Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wandelfototas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wandelfototas

    Als newbee heb ik op deze site al heel wat handige info gevonden, ook wat fototassen betreft (ga nu snel beslissen tussen een lowepro Mini Trekker AW en een Compu Trekker AW).
    I was ook van plan een tweede, kleine tas te kopen, met alleen de essentie voor een wandeling: Camera met 70-200 en dan nog een standaardlens zoals een 24-70L, en wat kleine dingen zoals geheugenkaartjes natuurlijk.
    Iemand tips? Ik heb de Lowepro en Tamrac sites al gescand dus practische ervaring is zeer gewaardeerd
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

  • #2
    Re: Wandelfototas

    Als je het een wandeltas kan noemen weet ik niet maar ik heb een Lowepro Orion Trekker II een rugzakske dus, heel praktisch en ook nog genoeg plaats om wat eten en drinken mee te nemen.

    Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: Wandelfototas

      Ik heb nu enkele maanden mijn Lowepro Computrekker Plus AW (iets groter dan de Computrekker AW) en ben er zeer tevreden over. Alles wat ik tot nu toe heb, zit er altijd in en ik heb nog heel wat ruimte over voor uitbreiding (is trouwens een goeie verantwoording tov. mijn vrouw om nog uit te breiden: 'Sorry schatteke, mijne rugzak moet vol, anders is ie nie in evenwicht en krijg ik rugklachten' )
      Nu, het is nie de kleinste tas en hij kan wel behoorlijk zwaar worden, maar hij draagt wat mij betreft zeer aangenaam.

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Wandelfototas

        Oorspronkelijk geplaatst door spogy
        Als je het een wandeltas kan noemen weet ik niet maar ik heb een Lowepro Orion Trekker II een rugzakske dus, heel praktisch en ook nog genoeg plaats om wat eten en drinken mee te nemen.

        Groetjes
        Spogy
        Klopt als een bus. Heb er zo eentje een tijdje geleden gekocht, om te gebruiken naast mijn lowepro toploader (als ik maar 1 objectief meeneem) en mijn crumpler long schlong (waar alles in past(e vroeger)).

        In het onderste compartiment kan ik de 10D body met grip kwijt met gemonteerd objectief. Daarnaast is er nog plaats voor een extra objectief en eventueel lenspen en een tweetal filters.

        Het bovenste compartiment kan je gebruiken voor bijvoorbeeld een trui, wat om te eten en een flesje water. Daar zijn er ook 2 zakjes in voorzien, met ritssluiting voor CF-kaartjes. Een groter zakje (eveneens met rits) voor bijv. je mp3 speler. Het kabeltje van de oortelefoon kan trouwens naar buiten via de daartoe voorziene opening. Je mp3 kan dus in je tas blijven zitten terwijl je naar muziek luistert. Langs de buitenkant ook nog 2 kleine compartimenten waar je nog een en ander kleinnood in kwijt kan.

        Mvg,
        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Wandelfototas

          hallo :

          de Orion Trekker is idd een handige rugzak(ske).

          Heb me nét ook een mini trekker gekocht omdat de Orion Trekker soms toch te klein was als ik al mijn lenzen wilde meenemen en ik dan met de Orion en een toploader rondliep . De computrekker vond ik té groot en daarenboven was ik niet van plan om mijn laptop mee te nemen.

          Desondanks de aankoop van de mini trekker doe ik de Orion trekker niet weg ... misschien zegt dat genoeg over het gebruiksgemak ervan

          gtx
          BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
          It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

          Comment


          • #6
            Re: Wandelfototas

            Ik heb zeer veel (reis- en wandel-) ervaring met Lowe Pro fototassen.
            Voor normale wandelingen (< 4 uur) prefereer ik de Computrekker AW - indien je zelfs je Laptop niet meebrengt is de laptopsleuf handig voor allerlei andere zaken.
            In deze tas kan enorm veel fotomateriaal mee. De tas zit vrij goed op de rug.
            Ik heb mijn vroegere Mini trekker AW verkocht omdat ik regelmatig een Laptop meezeul. Prijs/Kwaliteit is de CompuTrekker en de Minitrekker AW onklopbaar.

