Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eigen foto studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eigen foto studio

Ik wil een studio gaan maken in mijn huis, voor portretfotografie. Ik ben me nu aan het orienteren op een goedkope flitsset. Ik heb bij fotosg.nl deze gezien:

voor 199 euro (falcon eyes).
    Specificaties
    Richtgetal 28
    Traploos instelbaar 1/8 tot full
    Ingebouwde slave
    110 Ws
    Instellamp 60Watt
    Test knop
    180x107x107mm

Wordt geleverd;
    2x flitser SS110B
    2x statief 2.30 meter
    1x softbox 45x45cm incl. opberg etui
    1x paraplu 60cm wit
    4x Kleuren filters
    2x 220volt kabel
    Incl. Synchrokabe

Zou dit een leuk beginnersetje zijn?

en wat voor achtergrond is het beste te gebruiken? stof of juist papier ?
    Dit systeem wil ik aanschaffen:

Set bestaat uit:
    2x Statief 240cm 4 secties (16, 19, 22, 25mm)
    1x Dwarsligger 3 secties 250cm (84cm per sectie doorsnee 25mm)
    1x Luxe draagtas met vlakverdeling en zij vak
    1x Inbus sleutel voor bevestigen dwarsliggers
    2x Adapter voor bevestigen dwarsliggers op spigot.

Excl. achtergrond

Adviesprijs: 99,00 euro

Zou ik hiermee, en met mijn canon EOS 350D, kunnen beginnen ???
    Groet,
    Ineke.

Re: eigen foto studio

110W is wel het lichtste van het lichtste.
    Beter wat meer investeren in minimum 300w flitsers.

Bij 110w kun je soms in de problemen raken om een model evenwichtig te belichten en kan er al snel een stop verschil ontstaan tussen gezicht en voeten.
    Pas op, ik wil niet zeggen dat je er geen goede foto's mee kunt maken, maar je moet je bewust zijn van de beperkingen.

Een ander nadeel van de SS serie is dat er maar beperkt accessoires voor beschikbaar zijn.

ik beschouw het net als een camera: je hebt compactjes, prosumers, en DSLR's
    110w = compactje, 300w= prosumer, 600w is DSLR
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
      110W is wel het lichtste van het lichtste.
      Beter wat meer investeren in minimum 300w flitsers.

Bij 110w kun je soms in de problemen raken om een model evenwichtig te belichten en kan er al snel een stop verschil ontstaan tussen gezicht en voeten.
      Pas op, ik wil niet zeggen dat je er geen goede foto's mee kunt maken, maar je moet je bewust zijn van de beperkingen.

Een ander nadeel van de SS serie is dat er maar beperkt accessoires voor beschikbaar zijn.

ik beschouw het net als een camera: je hebt compactjes, prosumers, en DSLR's
      110w = compactje, 300w= prosumer, 600w is DSLR
      Bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken naar wat meer watt, maar dan kom ik op bijv. 250, dat kost dan gelijk 1000 euro !. Ik wil natuurlijk geen beperkingen maar mijn geld is helaas wel beperkt, vandaar dat ik op deze set uit kwam. Maar ik zou het ook heel zonde vinden als ik deze set aanschaf en toch niet de foto's kan maken die ik graag zou willen maken. En over wat voor accessoires hebben we het dan over ? wat zou ik dan nog extra moeten hebben die ik evt. in de toekomst zou willen aanschaffen ?

Comment

Ik heb enkele tijd geleden ook een Falcon Eyes set aangeschaft.
        Dit is de DE-150.
        Hier ben ik zeer tevreden mee.
        Prima kwaliteit, en voor mij is het vermogen genoeg.
        Natuurlijk is de set niet voldoende voor groepsfoto's.
        Maar voor modellen werk voldoet deze set voor mij.
        Enig minpunt is het statief. Dat is van zeer slechte kwaliteit.
        Deze is bij mij gebroken door het gewicht van de softbox
        Ondanks dat ik zeer voorzichtig met de set ben.

Peter.
        www.dpix.nl event photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flokkie
          Bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken naar wat meer watt, maar dan kom ik op bijv. 250, dat kost dan gelijk 1000 euro !. Ik wil natuurlijk geen beperkingen maar mijn geld is helaas wel beperkt, vandaar dat ik op deze set uit kwam. Maar ik zou het ook heel zonde vinden als ik deze set aanschaf en toch niet de foto's kan maken die ik graag zou willen maken. En over wat voor accessoires hebben we het dan over ? wat zou ik dan nog extra moeten hebben die ik evt. in de toekomst zou willen aanschaffen ?
          300w B voor 631€ kijk hier maar http://www.gsl.be/shop/product_info....products_id/60

Als je bijvoorbeeld een grotere softbox wil (vb 75x75, 80x100... ) voor een gans model gelijkmatig uit te lichten dan kun je die niet krijgen voor de SS flitsers.
          Deze zijn er wel voor de DE flitsers.

