Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

    Oorspronkelijk geplaatst door vantje
    Bestaat er dan geen fiets/foto-tas die op het stuur kan gemonteerd worden?
    Mijn inziens even gebruiksvriendelijk en toch veiliger voor de camera en fietser.
    Als je hem grijpklaar op je stuur zet zal je hem niet noodzakelijk lang hebben, denk ik
    En als je kapriolen maakt met je fiets, kan je dikwijls nog vermijden dat je er zelf naast ligt
    Iets opheffen van je buik lijkt mij ook veel handiger dan iets ergens uit te moeten nemen; ik mag er niet aan denken.

    Comment


    • #17
      Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

      Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
      Als je hem grijpklaar op je stuur zet zal je hem niet noodzakelijk lang hebben, denk ik
      En als je kapriolen maakt met je fiets, kan je dikwijls nog vermijden dat je er zelf naast ligt
      Dit begrijp ik toch niet echt goed. Ik bedoel een tas vooraan het stuur zoals veel wereldreizigers-fietser vooraan gemonteerd hebben. Lijkt mij toch geen onverstandige keuze?

      1) ik bedoel dan ook niet grijpklaar, maar in een afsluitbare tas met rits of velcro voor je neus. Een potentiële dief zal toch al wat moeite hebben denk ik. Bovendien rij je toch niet in Napels of the Bronx met je fiets hoop ik;
      2) kapriolen met je fiets? Ben jij dan circusacrobaat?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

        Ter aanvulling: http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang=nl&produkt=u4plus
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje
          1) ik bedoel dan ook niet grijpklaar, maar in een afsluitbare tas met rits of velcro voor je neus. Een potentiële dief zal toch al wat moeite hebben denk ik. Bovendien rij je toch niet in Napels of the Bronx met je fiets hoop ik;
          2) kapriolen met je fiets? Ben jij dan circusacrobaat?
          1) Zoals ik beschreef is grijpklaar voor mij een vereiste, bv indien je in gebied fietst waar je elke 50 à 150 meter verrast kan worden door een indrukwekkende rotspartij of uitzicht, zoals in mijn geliefde Bretagne Zo'n tassen bestaan idd voor mijn fietsje, maar vind ik dus veel en veel te omslachtig.
          Het is ook het psychologisch gevoel dat je camera en fiets gestolen kunnen worden door iemand die je even wegduwt Dan liever "aan de borst".
          2) Je kan met je fiets toch al wel eens over één of andere bult vliegen, een halve val maken, ergens tegenbotsen, ... In zulke gevallen is de kans voor mij net iets groter dat ik niet op de camera ga vallen ed. dan dat de camera aan de fiets een slag krijgt, uit de tas vliegt, edm.
          Last edited by maGuy; 1 juni 2006, 10:43.

          Comment


          • #20
            Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

            Oorspronkelijk geplaatst door Eli
            De camera hangt op borsthoogte en kan eventueel naar ooghoogte gebracht worden doordat de bevestigingshaken over de bandjes omhoog kunnen schuiven. De bevestigingshaken zijn kunststof karabijn haken die ik in de camerariem haak. Het merk is OP/TECH USA, de benaming is BINO/CAM HARNESS en is te koop bij BEVER zwerfsport, welke ook in Merksem is gevestigd, Bredabaan 968.
            Ik ben daar juist gaan kijken,en ze hebben die van OP/TECH USA,maar de prijs is 25 euro,voor een riempje vind ik dat wel veel.
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #21
              Re: Camera-rond-nek-op-fiets systeem?

              Corné verkoopt ook zo'n systeem van Optech :

              Comment

              Working...
              X