Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere type flitsers op een DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oudere type flitsers op een DSLR

Graag zou ik mijn oude flitsers ( Vivitar Zoomtyristors die ik gebruikte op mijn analoge toestel A1 van Canon )gebruiken op mijn Eos 350D, uiteraard besef ik dat er geen ETTL syncronisatie mogelijk is maar wil ze manueel gebruiken als invulflits voor macrofotografie...kan dit ? is het mogelijk dat mijn DSLR schade zou oplopen door slechte communicatie door beide toestellen ? Zijn er mensen die ervaring hebben op dit vlak ?

Groetjes JLM

Re: Oudere type flitsers op een DSLR

JLM,
    Kijk eens naar de onderwerpen: "Vivitar voor Nikon D70" en "Sturing voor externe flits voor D70"
    Ik vermoed dat hiermee uw vraag zal beantwoord zijn.
    De sturing van de D70 of 350D op het centrale punt van de flitsvoet is standaard en zal dus wel evengoed op beide toestelen werken. Met de schakeling van Frans , kan ik zowel mijn digitale Nikon als de analoge Canon laten sturen.
    Probeleem is wel dat, als je het zelf wil maken moet je iets van electronica kennen.
    Ongetwijfeld , kun je die sturing ook wel kopen, zelf maken is natuurlijk leuker.
    Oude flitsers rechtstreeks op uw camera monteren zou afraden.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Re: Oudere type flitsers op een DSLR

Ok, ga ik doen, bedankt voor de reactie Beertje2

Groetjes JLM

Comment

Working...
      X