Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tanks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Image tanks

Hallo,

Ik heb dringend een image tank nodig van minstens 20 Gb. Waar kan ik deze kopen (omgeving Mechelen). Blijkt precies niet zo'n courant ding te zijn.

Johan.
    Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Re: Image tanks

Hey,
    Ik heb eentje liggen, een echte : een Imagetank G2 van 30GB, USB2, ....
    Slechts 2 of 3 maal gebruikt op verlof, mag daarom weg.
    Heb hem 2 tal jaren geleden aangekocht bij Foto Nelissen in Mechelen. Maar ben ondertussen verhuisd naar het Antwerpse ...

Doe maar een leuk bod via PB ...
    Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

Comment

Bij Nelissen zijn er op voorraad !

Maar, nu de prijzen van de CF kaartjes zo laag zijn ben je beter af met 10 Giga aan CF kaartjes. 5 x 2 giga kan je kopen voor iets meer dan 250 Euro.
      Zeer snel en zeer zeker.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Bij Nelissen zijn er op voorraad !

Maar, nu de prijzen van de CF kaartjes zo laag zijn ben je beter af met 10 Giga aan CF kaartjes. 5 x 2 giga kan je kopen voor iets meer dan 250 Euro.
        Zeer snel en zeer zeker.

MVG, Jeff
        Ben al effe aan't rondkijken voor de Sandisk Ultra II 2gb kaartjes, maar blijkbaar zijn die overal uitverkocht op dit moment, prijzen liggen toch rond de 115 Euro per stuk !? (5 stuks voor 250 Euro ? waar ?)

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
          Ben al effe aan't rondkijken voor de Sandisk Ultra II 2gb kaartjes, maar blijkbaar zijn die overal uitverkocht op dit moment, prijzen liggen toch rond de 115 Euro per stuk !? (5 stuks voor 250 Euro ? waar ?)
          Waar??? zoek es effe hier op BD... er is just nog een inkoopactie geweest....
          -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj

Johan
            Niet van Sandisc maar van Transcend speed 120 X kostprijs rond de 55 Euro.
            Zeer goed en Zeer snel .

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              Niet van Sandisc maar van Transcend speed 120 X kostprijs rond de 55 Euro.
              Zeer goed en Zeer snel .

MVG, Jeff
              Natuurlijk weer te snel geweest ... heb er net eentje bij geheugenkaart.be besteld, in stock en goeie prijs, ga ze straks ophalen.

Sorry voor de off-topic reply.

Johan

Comment

Voor de geïnteresseerden:

ik heb 5 (vijf) nieuwe 2GB CF cards (speed x133), vergelijkbaar met de Sandisk 2GB extreme III voor de prijs van 375 euro (exc 2 euro).
                Kaarten zijn van het merk Memory Corp (Pro-serie). Even navragen op dit forum en je zal t ehoren krijgen dat iedereen er heel tevreden over is.

Liefst alles in 1 keer, vertrek binnenkort op vakantie en wil vermijden dat briefwisseling blijft liggen.
                Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Kaartjes kunnen stuk (imagetank natuurlijk ook). Ik zou nooit 2 Gig op een kaart willen hebben. Kaarten blijven gevoeliger.
                  http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                    Kaartjes kunnen stuk (imagetank natuurlijk ook). Ik zou nooit 2 Gig op een kaart willen hebben. Kaarten blijven gevoeliger.
                    Kaarten gevoeliger dan een mobiele harde schijf??? Da's nieuw voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                      Ik heb eens ergens een test gezien van die kaartje en je houd het niet voor mogelijk wat ze overlevenden. Het waren 6 of 7 testen. Ik herinner me er nog 2:
                      - Een nagel erdoor slaan
                      - In de borstzak van een hemd wassen op 90°
                      Deze 2 en alle andere test hadden ze met brio doorstaan.
                      Ze hebben ook eens een camera in burst het dynamiteren van een wolkenkrabber laten trekken. Nadien zijn ze onder de brokstukken alles gaan terug zoeken. De camera heeft het niet overleeft maar op het kaartje stond alles nog op tot wanneer de camera uitviel.

Wat is er nog het betrouwbaarste, een kaartje of een harde schijf?
                      Ik weet het wel hoor.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

net gezien bij marco
                        sitecom - mediadrive 20 gb
                        populairste types geheugenkaarten
                        oplaadbare batterij
                        usb
                        2 jaar garantie

99.00€

Met vriendelijke groeten
                        Joeri

Comment

Harde schijf is altijd goedkoper dan die kaartjes, welk formaat dan ook...
                          Er zijn prima image tanks te vinden vanaf €1.4 per Gb.

Ik heb pas een splinternieuwe Digimate II-plus met 80Gb thuis geleverd gekregen (binnen de week na bestelling): 119 euro, verzekerde verzending en 2 jaar waarborg inbegrepen (www.hl-tronics.de).
                          Koop maar eens 80 Gb aan kaartjes .
                          Last edited by K-2; 30 juni 2006, 17:18.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                            Harde schijf is altijd goedkoper dan die kaartjes, welk formaat dan ook...
                            Er zijn prima image tanks te vinden vanaf €1.4 per Gb.

Ik heb pas een splinternieuwe Digimate II-plus met 80Gb thuis geleverd gekregen (binnen de week na bestelling): 119 euro, verzekerde verzending en 2 jaar waarborg inbegrepen (www.hl-tronics.de).
                            Koop maar eens 80 Gb aan kaartjes .
                            Goedkoper zijn ze weliswaar, maar niet zo robuust.
                            Een ferme tik op je HD en je hebt gedaan met spelen komt nog eens bij kijken dat die dingen energie nodig hebben, je moet dus ook investeren in batterijen.

Ik heb er even over getwijfeld maar heb besloten niet te investeren in image tanks vanwege de nadelen (kan niet tegen een stootje, vreet energie, ...) en koop af en toe (er zijn zo van die geweldige acties hier op't forum ) een CF-je

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71
                              Goedkoper zijn ze weliswaar, maar niet zo robuust.
                              Een ferme tik op je HD en je hebt gedaan met spelen komt nog eens bij kijken dat die dingen energie nodig hebben, je moet dus ook investeren in batterijen.

Ik heb er even over getwijfeld maar heb besloten niet te investeren in image tanks vanwege de nadelen (kan niet tegen een stootje, vreet energie, ...) en koop af en toe (er zijn zo van die geweldige acties hier op't forum ) een CF-je

Ik had een Imagetank. Maar die is afgelopen vakantie kapot gegaan, eerst een beetje, daarna helemaal. Volgens de handelaar niet meer te repareren, een tegoedbon werd mijn deel.
                              Inmiddels koop ik regelmatig extra kaartjes. Af en toe een back-up maken op CD's in een internetcafé lijkt me veiliger. Dubbele series, een bij je houden, andere serie per post naar huis sturen.

Ivo

Comment

Working...
                              X