            Mijn grotere (en duurdere) PhotoTrekker AW heeft uiteraard nog een grotere capaciteit en gebruik ik voor verre reizen met enorm veel fotogerief. Deze tas is een stuk zwaarder dan de Computrekker maar draagt wonderwel nog beter op de rug. Dit dankzij een volledig op maat instelbaar riemensysteem.

            Het gebruik van één van deze tassen hangt dus specifiek van het project af.
            Mijn advies: begin met de Computrekker. Later kan je nog altijd uitbreiden.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Wandelfototas

              Ikzelf ben ook op zoek naar een handige tas om voor langere tijd te kunnen dragen. Mijn huidig schoudertasje geeft me na verloop van tijd betrekkelijk veel nek- en rugpijn.
              Nu heb ik mijn oog laten vallen op de SlingShot 200 die je welliswaar nog steeds over 1 shouder draagt maar toch al stabiel op je rug hangt (deze dus). Het grote voordeel lijkt me hierbij dat ik mijn toestel snel kan opbergen zonder die rugzak steeds te moeten uitdoen.

              Heeft er iemand ervaring met deze tas?

              Comment


              • #8
                Re: Wandelfototas

                Over die LowePro Orion Trekker II, is mijn conclusie juist (volgens wat ik op de homesite zie) , dat je eventueel de bovenkant op je rug kan blijven dragen en de onderkant vooraan ? (als een soort van toploader)
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #9
                  Re: Wandelfototas

                  Nee dit is niet zo, de tas vormt één geheel.

                  Groeten
                  Spogy
                  Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wandelfototas

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                    Ik heb zeer veel (reis- en wandel-) ervaring met Lowe Pro fototassen.
                    Voor normale wandelingen (< 4 uur) prefereer ik de Computrekker AW - indien je zelfs je Laptop niet meebrengt is de laptopsleuf handig voor allerlei andere zaken.
                    In deze tas kan enorm veel fotomateriaal mee. De tas zit vrij goed op de rug.
                    Ik heb mijn vroegere Mini trekker AW verkocht omdat ik regelmatig een Laptop meezeul. Prijs/Kwaliteit is de CompuTrekker en de Minitrekker AW onklopbaar.
                    Denk je dat in die Computrekker een 17" laptop ( ongeveer 40 x 32 cm ) in kan ?
                    embee ::: nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wandelfototas

                      Oorspronkelijk geplaatst door tboschman
                      Ikzelf ben ook op zoek naar een handige tas om voor langere tijd te kunnen dragen. Mijn huidig schoudertasje geeft me na verloop van tijd betrekkelijk veel nek- en rugpijn.
                      Nu heb ik mijn oog laten vallen op de SlingShot 200 die je welliswaar nog steeds over 1 shouder draagt maar toch al stabiel op je rug hangt (deze dus). Het grote voordeel lijkt me hierbij dat ik mijn toestel snel kan opbergen zonder die rugzak steeds te moeten uitdoen.

                      Heeft er iemand ervaring met deze tas?
                      De Slingshot 200 is handig. De tas is goed te doen bij wandelingen (enkele uren) als deze niet volledig geladen is, maw toestel en een 3-4 niet te zware lenzen. Pas wel op met het bovenste vakje, zorg ervoor dat dit altijd goed gesloten is. Bij het nemen van je fototoestel draait de tas 90° en dan kan alles uit het bovenste vakje vallen als dat niet goed dicht is.

                      Alain
                      Last edited by alainD; 25 juni 2006, 11:08.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wandelfototas

                        http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=welke+tas

                        Gr kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment

                        Working...
                        X