Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarvoor dient een batterijgrip juist?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

    De menigen zijn sterk verdeeld. Dat maakt het er weer niet makkelijker op.

    Comment


    • #17
      Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

      Oorspronkelijk geplaatst door armani
      Ik lees dat de batterijgrip ook extra stabiliteit geeft voor langere zoomlenzen. Is dit zo? Als ik mijn 70-200 lens gebruik neem ik heel scherpe foto's op 70mm maar op 200 mm zit ik regelmatig met bewegingsonscherpte terwijl ik brandpuntsregel wel probeer te respecteren. Waarschijnlijk moet ik gewoon nog veel oefenen maar zou ook hier de batterijgrip kunnen helpen?
      Als ik je 70-200mm mag lenen, kan ik het wel uitproberen Ik heb namelijk de 30D met Grip

      Comment


      • #18
        Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

        Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
        Als ik je 70-200mm mag lenen, kan ik het wel uitproberen Ik heb namelijk de 30D met Grip
        Niet flauwe doen he. Stuur gewoon dat gripke eens op. Ik hoef dat maar een maandje of drie te testen alvorens ik een beslissing kan nemen

        Comment


        • #19
          Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

          Oorspronkelijk geplaatst door armani
          Niet flauwe doen he. Stuur gewoon dat gripke eens op. Ik hoef dat maar een maandje of drie te testen alvorens ik een beslissing kan nemen
          Dat kun je van jou ook wel zeggen doe is niet zo flauw en stuur dat lensje is op Maar ik zal is ontopic blijven. Een batterygrip zorgt ervoor dat je een extra battery in je camera kunt stoppen, waardoor je meer power hebt. Door de verticale ontspanknop kun je makkelijker portret opnames maken.

          Comment


          • #20
            Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

            Simpel gezegd: if size matters, begin er niet aan

            Ikzelf houd wel van een beetje grip. Het gewicht stoort me absoluut niet en ik heb een lowepro cameratas die ik voor m'n buik kan binden. Geen probleem met bungelende camera's enzo.

            Zelfs een 1D zou me niet storen, maar da's heel persoonlijk.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #21
              Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

              Hello,

              heb een 350D met grip, en ik moet zeggen dat hij zonder grip gewoon te klein is voor mijn pollen. Zeker als er een beetje lens op zit en de EX flash erbovenop zorgt die grip voor een veel beter houvast van de camera.

              Gebruik hem zelden in portrait stand, maar die extra knopjes zijn zeker nuttig, en de extra batterij vind ik perfect, kan honderden foto's nemen (met een IS lens) en dan zijn ze nog niet leeg.
              Zet wel de IS op de lens af als ik de camera opberg, heb gehoord dat IS de batterijen kan leegtrekken.
              Ik ben er op deze manier gerust op dat wanneer er een schitterend moment opkomt met de kindjes, de camera klaar is en dat ik niet met lege batterijen zit.

              Hopelijk heb je hier wat aan, maar ik zou de grip echt niet meer willen missen, ben momenteel aan het rondkijken om eventueel een tweede body aan te kopen om tegelijk wide en tele te hebben tijdens events om lenswissels te vermijden en zo tijd te verliezen, maar zoek dus ook een body met grip ... ik zou zeggen, zeker doen.

              Johan

              Comment


              • #22
                Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                ...
                Langs de andere kant mis ik dan wel weer die extra ontspanknop en wiel...
                Daarom dat ik nu begin uit te zien naar een 350D met grip.

                De 350D is erom gekend te klein te zijn, maar met de BG-E3 grip moet dat volgens mij de ideale tussenoplossing zijn.. (niet klein, maar ook niet te groot, + het voordeel van de extra knoppen).

                Wat vinden de 350D gebruikers hier op BD ervan ? Klop dit ?
                ...
                Ik heb de batterijgrip nog niet zo lang, maar ik vind het erg comfortabel in portretstand (en daar was het me ook voornamelijk om te doen). Ook in landsschapsstand is het extraatje in formaat best aangenaam, hoewel ik niet echt wakker lag van de "kleine" body.

                Verder kan je met een batterijgrip ook de E1 handstrap gebruiken, en dat wilde ik ook best wel eens proberen want de halsriem hang ik eigenlijk toch zelden rond mijn hals (en verschillende keren rond de pols draaien is ook wat prutsen). Maar dit is dus nog "under test", ik heb vooralsnog geen definitief oordeel geveld
                Groeten, David

                Comment


                • #23
                  Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                  De batterij grip geeft je extra stroom capaciteit.
                  Dat is niet het grote voordeel van de batterij grip. Je kan altijd een resere batterij (of 2 , of 3 ) meenemen.