Greetz
          Last edited by zunoel; 24 mei 2006, 07:54.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scannie
            Ik heb enkele tijd geleden ook een Falcon Eyes set aangeschaft. Dit is de DE-150.
            Met twee of drie flitskoppen? En als 't er twee zijn, mis je er dan soms geen?
            Groeten, David

Comment

Dit is een set met 2 flitskoppen.
              Een paraplu flitser en een softbox.
              Ik mis momenteel nog geen derde flitser....
              Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                300w B voor 631€ kijk hier maar http://www.gsl.be/shop/product_info....products_id/60

Als je bijvoorbeeld een grotere softbox wil (vb 75x75, 80x100... ) voor een gans model gelijkmatig uit te lichten dan kun je die niet krijgen voor de SS flitsers.
                Deze zijn er wel voor de DE flitsers.

Greetz
                oke super... dit is inderdaad nog wel betaalbaar. Ik ga toch eerst proberen zelf studioverlichting na te bootsen, heb een site gevonden die met bouwlampen aan de slag is gegaan en dat ga ik eerst proberen.

Comment

Met bouwlampen kan het natuurlijk ook.
                  Maar houd rekening met grote hoeveelheid warmte die deze lampen afgeven.
                  Een softbox eromheen smelt zo weg

Peter.

Comment

enkele jaren geleden was er een lid in onze fotoclub die zijn portretfoto's maakte met enkele kleine flitsers. Hij had een min of meer vaste opstelling in zijn studio. De flitsers flitsten in een paraplu en als instellicht stond er naast de flits een spot op zo'n wasknijperlamphouder. Dit was nog de tijd van de dia's. Tegenwoordig met digitaal zie je direct het resultaat.
                    Flitsers zoals een Metz 45 koop je tegenwoordig voor enkele tietallen euro's, heb er zelf één gekocht met alle filters en accesoires in het kringloopcenter voor 5 (jaja VIJF €) euro.
                    Als je dan toch een flitsinstallatie wil kopen, koop dan voldoende sterke flitsen. Koop desnoods 1 of 2 sterke, je kan altijd bijkopen. En niet te vergeten zeer belangrijk: een reflexiescherm. alle mogelijke modellen en grootes verkrijgbaar, maar in onze studio in de club hebben we een isomoplaat van 1m op 2m in een houder en dit werkt ook prima.

Kortom, je kan hele mooie dingen maken voor weinig geld als je een beetje handig bent en.... je hebt er zoveel meer plezier van.

Comment

Het hoeft inderdaad niet altijd duur te zijn.
                      Kijk maar eens naar mijn posting hier op het forum over een achtergrond support...
                      Peter.

Comment

Het hoeft inderdaad niet altijd duur te zijn.
                        Kijk maar eens naar mijn posting hier op het forum over een achtergrond support...
                        Peter.
                        ik heb het gelezen, super bedacht ! Wat mijn probleem een beetje is dat ik geen goede ruimte heb voor een studio. Ik wil de zolder gebruiken maar het dak eindigt in een punt. In het midden kanje nog rechtop staan maar een paar stappen opzij en je zit met je hoofd tegen het dak aan. Ik kan dus niet echt een goede achtergrond gebruiken, dat is een groot groot nadeel.
                        Maar ik vind het leuk bedacht. Ikea is hier niet in de buurt, maar ik neem aan dat die buizen ook wel bij andere zaken te koop zijn... Nu nog kijken waar ik het ga ophangen dan. Kan je 's een foto showen van de opstelling ? Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet !

Comment

Met bouwlampen kan het natuurlijk ook.
                          Maar houd rekening met grote hoeveelheid warmte die deze lampen afgeven.
                          Een softbox eromheen smelt zo weg

Peter.
                          ja dat weet ik. maar ik wilde geen softbox gaan gebruiken in eerste instantie.. Maar wat is de ideale opstelling voor een mooi plaatje ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flokkie
                            ja dat weet ik. maar ik wilde geen softbox gaan gebruiken in eerste instantie.. Maar wat is de ideale opstelling voor een mooi plaatje ?
                            een softbox behoort wel zeker tot de standaard uitrusting van een studio... en vooral als je modellen of portretten wilt gaan nemen....

die setjes van Falcon Eyes zijn best leuk alleen is het echt prul werk... een vriend van me had ook zo'n set en kocht na 3 maanden een duurder set van een ander merk, Elinchrom, en is sindsdien in zijn nopjes... voor een goede studio uitrusting kun je beter wat meer geld investeren....
                            Nikonian met een D2X, D2Hs en Hasselblads... en sinds gisteren een D200 in mijn fototas
                            Ben nu mijn foto equipment een beetje aan het updaten...

Comment

Ik ben verder helemaal tevreden met mijn Falcon Eyes DE-150 set.
                              Maar ik denk dat de lat voor iedereen naders ligt...
                              Ik behaal er goede resultaten mee.
                              Natuurlijk zijn er betere, maar deze zijn ook een stuk duurder.
                              Voor mij is het hobby en geen beroep, daarom voldoet deze set prima voor mij.
                              Peter.

Comment

Working...
                              X