geeft, maar goud op koper gaat niet , daarom zit op het koper eerst een laagje nikkel en dan goud.
                          Nadeel van nikkel is dat de oxydes zeer slecht geleiden.Als het goud eraf is krijg je dus problemen. Vooral bij CF kaartjes door de vele kontakten is dit een risiko.
                          Beter dus om een kaartje met voldoende capaciteit te kopen , zodat je zo weinig mogelijk moet omwisselen, en de foto's via de camera (mini USB) te downloaden.Bij slecht kontakt in de USB, gewoon kabeltje vervangen.
                          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2
                            Het nadeel van een image tank is terug dat je het kaartje uit uw camera moet halen, om de foto's eraf te halen.
                            De kaartjes uit de camera halen is niet goed voor het kaartje en ook niet voor de camera.
                            Op de koper kontakten van zowel het kaartje als de camera zit een uiterst dun laagje goud, omdat dit een zeer goede geleiding geeft, maar goud op koper gaat niet , daarom zit op het koper eerst een laagje nikkel en dan goud.
                            Nadeel van nikkel is dat de oxydes zeer slecht geleiden.Als het goud eraf is krijg je dus problemen. Vooral bij CF kaartjes door de vele kontakten is dit een risiko.
                            Beter dus om een kaartje met voldoende capaciteit te kopen , zodat je zo weinig mogelijk moet omwisselen, en de foto's via de camera (mini USB) te downloaden.Bij slecht kontakt in de USB, gewoon kabeltje vervangen.
                            Deze slijtage zal wel waarschijnlijk wel optreden bij zeer intensief gebruik.
                            Ik lees CF kaartjes over via een externe kaartlezer op pc of naar een externe drive (vroeger een vosonic nu een pd7x)

Maar ik heb er na 3 jaar nog niks van gemerkt. Trouwens CF-kaartjes zijn zeer robuust, als je ziet wat ze er tests mee uithalen
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Je kan een P2000 Kopen, en deze nogal gemakkelijk voorzien van een 80-120Gb Disk.
                              Kannonier

Comment

Working...
                              X