                  Het geeft je wel meer "pak" aan de camera.
                  Het grootste voordeel is i.m.h.o. dat je de camera een kwartslag kan draaien en dat de tweede ontspanknop op een vertrouwde plaats zit.

                  Nog een voordeeltje ondervind ik bij het bekijken van de foto's met Irfanview.
                  Als je de foto's moet draaien is het ALTIJD 270°. Zonder na te denken.

                  Groetjes
                  Skitch
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                    Nog een voordeeltje ondervind ik bij het bekijken van de foto's met Irfanview.
                    Als je de foto's moet draaien is het ALTIJD 270°. Zonder na te denken.

                    Groetjes
                    Skitch
                    Daarom hou ik ook atlijd mijn ontspanknop onderaan in portretstand. Dan is het atlijd linksom draaien

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                      Ik gebruik een grip omdat ik veel in portretstand fotografeer.

                      zeker als ik bij weinig licht of met lange zooms moet werken komt deze goed van pas.

                      Om een stabiele houding aan te nemen plaats je je ellebogen tegen het lichaam, als je dan in portretstand wil fotograferen zonder grip (knopje boven of onder) verlies je één van je steunpunten.
                      De grip bied je de mogelijkheid de juiste houding aan te nemen.

                      Bij gewoon fotograferen maakt hij je body langer, het zwaartepunt van je toestel gaat lager liggen en zorgt tevens voor een betere hefboomwerking.
                      Dit zorgt voor een betere stabiliteit en handelbaarheid bij gebruik van zware objectieven.

                      Je kan natuurlijk makkelijk zonder en bovenstaande zijn maar kleine verschillen.

                      Probeer het eens (leen eens een grip van een collega).
                      Van het moment dat ik het geprobeert heb kon ik niet meer zonder, anderen grooien hem er direct weer af.
                      Het is en blijft een persoonlijk iets (net zoals de aankoop van je camera).
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                        Nog een voordeeltje ondervind ik bij het bekijken van de foto's met Irfanview.
                        Als je de foto's moet draaien is het ALTIJD 270°. Zonder na te denken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                        Daarom hou ik ook atlijd mijn ontspanknop onderaan in portretstand. Dan is het atlijd linksom draaien
                        Dit begrijp ik niet goed
                        Ik heb mijn foto's nog nooit moeten "bijdraaien" achteraf op de PC.
                        De positie detectie staat aan op het toestel en eender hoe je je foto neemt (vertikaal met ontspanknop naar beneden of naar boven), de foto wordt steeds correct weergegeven in DPP.
                        Of lezen de 3rd party RAW convertors niet alle RAW attributen correct in?
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                          Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                          Dit begrijp ik niet goed
                          Ik heb mijn foto's nog nooit moeten "bijdraaien" achteraf op de PC.
                          De positie detectie staat aan op het toestel en eender hoe je je foto neemt (vertikaal met ontspanknop naar beneden of naar boven), de foto wordt steeds correct weergegeven in DPP.
                          Of lezen de 3rd party RAW convertors niet alle RAW attributen correct in?
                          Raw, jpeg, maakt niet uit, als ik via mijn kaartlezer inlees moet ik ze zelf draaien. Als ik via de camera inlaad niet.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                            de oriënteringsoptie moet geactiveerd zijn op je toestel en in Irfanview
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #29
                              Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                              Probeer het eens (leen eens een grip van een collega).
                              Van het moment dat ik het geprobeert heb kon ik niet meer zonder, anderen grooien hem er direct weer af.
                              Het is en blijft een persoonlijk iets (net zoals de aankoop van je camera).
                              Misschien nog zo geen slecht idee. Eens proberen

                              Hier gaan we: is er een goede ziel uit de regio Brussel/Leuven die zijn grip (voor 30D) eens wil uitlenen voor een weekendje? Ik zal deze uiteraard met de nodige voorzichtigheid en liefde behandelen. In return krijgt u mijn eeuwige dankbaarheid alsook en lekkere fles wijn.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Waarvoor dient een batterijgrip juist?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                                Raw, jpeg, maakt niet uit, als ik via mijn kaartlezer inlees moet ik ze zelf draaien. Als ik via de camera inlaad niet.
                                Nog eigenaardiger... ik laad ook steeds m'n foto's in via een kaartlezer en toch staan ze steeds goed (RAW)
                                Greetz Geert.
                                Canon gerief...

                                Comment

                                Working...
                                X