Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke polar-filter voor 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke polar-filter voor 350D?

    Wil nu eindelijk de knoop doorhakken en de Canon 350D gaan bestellen maar vroeg me af welke polar-filter hier het beste bijpast.

    Ik welke de camera gaan kopen met het Canon 17-85mm IS objectief en wil ook graag een zonnekap hiervoor gebruiken.

    Ik moet dan een filter hebben met schroefdraad voor de zonnekap.

    Is B&W circulair Pol MRC 58 ES een geschikt filter hiervoor en welke zonnekap moet er dan op? Ook een 58 mm zonnekap of moet deze enkele milimeters kleiner zijn in diameter?

    Bedankt

  • #2
    Re: Welke polar-filter voor 350D?

    Filterdiameter van de 17 85 EF-S IS USM lens is 67 mm. Je moet dus ook een polarisatiefilter kopen met een diameter van 67 mm.
    De zonnekap die op deze lens past is de EW-73B.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: Welke polar-filter voor 350D?

      ik gebruik op de 17-85mm lens een Hoya S-HMC slim filter.heel content van
      Last edited by sm00keh; 23 juni 2006, 13:51.
      website: www.stijnboelens.com

      Comment


      • #4
        Re: Welke polar-filter voor 350D?

        67 mm. dus, ben ik eens even slecht voorgelicht. Bedankt! Sommige filters hebben geen schroefdraad voor de zonnekap, welke wel? De Hoya wel? B+W? Tiffen?

        Comment


        • #5
          Re: Welke polar-filter voor 350D?

          Misschien moet je je eerst wat beter informeren (via google bijvoorbeeld (zo heb ik trouwens de filtermaat van de lens kunnen vinden))
          De filter wordt voor zover ik weet niet op de zonnekap bevestigd en de zonnekap evenmin op de filter, maar wel op de lens. De filter past gewoon in de zonnekap (de diamter van de filter is iets smaller dan de binnenkant van de zonnekap.
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #6
            Re: Welke polar-filter voor 350D?

            het is toch gewoon zo:

            Objectief (67mm) -------- Filter (67mm) ---------Zonnekap EW-73B

            Comment


            • #7
              Re: Welke polar-filter voor 350D?

              ik denk het wel ja,

              mijn 18-50 is ook 67mm en ik heb gewoon een 67mm filter gekocht en hij past (ook met zonnekap)
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Welke polar-filter voor 350D?

                En wat voor filter heb je? Ik zoek een polarfilter (67mm) met schroefdraad aan beide kanten waar de Canon EW-73B op past.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke polar-filter voor 350D?

                  Maar de zonnekap zit toch op de lens en niet op de filter. mvg duindistel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke polar-filter voor 350D?

                    Ik snap er helemaal niks meer van... ik kan toch wel een filter én een zonnekap gebruiken?

                    Eerst komt toch het objectief, daar schroef ik het filter op en dan komt toch de zonnekap of ben ik gek?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke polar-filter voor 350D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door G. Niezink
                      Ik snap er helemaal niks meer van... ik kan toch wel een filter én een zonnekap gebruiken?

                      Eerst komt toch het objectief, daar schroef ik het filter op en dan komt toch de zonnekap of ben ik gek?
                      ja,de volgorde klopt,maar je schroeft de zonnekap toch op je lens en niet op je filter.. je kan de zonnekap over je je filter bevestigen aan je lens.
                      website: www.stijnboelens.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke polar-filter voor 350D?

                        Oké, dus zonnekappen hebben geen schroefdraad om aan een filter te bevestigen maar zijn flexibel om over én filter én objectief te schuiven? (EW-73B ook?)

                        Zijn de filters met 2x schroefdraad dan bestemd om meerdere filters op elkaar te schroeven ofzo?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke polar-filter voor 350D?

                          Als je een lens hebt kun je toch wel zien of je een inschroef zonnekap hebt of eentje met een bajonet die buitenom past?
                          De meeste moderne zoomlenzen hebben een zonnekap die buitenom gaat, mede doordat groothoekzooms juist iets naar voren komen bij de groothoekstand, waardoor je geen last van vignettering krijgt, terwijl je bij telestand toch nog effectief wat zonnekap over houdt.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X