Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aanschaf Pola filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp bij aanschaf Pola filter

Ik wil een pola filter kopen maar raak niet uit de keuze van de diameter.
    Mijn lenzen :
    - Semi-groothoek 18-70mm : filter 67mm
    - Prime 50mm : filter 52mm
    - Tele 80-200mm F2,8 : filter 77mm

Voor welke lens lijkt het jullie het meest aangewzezn om zo'n filter te kopen ?
    Dan kan ik navenant de filter bestellen.

Graag jullie hulp

Re: Hulp bij aanschaf Pola filter

ik heb een pola op mijn breedhoek 18-50 en ben zéér tevreden met de resultaten.
    Op een telelens vind ik dit niet zo handig, daarmoet je zowiezo een hoge sluiter mee halen en je verlies ook nog eens een paar stops licht met een pola dus wordt het al moeilijk. Ik heb er dan ook geen voor mij telelens...

Koen
    Last edited by koen dd; 18 juni 2006, 10:34.
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Imho heeft de vorige poster het over telelenzen. In dat opzicht kan ik hem bijtreden, omdat je op die manier kostbare stops gaat verliezen. Ik merk dat ik mijn pola-filter vooral op breedhoek gebruik voor landschappen. Ik zou dus opteren voor een pola-filter op de 18-70.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Ik denk ook dat je best bent met een pola voor je 18-70. Eventueel kun je achteraf nog een verloopring 52-67 kopen om datzelfde polafilter te gebruiken op je 50mm.
        Maar ook op een 80-200 2.8 heeft een pola zeker zin. Je zal dat vooral opzetten bij zonnige situaties, en dan is het verlies van 2 stops licht niet onoverkomelijk, toch zeker niet bij "maar" een 200mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB
          Imho heeft de vorige poster het over telelenzen. In dat opzicht kan ik hem bijtreden, omdat je op die manier kostbare stops gaat verliezen. Ik merk dat ik mijn pola-filter vooral op breedhoek gebruik voor landschappen. Ik zou dus opteren voor een pola-filter op de 18-70.
          inderdaad, ik bedoel telelens, heb het even aangepast
          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
          www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik heb ook enkel een polafilter voor de 17-40mm. Op de zoomtele heb ik dit filter nog niet gemist.
            Gebruik het dan ook vooral voor wijdse landschappen.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Klopt allemaal: cir pol op de groothoek, op tele bijna geen gebruik.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X