Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Slingshot 200 AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Slingshot 200 AW

Iemand enige ervaring hiermee en dan vooral hoeveel er in gaat ?

Ik vraag mij af of deze tas kan dienen om een D70, een 18-200 VR en een 80-400 VR mee te nemen.

Graag jullie idee.

Re: Lowepro Slingshot 200 AW

Ik heb hem, heel makkelijke draagtas.
    Mijn 30D kan er in met 70-200mm lens en zonnekap op. Mijn andere lensen gaan er ook in en er is nog plaats voor een 2à3 tal andere lensen.

Comment

Gebruik hem om mijn d50 + 18-200 (sigma), 80-400 VR en sigma 10-20 te transporteren. Het is dus zeker en vast mogelijk zou ik zeggen.

Misschien eens zoeken op slingshot 200 want er is nog wel redelijk wat informatie over te vinden op deze site.

Comment

Gebruik hem met een Olympus 8080wz, past erin met de vertical grip en ofwel de wcon08 ofwel de tcon14 erop. Flits past er naast en er is nog een vakje voor een xdrive. Ben er heel tevreden over want het combineert de snelle toegankelijkheid van een schoudertas met het draagcomfort van een rugzak. Geen rugzak meer op de grond zetten om er iets uit te halen...
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik gebruik hem met een D200 en een Tokina 28-75. Heb dan nog ruimte over voor Sb 600 en andere lenzen. De ideale tas voor mij.

Gegroet Auke
          Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb
            Ik gebruik hem met een D200 en een Tokina 28-75. Heb dan nog ruimte over voor Sb 600 en andere lenzen. De ideale tas voor mij.

Je kan je lenscompartimenten ook anders indelen (werkt met Velcro). Door ze evenwijdig met de rugkant te maken (horizontaal in de foto), moet je de Slingshot niet zovere opendoen en kan je hem perfect gebruiken terwijl hij op buikhoogte hangt. Op die wijze hoef je de Slingshot niet op de grond te zetten tijdens gebruik.

Alain

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Jullie hebben mij overtuigd. Nu moet ik er nog één zien te vinden.

Bij Grobet ben ik donderdag geweest maar daar hadden ze enkel de kleinere slingshot.

Ik zal eens rondzoeken.

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
              Je kan je lenscompartimenten ook anders indelen (werkt met Velcro). Door ze evenwijdig met de rugkant te maken (horizontaal in de foto), moet je de Slingshot niet zovere opendoen en kan je hem perfect gebruiken terwijl hij op buikhoogte hangt. Op die wijze hoef je de Slingshot niet op de grond te zetten tijdens gebruik.

Alain

Comment

Vraagje voor ELSADEB:

1. kan je D200 mét drive er op dezelfde wijze in, zoals op je diaatje?
                2. ook met een Nikon 17-55 / 2.8 erop?
                3. kan er dan misschien noig een Nikon 70-200 / 2.8 naast?
                4. en is er dan ook nog ruimte voor m'n SB-800 ...
                zonnekappen, apart of omgekeerd?

Dank bij voorbaat
                El

Comment

Voor el: volgens dit bericht op dpreview niet, maar ik meen toch ook al het tegenovergestelde gelezen te hebben ("ergens"...).
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Wat een beertje weten kan , niet ....

Dank baloo

Comment

Ik ben vanmiddag aan het passen geweest en dit kreeg ik erin:

D200 met grip met Sigma 10-20 er op krap plaats
                      Nikkor 18-200 VR
                      Sigma 70-300 APO
                      Sigma 24-70 2.8

En toen was ie vol: geen plaats voor SB600, Nikkor 85 f1.8 Sigma 17-35 en over de Nikkor 80-200 moet je gewoon niet denken.

Ik vind het idee bij deze tas goed gevonden, maar de lenzen zo langs de voorkant eruit halen??? Moet die toch weer van je nek.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elnero
                        Vraagje voor ELSADEB:

1. kan je D200 mét drive er op dezelfde wijze in, zoals op je diaatje?
                        2. ook met een Nikon 17-55 / 2.8 erop?
                        3. kan er dan misschien noig een Nikon 70-200 / 2.8 naast?
                        4. en is er dan ook nog ruimte voor m'n SB-800 ...
                        zonnekappen, apart of omgekeerd?

Dank bij voorbaat
                        El
                        1 en 2 zijn denk ik geen probleem. alleen zal je een stukje schuimrubber op maat moeten snijden om de 17-55 te ondersteunen. Met de drive, ik neem aan dat je de battrijgrip hiermee bedoelt, komt de lens hoger te liggen, vandaar het blokje schuimrubber voor extra ondersteuning. Dit is geen probleem om te maken.

3, geen idee want ik weet de afmetingen niet van een 70-200.
                        4, geen probleem zonder de 70-200

Ik heb nog even gemeten. Als je mijn foto bekijkt en van het onderste vak de velco bescherming langs de camera legt krijg je een compartiment van 23 cm lang en 9 cm. breed. Als jij de AFS VR 70-200 f/2.8G hebt, deze is 87 X 215 cm moet het passen. Ik weet niet of het lukt met de zonnekap er omgekeerd op. Misschien is het verstandig eens bij een fotozaak of een kennis die zo'n tas heeft het één en ander uit proberen.
                        Last edited by elsadeb; 22 mei 2006, 20:20.
                        Gegroet Auke
                        Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                          Ik ben vanmiddag aan het passen geweest en dit kreeg ik erin:

D200 met grip met Sigma 10-20 er op krap plaats
                          Nikkor 18-200 VR
                          Sigma 70-300 APO
                          Sigma 24-70 2.8

En toen was ie vol: geen plaats voor SB600, Nikkor 85 f1.8 Sigma 17-35 en over de Nikkor 80-200 moet je gewoon niet denken.

Ik vind het idee bij deze tas goed gevonden, maar de lenzen zo langs de voorkant eruit halen??? Moet die toch weer van je nek.
                          Je kunt de velcro's anders kleven (evenwijdig met de rugzijde) en dan kun je de lenzen er langs de zijkant uithalen. Dan kan er ook een iets langere lens in.

Alain

Comment

Ik HAD hem en vond het een verschrikkelijk onding. Prima indeling... maar draagcomfort vond ik verschrikkelijk. Na een uurtje lopen had ik rugpijn doordat die scheve band mijn rug omzij trok. Daar kan ik dus blijkbaar niet tegen.

Teruggebracht (of doorverkocht via marktplaats eigenlijk) en een rugzak genomen.
                            Een gewone met daarin een kleine vierkante videocamera tas waar mijn body+kitlens ingaat. Losse lenscases voor mijn lenzen en een toilettas voor mijn accesoires. Zo kan ik zelf kiezen wat ik mee neem.

En ja... ik ben 2 seconden langer bezig om mijn camera te pakken.

Comment

De fotograaf heeft mij deze tas aangeraden,
                              zij hebben hem in gebruik zelf.
                              Maar mn ouders hadden er over om hem cadeau te doen.
                              Uiteindelijk vonden ze hem toch weer erg duur.
                              Maar ze bekennen dat de laptop tas van me broer ook
                              gewoon 2x zo duur was, als ze wouden uitgeven.
                              Maar ik heb hem helaas nog niet

Comment

Working...
                              X