Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vermogen studioflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vermogen studioflitser

Hoi,

Zou graag een studioflitser set aanschaffen... maar hoe bepaal je het vermogen dat je nodig hebt.
    Hier is het om max 3 mensen samen te fotograferen of bv een motorfiets..
    Is het een beetje raden naar het vermogen of bestaan er truuks om dat te bepalen..
    Zelf dacht ik in de grootorde van 2 flitsers van 500w

Patrick

Re: Vermogen studioflitser

500 watt is veel, zeer veel.
    Met een set van 300 watt ( falcon eyes ) heb ik ruim voldoende om alles goed te belichten ( van kop tot teen ) en staan ze nooit volledig open, tenzij je diafragma 16 of 22 wenst te gebruiken

Ik zou zeggen 300 watt !!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Wat watt? Jullie bedoelen vast en zeker wattseconde (Ws). 1 wattseconde is gelijk aan 1 Joule (afgekort: 1Ws = 1J).

Ik werk met vier flitskoppen van ieder 800 Ws. Dat is erg veel als je kleine dingen fotografeert, maar voor grotere objecten (bijv. groepje mensen) is het juist voldoende. Door het gebruik van softboxen en andere lichtvormers gaat vrij veel licht verloren en daarom is een flinke hoeveelheid energie aan te bevelen. In de meeste situaties werk ik bij ISO 100 met F22 (productfotografie) of F16 (mensen) als ik vol vermogen gebruik.

groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
        Wat watt? Jullie bedoelen vast en zeker wattseconde (Ws). 1 wattseconde is gelijk aan 1 Joule (afgekort: 1Ws = 1J).
        groeten, Miriam
        Wat zijn dat nu voor prutsgetallekes.
        Ik krijg op mijn elentriek factuur altijd een rekening in KWh. Das nog 3,6 miljoen keer meer

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh

Ik werk met vier flitskoppen van ieder 800 Ws. Dat is erg veel als je kleine dingen fotografeert, maar voor grotere objecten (bijv. groepje mensen) is het juist voldoende. Door het gebruik van softboxen en andere lichtvormers gaat vrij veel licht verloren en daarom is een flinke hoeveelheid energie aan te bevelen. In de meeste situaties werk ik bij ISO 100 met F22 (productfotografie) of F16 (mensen) als ik vol vermogen gebruik.

groeten, Miriam
          Hoi Miriam,

Heb de nodige info op je site gevonden..

Thanks

GRoetjes
          Patrick

Comment

Working...
          X