Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

External flash voor EOS 350

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• External flash voor EOS 350

Met de ingebouwde flash van de canon eos 350d kan je geen kortere sluitertijden gebruiken dan 1/200sec, kan je dit wel met een externe flash , en tot hoeveel ?

En de Speedlite 430 ex, kan je die op een statief monteren en dan remote laten flashen of heb je hiervoor nog extra hulpstukken nodig ?

dank

Re: External flash voor EOS 350

Als ik de camera op manueel instel kan ik gelijk welke sluitersnelheid gebruiken om te flitsen, let wel dit is geen 350 D maar normaal gezien zou dat er ook moeten mee kunnen. Om een 430EX draadloos aan te sturen heb je een master nodig, en die kan je vinden in een 580EX een 550 EX of in een ET ST2 wat een draadloze infraroodzender is om de slave units aan te sturen.
    Indien je de 430 EX met een off shoe cord verbindt kan je ook los van de camera flitsen maar de lengte van die kabel is beperkt tot ongeveer 60 cm.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

hm 60cm is wel kort pcies, alhoewel m'n armen zijn nie veel langer

die ST-E2 lijkt anders wel interessant.

bedankt voor de info !

Comment

Vergeet niet naar de sigmas te kijken. Naar mijn idee minstens even goed. Voor glas blijf ik liever bij canon. Maar tussen flitsers lijkt me weinig kwalitatief verschil. Flitslicht is flitslicht.
        Sigma heeft telkens een vergelijkbaar model als de canons, alleen een stuk goedkoper.

De sigma super is een master en kan je als slave gebruiken, of als invulflash, heeft een fp-functie. Dus in principe kan je hogere snelheden aan dan 1/200

Groeten
        JO
        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Metz heeft ook een zeer ruim assortiment, zowel staafflitsers (mijn favoriete) als opzetflitsers, met volledige compatibiliteit. De staafflitsers via SCA adaptors, de opzet zijn dedicated.

Comment

als ik kijk op de specificatie van enkele van die sigma flitsers zie ik:

"De flitser kan ook 180 graden links en 90 graden naar rechts worden gedraaid"

dus dan kan die flitser in totaal 270° rondgedraaid worden ? Van achter mij naar links van mij naar voor mij naar rechts van mij ?

Comment

Dat is voor als je wilt bouncen bij het nemen van een rechtopstaande foto (portret).

Comment

Met m'n 550EX kan ik "high speed syncen". Anders gaat m'n toestel in Av stand de sluitertijd beperken tot 1/200 en dan is alles overbelicht bij bv invulflitsen in de zon.

Het is eigenlijk een truukje, en je kan dan ook niet rekenen op de volle kracht van de flits, omdat die een reeks kleinere flitsen uitvoert tijdens de opname. Dit heeft te maken met de snelheid van de mechanische sluiter, als ik mij niet vergis.

Groetjes,

Dave
                pixelpusher

Comment

ok bedankt voor al de info

Comment

Working...
                  X