Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diffusor op canon flitser???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• diffusor op canon flitser???

Hey,

speedlite tweaking : het plaatsen van een plastieken diffusor op de flitser of het plakken van een stukje filter over de flitser.

Graag wat meer informatie over het verschil in beeld MET of ZONDER zo'n ding.... Het maakt het licht zachter ja, maar zijn er mensen met foto's die genomen zijn met en zonder?

Op deze site kan je die dingen bewonderen :

Ikzelf heb nu een canon 580EX aangeschaft, en betwijfel of ik dit zal nodig hebben. Ik wil de flitser gebruiken bij modellenfotografie in grote gebouwen. En natuurlijk zoek ik naar een mooie en zachte huidtextuur...

Dank u!
    Groeten,
    Frederic
    Last edited by FredericFRE; 17 mei 2006, 14:51. Reden: titel stond niet correct
    www.fredericvanwalleghem.com

Re: diffusor op canon flitser???

Pak een velletje papier en plakband.
    Span een velletje in een boogje voor je flitser en plak hem vast.
    Maak een paar foto's met en zonder het papiertje.
    Het beste leer je door het zelf te doen
    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Bedankt voor de tip. Maar gewoon papier? Toch beter ND filter of spun? Niet?

hier andere mogelijkheden : http://www.lumiquest.com/
      www.fredericvanwalleghem.com

Comment

De meest verspreide diffussor is wel de omnibounce denk ik.

http://www.stofen.com/
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ikzelf heb ook de 580EX en de Stofen Omnibounce ....
          Die omnibounce geeft idd een mooi effect , maar is niet in alle situaties bruikbaar ( lees : even mooi ).
          Waar je trouwens ook een héél eind mee verder komt is de in de 580 ingebouwde diffusor ( dat wit plastieken ding dat je kan uitschuiven )...

Maar zoals al eerder vermeld ....practice is the key-word
          Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Ik gebruik de trebsbox

Je hebt gewoon wat maquette karton, kalkpapier en plakband nodig .

Nogmaals met dank aan trebs

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Heb zelf eens een test gedaan met mijn zelfgemaakte softbox (behuizing in aluminium en kalkpapier, zoiets als de voorbeelden die Sugar reeds gepost heeft):
              - Met softbox op externe flits (staafflitser)
              - Met bounce panel op externe flits (staafflitser)
              - Met externe flits direct (staafflitser)
              - Met interne flits direct (20D)

Last edited by GeertB; 17 mei 2006, 21:22.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

al die dingen kan je in elke fotowinkel kopen van het merk Lumiquest. Ik heb er een softbox van, en voor het weinige dat het kost, ga ik echt niet beginnen prutsen om dat zelf te maken. De Lumiquest softbox plooi je in twee seconden op, steek je in de fototas, en op 3 seconden staat ie terug op je flitser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  al die dingen kan je in elke fotowinkel kopen van het merk Lumiquest. Ik heb er een softbox van, en voor het weinige dat het kost, ga ik echt niet beginnen prutsen om dat zelf te maken. De Lumiquest softbox plooi je in twee seconden op, steek je in de fototas, en op 3 seconden staat ie terug op je flitser
                  maar hij is minder groot en dus intrinsiek minder goed. Hij is idd wel handiger en opbergbaar, maar mijn softbox is véééél cooler

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

er zijn verschillende maten bij Lumiquest .. ik heb zo een (relatief) heel grote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
                      Ikzelf heb nu een canon 580EX aangeschaft, en betwijfel of ik dit zal nodig hebben. Ik wil de flitser gebruiken bij modellenfotografie in grote gebouwen. En natuurlijk zoek ik naar een mooie en zachte huidtextuur...
                      Vergeet het dan maar... Softboxen heb je nodig en/of reflectors... Hoe groter hoe beter... Iets anders is er niet...

@Sugar, Trebs; Zelf heb ik er ook al gemaakt in verschillende maten, en werkt perfect... maar zoals in je voorbeeld foto, is het perfect voor macro's, wil je verder van onderwerp of een groter object fotograferen, moet je weer een maatje groter gaan in box...

Lesley.
                      -=- Light is the key...

Comment

Working...
                      X