Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velbon carbon statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Velbon carbon statief

    Iemand ervaring met een Velbon Sherpa PRO CF-641EL statief, in combinatie met balhoofd Velbon PH-263ql - QHD-61Q, en waar zitten in belgié de verdelers

  • #2
    Re: Velbon carbon statief

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
    Iemand ervaring met een Velbon Sherpa PRO CF-641EL statief, in combinatie met balhoofd Velbon PH-263ql - QHD-61Q, en waar zitten in belgié de verdelers
    Foto Robert in Kortrijk maar zorg maar dat je portmonnee goed is gevuld
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Velbon carbon statief

      Ik gebruik deze combinatie en ben er heel tevreden over (licht, stabiel en heel compact). Gekocht bij geheugenkaart. Er bestaan ongetwijfeld betere balhoofden, maar voorlopig is deze voldoende: weinig of geen speling. Enige minpuntje: er had wel een draagriem bij gemogen... Als je twijfelt ga toch maar voor de 641 ipv 631 want die is ruim wat groter en aan stabiliteit boet je nauwelijks in (mocht ze beide testen).
      Last edited by Dynax7d; 15 juni 2006, 21:14.
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Velbon carbon statief

        Dynax7d Heb jij enig idee hoeveel je camera/lenscombinatie mag wegen op dit statief met balhoofd ? een D200 met een 300 mm AFS f2.8, kan dat nog, of is dat teveel dat staat immers nergens vermeld op internet.

        Bedankt Geert.

        Comment


        • #5
          Re: Velbon carbon statief

          Statief kan 6 kg aan, da's al behoorlijk. Het genoemde balhoofd kan ook 5.5 kg aan.
          Hierbij alvast de link naar de velbon site, daar vind je een antwoord op al je vragen


          Groeten en succes met de aankoop. Prijs/kwaliteit een fijne investering. Volgens een review die ik ooit las bijna even goed als een gitzo 1228 ... maar wel aan een lagere prijs Jammer genoeg heb ik de link niet meer. Komt hier weinig aan bod op het forum. Misschien onterecht.
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Velbon carbon statief

            Bedankt voor de positieve reactie Dynax 7d,
            Ik denk dat het deze zal worden, ik heb ook gekeken bij Benro, maar ik vertrouw deze dingen minder, in de zin van als je bijvoorbeeld eens een wisselstuk zou nodig hebben of zoiets, bovendien heb ik hier nog twee splinternieuwe koppelplaten en een snelspanner van Velbon waarvan ik vermoed dat deze dezelfde zijn als deze op het balhoofd.
            Bedankt, Geert.

            Comment


            • #7
              Re: Velbon carbon statief

              Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd.
              Hoe kan je trouwens zo laag geraken (min hoogte +-15cm) als je zo een lange middenkolom hebt? Ik ben niet echt thuis in statieven zie je
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: Velbon carbon statief

                Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd.
                Hoe kan je trouwens zo laag geraken (min hoogte +-15cm) als je zo een lange middenkolom hebt? Ik ben niet echt thuis in statieven zie je
                Da's heel eenvoudig. De middenkolom bestaat uit 2 stukken, je vijst er het langste stuk af (gebruik trouwens nooit - statief is hoog genoeg). Maakt het ook weer wat lichter
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: Velbon carbon statief

                  Bij Geheugenkaart.be merkelijk goedkoper, bij foto Leurs te Knokke stond gisteren een velbon 530 Carbon voor de prijs van 360 € het nieuwe model Velbon 531 kost bij geheugenkaart maar 189 € amai zeg, nu weet ik nog niet zeker of ik voor de 640 of de 641 ga, het verschil is dat de 640 met klemdraairingen werkt en bij de 641 is dat met klikkers, ik vrees dat die klikkers overal blijven haperen, zoals aan riemen van je rugzak enz. wat denken jullie ???
                  Last edited by Guest42; 19 juni 2006, 10:48.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Velbon carbon statief

                    Ik denk dat ik binnenkort de 740 ga kopen. Nu zag ik op de foto's van velbon zelf dat al die statieven onderaan (aan de benen) "rubberen dopkes" hebben die precies maar met een dun staafke aan de echte benen vastzitten (begrijpt er iemand het ?.-->http://www.velbon-tripod.com/products/cf-740.gif

                    -Is dat stevig?
                    -Kan je dat makkelijk afkuisen als je er bijvoorbeeld mee in modder of een poel hebt gestaan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                    ik vrees dat die klikkers overal blijven haperen, zoals aan riemen van je rugzak enz. wat denken jullie ???
                    Ik heb een monopod van manfrotto met van die klikkers en ik moet zeggen dat ik daar totaal geen last van heb. Ik denk zelfs dat het ook een pak sneller is als die draaiers, maard aar ben ik niet zeker van.
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Velbon carbon statief

                      Het gebruiken van een draai- of klemsysteem is een volledig persoonlijke keuze waar je lang over kan discussiëren. Beiden hebben pro's en cons. Ik heb het klem systeem en ben er heel tevreden over.
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • #12
                        Re: Velbon carbon statief

                        Nu zag ik op de foto's van velbon zelf dat al die statieven onderaan (aan de benen) "rubberen dopkes" hebben die precies maar met een dun staafke aan de echte benen vastzitten (begrijpt er iemand het
                        Deze dunne staafjes zijn eigenlijk de pinnen, wanneer je de rubbervoeten naar boven draaid, komt deze pin er langs onder uit om het statief in Bv. aarde ondergrond vaster te kunnen opstellen.

                        Comment

                        Working...
                        X