Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

    Oorspronkelijk geplaatst door Deswa
    Bij de 2 x optie,zie ik de gegevens onderaan in de zoeker niet meer,met de 1 x geen probleem.
    Ik heb de versie uit Hong Kong en een Minolta 5D.
    Ik denk dat dat bij alle systemen (die 2x vergroten) zo is hoor...

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
    Toch lijkt het beeld me dan iets minder helder en contrastrijk. In deze stand (2x) zie je ook de numerieke informatie uit je zoeker niet meer. Dus slechts tijdelijk bruikbaar...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #17
      Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

      Ik heb het indertijd zo opgelost...en héél tevreden....
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #18
        Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

        Fijne review, alvast bedankt voor de heldere info.
        Kan weer gaan sparen ...

        Grtz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #19
          Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

          Dit is misschien een iets goedkoper alternatief? Noemt Zigview

          Te koop o.a. bij Corné

          Comment


          • #20
            Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

            Oorspronkelijk geplaatst door James71
            Dit is misschien een iets goedkoper alternatief? Noemt Zigview
            Heel aantrekkelijk idee, leuk en gekend alternatief !!!
            Maar 2 zaken hielden me tegen om mij dit gadget aan te schaffen. Vooreerst vond ik de resolutie echt wel wat te laag om in moeilijke omstandigheden de scherpte te gaan 'finetunen'. En ten tweede vrees ik dat het schermpje veel van zijn aantrekkelijkheid verliest in fel zonlicht...
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #21
              Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

              Zeer interessante review Kariboe
              Bedankt!

              Mvg,
              Robert

              Comment


              • #22
                Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                Heel interessant en goed uitgelegd! Hij past ook op de D300, uit ondervinding

                Is inderdaad niet zo'n goedkoop ding, maar oooo zo handig voor paddestoelen enzo te trekken.

                Grtz R.
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                  Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                  Heel interessant en goed uitgelegd! Hij past ook op de D300, uit ondervinding

                  Is inderdaad niet zo'n goedkoop ding, maar oooo zo handig voor paddestoelen enzo te trekken.

                  Grtz R.
                  Met de D300 kan je daar ook de Live View voor gebruiken.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                    Heeft iemand hier op BD ervaring met deze hoekzoeker ?

                    De reviews op de betreffende site (fotoShop Aalten) zijn allemaal zeer lovend, terwijl hij een stuk minder dan de helft kost van de originele Nikon DR-6 (75 EUR <-> 185 à 200 EUR)?
                    Jan Akkermans
                    (BD1097BE)
                    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                      Kijk wat hier weer komt bovendrijven
                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Met de D300 kan je daar ook de Live View voor gebruiken.

                      Hubert
                      Dat begrijp ik niet Hubert... ?!
                      Als je Live View gebruikt en je zet je camera (bijna) op de grond, dan moet je toch weer plat op de buik om het schermpje goed te kunnen interpreteren !? M.a.w. het scherm is toch niet kantelbaar ?
                      Of zie ik iets over het hoofd ?
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Kijk wat hier weer komt bovendrijven
                        Dat begrijp ik niet Hubert... ?!
                        Als je Live View gebruikt en je zet je camera (bijna) op de grond, dan moet je toch weer plat op de buik om het schermpje goed te kunnen interpreteren !? M.a.w. het scherm is toch niet kantelbaar ?
                        Of zie ik iets over het hoofd ?
                        Greetz, Kariboe
                        Inderdaad, als het scherm zou kunnen kantelen zou het handiger zijn maar dank zij het enorm goede scherm, heb je een kijkhoek van bijna 180°, zodat je niet op je buik moet gaan liggen om toch goed te kunnen interpreteren. Je zal misschien wel op je knieen moeten gaan zitten maar dat moet je met de hoekzoeker ook zeker doen.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Inderdaad, als het scherm zou kunnen kantelen zou het handiger zijn maar dank zij het enorm goede scherm, heb je een kijkhoek van bijna 180°, zodat je niet op je buik moet gaan liggen om toch goed te kunnen interpreteren. Je zal misschien wel op je knieen moeten gaan zitten maar dat moet je met de hoekzoeker ook zeker doen.

                          Hubert
                          Ok, ik begrijp je. Maar mij lijkt het toch nog niet zo evident om bij kritische scherpstelling (zoals bv. bij makro) een correct oordeel over de scherpte te kunnen vellen op een verticaal scherm...
                          Enfin, we zullen het binnenkort kunnen testen - de D300 komt er binnen de kortste keren aan
                          Ik hou jullie op de hoogte !
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Bedankt voor de uitleg Kariboe. Heb deze hoekzoeker gehad maar is gestolen in Z-Frankrijk vorig jaar. Was er trouwens ook heel tevreden van. Als ik er mij een nieuwe aanschaf zal het wellicht dezelfde zijn. Heb nl. een beetje mijn twijfels over de goedkopere versies. Mijn enige bekommernis is nu dat, als ik deze opnieuw aanschaf, hij past op de D200 die ik toch voorzie aan te schaffen. Maar volgens jou bevindingen zou dit moeten gaan. Mocht er iemand met een D200 deze hoekzoeker gebruiken, graag een signaaltje dan aub.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            ik gebruik die ook op de d200 en grote tevredenheid
                            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                            ----------------------------------------------
                            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoekzoeker Nikon DR-6 - minireview

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Ok, ik begrijp je. Maar mij lijkt het toch nog niet zo evident om bij kritische scherpstelling (zoals bv. bij makro) een correct oordeel over de scherpte te kunnen vellen op een verticaal scherm...
                              Enfin, we zullen het binnenkort kunnen testen - de D300 komt er binnen de kortste keren aan
                              Ik hou jullie op de hoogte !
                              Greetz, Kariboe
                              Vergeet niet dat je in Live View op je onderwerp kunt inzomen(10X dacht ik).
                              Dat helpt natuurlijk ook een handje

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X