Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer voor duurzame afdrukken

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printer voor duurzame afdrukken

Hoi,

Ik zou graag zelf m'n afdrukken maken. Ik werk voornamelijk met formaat 20x30 en denk dat ik zelden grotere afdrukken zal nodig hebben. De twee voor mij voornaamste eisen zijn duurzaamheid van de prints en een goede kleur en zwart echtheid. Verder moet de printer ook betaalbaar zijn. De kostprijs per print vindt ik minder belangrijk maar moet wel redelijk blijven.

Iemand met goede raad en ervaringen mag het steeds laten weten.

groetjes,

Wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Re: printer voor duurzame afdrukken

Een dye sublimation printer lijkt een goede oplossing.
    Tot 10X15 zijn ze betaalbaar maar de grotere formaten kosten dan weer een stuk meer.

Kodak 8500 Thermal Dye Sublimation Photo Printer is zo'n printer.
    Print tot A4 maar die kost dan ook zo rond de 1.000$

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
      Hoi,

Ik zou graag zelf m'n afdrukken maken. Ik werk voornamelijk met formaat 20x30 en denk dat ik zelden grotere afdrukken zal nodig hebben. De twee voor mij voornaamste eisen zijn duurzaamheid van de prints en een goede kleur en zwart echtheid. Verder moet de printer ook betaalbaar zijn. De kostprijs per print vindt ik minder belangrijk maar moet wel redelijk blijven.

Iemand met goede raad en ervaringen mag het steeds laten weten.

groetjes,

Wouter.

Op het vlak van duurzaamheid scoort Epson zeer hoog met zijn ultrachrome kleurpigmenten en zijn drie soorten zwart in de R2400. Ook de R180 doet het verre van slecht, zij het dat hij maar twee soorten zwart heeft.

Ik zou me toch in deze richting oriënteren...
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Kben ook meer voor Epson, maar de Kodak 1400 Digital Printer print dye sub, kost ongeveer 500€ en print tot A4.

Comment

Als tijd niet zo'n grote rol speelt, dan kan je de duurzame afdrukken ook laten maken. Dan heb je (op de meeste plaatsen toch) een echt professioneel afgewerkte print die heel lang mooi blijft.

Als je met een inkjet + originele inktpatronen wil werken, dan zal de professionele afdruk soms zelfs nog goedkoper zijn dan de inkt + papier.

Ik ben zelf heel tevreden over mijn Pixma IP 5000 + goedkope vervang-inktpatronen, maar als de foto's er echt professioneel moeten uitzien en lang mooi moeten blijven verkies ik toch nog steeds een goede afdrukcentrale boven een zelfgemaakte print (die er eigenlijk ook wel erg goed uitziet ).

Voor zwart-wit afdrukken moet je de Canon-Pixma (vorige reeks) niet kopen, want het valt niet mee om daar een redelijke zwart-wit foto mee op fotopapier te krijgen . Misschien zijn de nieuwere types beter voor zwart-wit, en als je daarin de originele inkt gebruikt dan zouden de afdrukken ook heel lang mooi moeten blijven (volgens Canon zelf toch, maar dan moet je wel het juiste papier gebruiken).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik werk nu met de Epson R2400, en das is nen droom van ne printer maakt perfecte afdrukken in Kleur maar ook in zwart-wit. Een aanrader!

Volgens Epson is de houdbaarheid minmaal 80 Jaar !

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hoi,

Al bedankt voor de reacties maar ik denk dat ik toch eens duidelijk moet stellen dat ik niet het buget heb voor een Epson 2400... Anders had ik niet getwijfeld... Laat ons zeggen dat het buget ongeveer 500€ bedraagt.

De reden waarom ik zelf m'n afdrukken wil maken is omdat ik dan alles zelf in de hand heb. Zo heb ik vandaag foto's gaan halen bij de fotograaf en eigenlijk was ik diep teleurgesteld... De foto's waren over gesatureerd.. Misschien is dit de gewoonte bij fotocentrales om dit te doen maar in dit geval was het reeds op het randje (op scherm) en bij de afdruk is dus heel wat detail verloren gegaan Maar met m'n huidige printer HP 930C (geen fotoprinter) kan ik ook geen treffelijke afdrukken maken.

Met andere woorden: 'k wil nen A4 printer die uitstekende afdrukken levert en goede kleur en lichtechtheid kan combineren. Als de afdrukken dan ook nog eens vocht bestendig zijn (niet uitsmeren en dergelijke) dan ben ik pas echt tevreden.

Klaarblijkelijk moet ik ook eens denken aan een goede monitorcalibratie.

groetjes,

Wouter.
              Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

De reden waarom ik zelf m'n afdrukken wil maken is omdat ik dan alles zelf in de hand heb. Zo heb ik vandaag foto's gaan halen bij de fotograaf en eigenlijk was ik diep teleurgesteld... De foto's waren over gesatureerd.. Misschien is dit de gewoonte bij fotocentrales om dit te doen maar in dit geval was het reeds op het randje (op scherm) en bij de afdruk is dus heel wat detail verloren gegaan Maar met m'n huidige printer HP 930C (geen fotoprinter) kan ik ook geen treffelijke afdrukken maken.
                @wouterdhoye
                Als ik bovenstaande lees, vrees ik ervoor of je met een printer betere afdrukken gaat krijgen. Want als je zelf gaat afdrukken(printen) spelen er wel enkele belangrijke factoren een rol zoals de calibratie van je monitor, het ICC profiel voor je printer en je fotopapier ect.
                Zou toch je digitale bestandjes binnenbrengen bij een goed lab en specifiek vragen voor NO CORRECTION. Dan drukken ze jou bestanden af zonder te verscherpen en over te satureren.
                En als je toch een printer wil, kies dan een Epson R1800.De beste A3+ voor amateurdoeleinden.

grt,
                stefan M.

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                X